Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

12v kontakt høyresiden midtkonsoll, buck converter

Startet av Vhagar, torsdag 31. august 2017, klokken 22:33

« forrige - neste »

jlan

Testet 12V uttakene. I min bil følger de "energy saving". Setting OFF - 12V slås av om natten, på igjen neste dag. Setting ON, slås av ca 1/2 time etter at bilen blir låst. Kan muligens holdes på med "camper mode".
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Vhagar

12v tilgjengelig fra andre steder i bilen og hvorvidt de er på eller ikke når bilen er av er ikke så viktig.
Jeg planlegger å hente ut 12v fra den kontakten nevnt i første linken i første post og ved hjelp av nevnte buck converter gjøre det om til 5v som raspberry'en kan bruke. At den kutter strømmen der er bare positivt.

Det jeg leter etter er en plug som jeg kan koble til den kontakten, om noen vet noe mer om den.
Siden det står i papirene fra Tesla og at det er tiltenkt brukt så er det mulig jeg får mer info fra Tesla om det i løpet av uka.

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA