Lekkasje inn i bakluken

Startet av cmniels, fre 15. sep 2017, kl. 11:30

« forrige - neste »

cmniels

Hei, har akkurat oppdaget at bakluken på min e-Up har begynt å få vann inn. Dette er primært ikke inn i kupeen, men inn i selve karroseridelen av bakluken. Oppdaget dette litt tilfeldig ved at jeg plutselig hørte en sildre lyd av rennende vann når jeg åpnet bakluken. Øverst på bakluken fra innsiden er det et lite hull (ser ut som et dreneringshull/luftehull) som er tettet med en liten plastplugg som virker fjærbelastet. år jeg har bakluken åpen, og trekker denne plastpluggen litt ut, så drypper det godt med vann ut fra karroseriet til bakluken.. >:( >:(

Har den inne på service nå, men er det noen andre som har erfart dette og evt vet hvor lekkasjen er??

jankph

Sitat fra: cmniels på fre 15. sep 2017, kl. 11:30
Øverst på bakluken fra innsiden er det et lite hull (ser ut som et dreneringshull/luftehull) som er tettet med en liten plastplugg som virker fjærbelastet. år jeg har bakluken åpen, og trekker denne plastpluggen litt ut, så drypper det godt med vann ut fra karroseriet til bakluken

Jeg har forsøkt å se etter en slik plugg og et slikt hull, men finner det ikke hos meg. Har for så vidt ingen lekkasjeproblemer heller. Kan du ta et bilde og laste opp her?
VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

Up-grade

Jeg har også dette problemet, oppdaget det for en uke siden. Har ikke funnet ut hvor det kommer inn desverre. Jeg tok ut de to "demperene" i bånd av luka inn til videre.
Tungsten silver e-up!

cmniels

Da har Møller til slutt funnet årsaken på min bil etter mye leiting og høytrykksspyling, og min beordring "prøv igjen!!". Det viser seg at lekkasjen er på pakningen til vindusviskeren bak. Slikt har de jo selvfølgelig ikke på lager, så bilen må inn igjen en gang til, men dette er selvfølgelig en garantisak.

Up-grade

Takk for tilbakemelding, jeg skal sjekke om det stemmer på min bil også.
Fant monterings oversikt, men desverre ikke noe delenummer her:
http://workshop-manuals.com/volkswagen/up/vehicle_electrics/electrical_system/windscreen_wipe/wash_system/rear_window_wiper_system/assembly_overview_rear_window_wiper_system/

Får spørre volkswagen hvis dette er problemet.
Tungsten silver e-up!

cmniels

Update: Møller byttet pakning på visker bak forrige uke, så regnet det katter i natt og i dag, og vips så var det vann igjen inne i bakdøra..... hmm man kan jo begynne å lure på hva de driver med der. Ringer dem igjen i morgen...

Ett

Sitat fra: cmniels på man 02. okt 2017, kl. 21:56
Update: Møller byttet pakning på visker bak forrige uke, så regnet det katter i natt og i dag, og vips så var det vann igjen inne i bakdøra..... hmm man kan jo begynne å lure på hva de driver med der. Ringer dem igjen i morgen...

Fant du hva det var? Oppdaget det samme på min bil nå..

cmniels

Nope, men bilen har ikke vært inne enda. Skal inn onsdag 11 okt. Hvis de finner ut av det da, så legger jeg ut en update på forumet her.

cmniels

Da fant de årsaken til vannlekkasjen. Det var bremselyset øverst bak hvor det lakk inn vann. I og for seg det første jeg foreslo for dem, men har nå fått byttet både visker pakning bak og bremselys bak..

Nå er det bare ett problem igjen og det er sterk spylevæske lukt i kupeen. Det er der hele tiden flere dager etter at spyleren er benyttet. På feilsøket de har gjort i slangesystem og gjennomspylling av alt fant de ingenting, så da må bilen inn igjen :-(

SweetThang

Jeg hadde også bakluka full av vann. Byttet hele bremslelyset bak.
Fornøyd e-up eier.

cmniels

En update på mitt case:

Selv etter å ha byttet bremselyset bak, så oppdaget jeg lekkasje. Det viste seg at denne kom fra kabelgjennomføringen mellom bakluken og karroseriet, så den tettet de nå. Når det gjelder spylervæske lukten så viste det seg at det var en lekkasje i rørsystemet fremme som gjorde at det rant spylervæske inn under mattene (isolasjonsmattene) i kupeen og bakover. Dette har de også fikset nå (etter at hele dashboardet måtte tas ut).

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA