Trenger hjelp til å finne en Bafang kit med allt jeg trenger til rundt 1000 usd. regner med den med 750W yter bedre enn den Bosch motoren jeg prøvde, men klart 1000w høres greit ut. Er skeptisk til å handle masse fra Kina, også er det ikke særlig kompatibelt eller brukevennlig 
Jeg vet ikke om du har handla ennå, men hvis ikke, så tenk deg om en gang til før du går for 750/1000W kit. De fleste (alle?) av disse kitene som jeg har sett har en kadanse, eller tråkkhastighet på 120rpm eller mer, mens 36V motorene har en optimal frekvens på 70-90rpm på kranken. For menge syklister er selv 80rpm mye i motbakkene, og få klarer i det hele tatt å tråkke med en frekvens på 120 over lengre tid. Resultatet er at motoren går på et turtall som ikke er optimalt, og mye av effekten og batterikapasiteten blir bare til varme i motoren.
Videre krever en kraftig motor et kraftig batteri. LiIon-batteriene klarer ofte ikke å levere mer enn ca. 1 - 1,5C, og skal du ha en motor som trekker 25A så trenger du et stort, kraftig og dyrt batteri. Kjøper du en kraftig motor med et batteri som ikke kan levere nok strøm, så faller spenningen raskt og du får liten glede av motoren.
Jeg har to Bafang-motorer på 250W nominelt. Disse er begge innenfor lovverket når det gjelder nominell effekt, max kortvarig effekt er ikke omtalt i forskriftene. Den ene (inkl.batteri) er kjøpt fra Kina, men har fått ny kontroller fra Strømmen el-sykkel som tåler 25A, den andre er kjøpt fra Strømmen el-sykkel komplett med batteri. Den første har jeg på en vanlig sykkel, den andre i en velomobil. Det batteriet jeg kjøpte fra Kina er på 14,5Ah. Med et oppsett på 25A max, så faller spenningen ganske raskt, så jeg har begrenset strømmen til 18A, det andre batteriet er fra øverste hylle på Strømmen, det er på 17Ah og klarer å levere 25A stort sett når jeg trenger det.
36V og 25A gir en opptatt effekt på 960W, dette klarer motor og batteri å levere i de kneikene jeg trenger det, og bakken skal være ganske bratt, spesielt med den vanlige sykkelen, før farta faller mye under 25 km/h. Selv den betydelig tyngre velomobilen klarer 25 km/h i bakker på rundt 4-5%.
Uten å dra noe moralkort, så tror jeg det skal mye til for å få en ulovlig kraftig 48V motor til å gi mer el-sykkelglede enn en lovlig motor med oppgradert kontroller som håndterer 25A og et batteri som kan levere så mye strøm som trengs. Det er den faktiske effekten som avgis på bakhjulet som er viktig, og det er ikke sikkert den er som forventet hvis du kombinerer dårlig virkningsgrad pga. for lav tråkkfrekvens med et batteri der du får et stort spenningsfall med en gang du trenger full effekt.