Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Valg av Tesla Store og service Center

Startet av Counterpointer, søndag 03. september 2017, klokken 22:45

« forrige - neste »

Counterpointer

Har hørt diverse om de forskjellige stedene, både negativt og positivt.

De i mitt område (vidt forstått) som får jevnt god tilbakemelding er Rud og Brumunddal.

Det er endel lengre til Brumunddal enn Rud.

Noen som kan komme med gode argumenter for den ene eller andre?

Tesla Nord er nærmest men ikke aktuelt tror jeg.

pers1

2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD


...


M@rtin

2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

sjossang

Drammen og Brumunddal. Kanskje et nytt sted også, men det er bare rykter enn så lenge...
Y LR hvit/hvit

M@rtin

Jøss! Ikke Skøyen eller Grorud??! Må hele Oslo til Drammen for å hente sin nye Tesla?
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

akseln

Verken Skøyen eller Grorud har vel lagrings- og/eller klargjøringskapasitet til å håndtere utlevering i tillegg til service og reparasjoner. For de fleste blir det tog til Drammen eller Brummundal. Jeg ble i alle fall hentet av en ansatt fra Tesla ved togstasjonen i Drammen ved forrige gangs utlevering. Denne gangen har jeg valgt Brummundal :-)

M@rtin

Ut fra hva jeg har lest i andre tråder blir det vel innlandet på meg også ;)

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

o.b.lix

Kokstad i Bergen leverer normalt ikke ut heller, men nå i september skal også disse levere ut. Dette fordi det er stort press på å levere ut før kvartalsslutt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

THE

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 07. september 2017, klokken 09:06
Kokstad i Bergen leverer normalt ikke ut heller, men nå i september skal også disse levere ut. Dette fordi det er stort press på å levere ut før kvartalsslutt.

Fikk final invoice for en X100D inventory i går. Der står det estimert utlevering 25. september på Kokstad.

Er litt usikker på hva jeg kan forvente meg i forbindelse med utlevering hvis de normalt ikke klargjør og overleverer biler der? Ellers har jeg et inntrykk av at Bergen har vært ryddige på overlevering av biler, men hører gjerne erfaringer fra overlevering i Bergen.

Den kontakten jeg har hatt med selger på Kokstad så langt gir meg i alle fall ingen grunn til å tvile på at Kokstad skal gjøre en god jobb.

Jeg bor omtrent midt mellom Brummundal og Bergen, og har mulighet til å endre sted for utlevering ennå. Hvis det er overvekt av gode erfaringer fra overlevering i Bergen, så velger jeg nok å få min bil utlevert der.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

o.b.lix

Både Kokstad og Minde er nok greit nok, MEN: Når man får utlevering i et slikt rush som blir i andre halvdel av september, kommer det garantert til å bli preg av samlebånd både på dialog og på hva de oppdager av feil.

Beste tips er å ta deg god tid, sjekk overalt etter skader/feil, ting som ikke virker eller lager feil lyd, og NEKT å ta i mot bilen før den er strøken.

Det siste er drit vanskelig når man har ventet lenge på en bil, men man får nok en eller annen lånebil om man er avhengig av det.

Jeg har aldri fått til å si nei, jeg er alltid så mo i knærne når jeg skal få nøkkel til ny bil, så jeg godtar nesten alt, men ser at jeg hadde blitt prioritert mye høyere om de ikke hadde fått pengene før bilen var tipp-topp.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

SteinR

Sitat fra: THE på torsdag 07. september 2017, klokken 09:37

Fikk final invoice for en X100D inventory i går. Der står det estimert utlevering 25. september på Kokstad.


Noen justeringer på final invoice i forhold til prisen du fikk ved kontraktsinngåelse? Har ikke fått final invoice på min inventory X100D, men my spec prisen er på bærtur...

THE

Skrev kontrakt 18.08, og prisen er redusert med ca. 23000,- på final invoice sammenlignet med opprinnelig pris i my spec. Prisen ble også endret i my spec rundt 30. august, og stemmer med den prisen som står i final invoice.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA