Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

RazAquato

Sitat fra: ChrML på lørdag 09. desember 2017, klokken 00:36
Ikke når han på telefon tydelig presiserer at dato er med forbehold at båten er i rute, og de i tillegg skriver det i mailen. Eller er det bare meg de sa det til? Bør man ikke som en fornuftig mann ha en plan B da, og ikke snu livet til både seg selv og Tesla på hodet om bilen ikke kommer den dagen?

Virker som mange har solgt både bil 1, 2 og hus til den store dagen.

Klart, dersom de har sagt at dato er med forbehold, så står de selvsagt fritt til å utsette. Ellers kan de nok også skylde på forsinkelse fra 3.part dersom en båt er forsinket; altså en hendelse som har skjedd utenfor deres kontroll. (For min del så ankom bilen drammen havn den 13.november)

Når det er sagt, så snur man jo faktisk livet på hodet når man får en spesifikk utleveringsdato/klokkeslett.  Man planlegger kanskje å hente bilen mens barna er i barnehagen, kanskje man avtaler å låne naboens bil for å kjøre ned til utleveringsstedet; også tar man ut en feriedag fra jobb, eller til og med ulønnet fri..  noen jobber kanskje dagvakt og bytter til nattevakt.
I slike tilfeller er det særdeles dårlig å bli oppringt under 24timer i forveien med beskjed om at utlevering er utsatt.
"Være fornuftig og ha en plan B" - man har kanskje en plan B dersom utleveringen blir forsinket samme dag. Som regel innebærer det at man har tatt seg fri fra jobb hele utleveringsdagen, ikke bare innenfor avtalt tidsrom.  - Men man forventer at en bil skal utleveres på avtalt dag.

Kubiskisk

Ny status, "Din Tesla blir klargjort for levering.".
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

Hena1989

Da fikk jeg hentet ut bilen min på lørdag 09/12 i Brumunddal :)
Servicen var kjempe bra, alt var klart, bilen var fullladet, ingen skader på lakk, men fant 4 små feil inni bilen. To av feilene opplyste de om selv.
Alt i alt, er jeg kjempe fornøyd.

Synes det har gått utrolig fort, bestilte bilen 26.09  8)

ØHN

Sitat fra: Hena1989 på mandag 11. desember 2017, klokken 07:41
Servicen var kjempe bra, alt var klart, bilen var fullladet, ingen skader på lakk, men fant 4 små feil inni bilen. To av feilene opplyste de om selv.

Høres bra ut. Gratulerer! Kunne du opplyst om hva slags feil du fant i interiøret? Fint for oss, som snart skal motta bil, om vi vet hva forhandler selv anser betydelig nok til at de nevner det, og hva du fant selv. :)
Tesla Model X 100D i bestilling

lobel85

Gratulerer. Henter bilen min i morgen i Brumunddal og er veldig positivt innstilt. De får mye skryt i det siste.

Hena1989

Sitat fra: ØHN på mandag 11. desember 2017, klokken 19:05

Høres bra ut. Gratulerer! Kunne du opplyst om hva slags feil du fant i interiøret? Fint for oss, som snart skal motta bil, om vi vet hva forhandler selv anser betydelig nok til at de nevner det, og hva du fant selv. :)

jeg kan prøve å forklare, må bare opplyse om at jeg ikke kan mye om biler og dette er første bilen jeg har kjøpt :P Ene feilen de opplyste om var løse tråder i skinnet på førersete, andre var en plastdel på førerdøren som var litt løs. De to feilene jeg påpekte var interiøret rett under/ved glove department var ikke helt tett, slik den var på førersiden. Og siste tingen var de to knappene på rattet, de var ikke helt like. Litt overfladiske feil, men når man betaler så mye for en bil så bør bilen var i perfekt stand i min mening :)

Hena1989

Sitat fra: lobel85 på tirsdag 12. desember 2017, klokken 05:57

Gratulerer. Henter bilen min i morgen i Brumunddal og er veldig positivt innstilt. De får mye skryt i det siste.

Takk :) Lykke til, det er en utrolig gøy opplevelse :) Oppdater gjerne hvordan det gikk  :+1:

haheide

Er det noen som ennå venter på bil?
Jeg har ikke fått min - ikke ser det ut til at bilen er kommet til Norge heller.
Har fått 18-21/12 som estimat. Mytesla står fremdeles på 3-17/12 og "Din Tesla har ankommet havnen i Europa."
Håpet er at den kommer før jul - vil helst ikke ha utlevering i romjula.
Det er nok et fullkommet kaos da i forsøket på å få alle biler ut før nyttår.
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

Crazor

Jeg fikk telefon i går og har avtalt henting kl 16.00 på Røyken i morgen. Leser om at flere har hatt dårlig erfaring med Røyken (kald og mørk garasje, dårlig service..). Både det og i tillegg litt mer kronglete å komme seg dit så hadde jeg håpet på Drammen som var ønsket. Får gjøre litt research på tog- og bussmuligheter. Gleder meg :-)
Tesla modell X, 7-seter, 2017

kzh

Sitat fra: haheide på tirsdag 12. desember 2017, klokken 07:41
Er det noen som ennå venter på bil?
Jeg har ikke fått min - ikke ser det ut til at bilen er kommet til Norge heller.
Har fått 18-21/12 som estimat. Mytesla står fremdeles på 3-17/12 og "Din Tesla har ankommet havnen i Europa."
Håpet er at den kommer før jul - vil helst ikke ha utlevering i romjula.
Det er nok et fullkommet kaos da i forsøket på å få alle biler ut før nyttår.

Ja, jeg venter forstatt, bekreftet blå 7 seter den 15 aug.
Vi var nok på samme båt, Tamerlane og har fått "Din Tesla har ankommet havnen i Europa.", men fortsatt sen November-desember som estimat.
Har levering i Stavanger så har fortsatt et håp om levering før jul, romjulen kan bli litt vanskelig pga. juleferie.
Tesla Model X75D Des 2017 FSD 3.0
2012 Peugeot Ion
2008 BMW X3 2.0da - død/solgt

haheide

Tamerline fra Baltimore eller California ?    Vet du hvilken båt får/har de fra Zeebrugge til Drammen?
KZH : Har du fått Final invoice ? Det står en leveransedato der, men det er bare et estimat det også.

kzh

Sitat fra: haheide på tirsdag 12. desember 2017, klokken 09:26
Tamerline fra Baltimore eller California ?    Vet du hvilken båt får/har de fra Zeebrugge til Drammen?
KZH : Har du fått Final invoice ? Det står en leveransedato der, men det er bare et estimat det også.

Tamerline fra Baltimore, det stemmer med oppdateringer i My Tesla og tilbakemelding fra Delivery i November. Vet ikke når bilene går videre  :(
Har ikke fått Final Invoice, siste oppdatering i dokumenter er 15 august...
Tesla Model X75D Des 2017 FSD 3.0
2012 Peugeot Ion
2008 BMW X3 2.0da - død/solgt

RunnerM5

Jeg har også 3-17.des

Kom visst en eller to båter de siste dagene fullastet så med 4 dagers syklusene i My Tesla bør det skje noe en av disse dagene. Uansett har de sikkert ekstremt press med utlevering nå da de vil booste årsavslutningen sin, så det beste er å glemme hele Teslaen og så ta det som det kommer. Har både sendt mail og forsøkt å ringe delivery uten hell, virker som om hele organisasjonen deres koker om dagen...

Forbereder meg på at det blir juleferie med Leaf for vår del, så ringer de sikkert nyttårsaften og skal ha meg til å hente bil på halvtimen ellers skrur de opp prisen :o

Nei jeg tar det hele med ett smil og tenker at vi kunne hatt værre problemer å stri med enn å vente på luksus-elbilene våre  ::)
2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

haheide

Bor like ved Tesla på Rud i Bærum. Går tur forbi der iallefall en gang i uken.
Vanligvis står 10-15 biler til reparasjon ved verkstedporten - igår stod det sikkert 35-40 biler der og på parkeringsplass like rundt hjørnet i tillegg til de som står inne. Aldri sett så mye Teslabiler på en gang - alt fra roadster med veldig lavt EL-nr til TMX med EK55xxx.
Rud har ikke utlevering, men får sikkert endel av bilene til reparasjon.
Det er travle tider.

RunnerM5

Sitat fra: RunnerM5 på tirsdag 12. desember 2017, klokken 09:51
Jeg har også 3-17.des

Kom visst en eller to båter de siste dagene fullastet så med 4 dagers syklusene i My Tesla bør det skje noe en av disse dagene. Uansett har de sikkert ekstremt press med utlevering nå da de vil booste årsavslutningen sin, så det beste er å glemme hele Teslaen og så ta det som det kommer. Har både sendt mail og forsøkt å ringe delivery uten hell, virker som om hele organisasjonen deres koker om dagen...

Forbereder meg på at det blir juleferie med Leaf for vår del, så ringer de sikkert nyttårsaften og skal ha meg til å hente bil på halvtimen ellers skrur de opp prisen :o

Nei jeg tar det hele med ett smil og tenker at vi kunne hatt værre problemer å stri med enn å vente på luksus-elbilene våre  ::)

Haha og der kom tlf, henter torsdag  :police: :police:
2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA