Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Mercedes EQ teaser  (Lest 9517 ganger)

Toalmar

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1822
    • Vis profil
Sv: Mercedes EQ teaser
« Svar #15 på: Mandag 18. ſeptember 2017, klokken 19:59 »
3 barn + 2 voksne er det vel kun Tesla som klarer bra av elbilene. EQC, iPace og e-tron får vel 2.5 seter på andre rad, og ingen på 3dje.
Med 2,5 mener du at det ikke er 3 plasser til voksne?
BMW i3s 94Ah Fully Charged 2018
Mercedes-Benz ECQ 400 AMG 2021 bestilt 28.08.2020
x Mercedes-Benz S204 250 CDI 4matic 2012 - x TM3 LR AWD - Svart / Hvit 2019 - x BMW i3 94Ah Fully Charged 2017

turfsurf

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 6823
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Mercedes EQ teaser
« Svar #16 på: Tirsdag 19. ſeptember 2017, klokken 08:20 »
At det ikke er 3 plasser til noen. Det midterste setet er smalere og som oftest bare en flat plate sammenlignet med de to ytterste. I tillegg er disse bilene rett og slett for smale. De aller fleste personbiler utenom MPVer og noen få SUVer (f.eks Model X) er slik.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Amatøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2601
    • Vis profil
Sv: Mercedes EQ teaser
« Svar #17 på: Tirsdag 19. ſeptember 2017, klokken 08:35 »
Ref seteplass bak:

Var og kikket på Tesla model X (kjøpte nesten) da sa selgeren på Rud i Bærum at sitteputen på midten (gjelder 5 og 7 seter utgave) på andre rad er noe smalere enn de på sidene. Legg merke til at jeg sier sitte puten og ikke setet da det ikke tre separate seter lenger. Det er nærmest en benk nå med 2+1 løsning eller kanskje det skulle være sagt 1,75+1. Det er det som kalles oppgradering fra Telsa, men er mye kritisert. Det er ikke mulighet for de på andre rad å justere seteryggen helt innviduelt da to henger sammen som en.

Derfor vurderte vi en 6 seter, men benplassen på 3. rad ble rett og slett for liten!
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

jin1987

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 45
    • Vis profil
Sv: Mercedes EQ teaser
« Svar #18 på: Tirsdag 26. ſeptember 2017, klokken 11:36 »
for håpe at at det blir 5 sitteplasser

« Siste redigering: Torsdag 28. ſeptember 2017, klokken 21:59 av jin1987 »

jin1987

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 45
    • Vis profil
Sv: Mercedes EQ teaser
« Svar #19 på: Tirsdag 26. ſeptember 2017, klokken 11:39 »
Har lest at bilen skal koste rundt 60000euro til 80000euro, kan dette betyr 60000euro for 70 kwh batteripakke og 80000euro for 110kwh batteripakke?

Opptil 500 km rekkevidde
Når det gjelder generasjons EQ, suges to elektriske motorer på for- og bakakslene inn på et batteri integrert i kjøretøyets gulv mellom akslene. Kraften til stasjonen er skalerbar og står og faller med demonteringstrinnet. Opptil 300 kW og 700 Nm er tilgjengelig, rekkevidden er opptil 500 km. Det modulære litiumionbatteriet kommer fra Daimler-datterselskapet Deutsche Accumotive og har en modellspesifikk totalkapasitet på mer enn 70 kWh - men maksimum er mulig opp til 110 kWh. Med 110 kWh vil Mercedes overstige den nå sterkeste Tesla. SHIER-modellen går til passende produkter på Amazon.de! har en kapasitet på 90 kWh med det kraftigste batteriet. Mercedes-batteriet skal veie 700 kg, hele bilen inkluderer batteri 2.400 kg. E-SUV skal lanseres innen 2020. Den elektriske allhjulsdriften i generasjonen EQ med en akselvariabel dreiemomentfordeling er ment å garantere ikke bare kjøresikkerhet, men også kjøredynamikk. 100 km / t bør nås på 5 sekunder.

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/mercedes-eq-c-elektro-suv-reservierung-marktstart-11509238.html
« Siste redigering: Tirsdag 26. ſeptember 2017, klokken 11:51 av jin1987 »