Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

Paul

Min X75D 7seter, hvit,  cream interiør bestilt 11Aug. har vært i noen uker med status "ankomet europa" og estimert levering mellom 8-22 Desember.

I går ettermiddag ringte delivery og sa at min bil er klar for utlevering den 6.Des.  Så gleder og gruer litt til i morgen :) 

Har noen enkelt sjekkliste?

geear

Jeg rablet sammen en enkel utgave her: https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34672.msg633626.html#msg633626

Denne er for de som ikke gidder bruke en halv dag på å gå gjennom lista til det amerikanske Tesla-forumet, som blant annet inkluderer å ta med en USB-stick med musikk på for å teste at USB-portene virker. Her i Norge kan vi fint reklamere på de når bilen er fire år og 11 måneder...

Nå har vel både jeg og andre fått beskjed om at bilene ikke blir lakkert inni dørkarm foran fremdørene, så den kan man se bort fra. I tillegg kan det være greit å sjekke at man har fått hovedlyktene med de tre små reflektorene i stripa helt i toppen, som altså er de "adaptive" lysene, men det er også en ting man fint kan melde inn senere.

haheide

Sitat fra: Paul på tirsdag 05. desember 2017, klokken 18:39
Min X75D 7seter, hvit,  cream interiør bestilt 11Aug. har vært i noen uker med status "ankomet europa" og estimert levering mellom 8-22 Desember.

I går ettermiddag ringte delivery og sa at min bil er klar for utlevering den 6.Des.  Så gleder og gruer litt til i morgen :) 

Har samme bil, men blå og bestillt 17/8 og bekreftet 22/8
Hvor får du bilen levert ?

2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

Paul

Sitat fra: haheide på onsdag 06. desember 2017, klokken 12:59
Har samme bil, men blå og bestillt 17/8 og bekreftet 22/8
Hvor får du bilen levert ?

Stavanger

haheide

2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

DirtyD

Lurer på når Tesla registerer bilene? Skal hente i morgen, men ser i www.teslastats.no at den ikke er registrert ennå.

CaZpaH

Sitat fra: DirtyD på onsdag 06. desember 2017, klokken 13:38
Lurer på når Tesla registerer bilene? Skal hente i morgen, men ser i www.teslastats.no at den ikke er registrert ennå.

Kan vel i teorien være helt opp til du henter bilen. Er jo ikke mange tastetrykk for å få den registrert.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

jokke

Sitat fra: CaZpaH på onsdag 06. desember 2017, klokken 13:39
Sitat fra: DirtyD på onsdag 06. desember 2017, klokken 13:38

min ble registrert 2 timer før utlevering

RazAquato

Sitat fra: oleredv på tirsdag 05. desember 2017, klokken 14:17
<snip>
Sitter i samme suppa sjøl. Skulle ha utlevering forrige torsdag, fekk telefon kvelden før om at det ikkje kunne skje. Bad så om å få tilbakemelding om kva som var feil og når bilen skulle bli klar. Torsdagen gjekk, fredagen gjekk og til slutt tok eg kontakt med delivery i går (måndag) for å sjekke status. Her fekk eg berre "ingenting nytt å melde". Forbanna som eg blei sendte eg melding til selgar for å få han til å sjekke opp, får då berre info om at dei venter på delar frå USA?!? Kor tid hadde dei tenkt å fortelle dette vidare? Har allereie begynt å kladde på ein meget krass e-post til daglig ledar på denne avdelinga for her føler eg meg elendig behandla som kunde.

Huff.. ikke bra.
Du har i alle fall blitt tilbudt lånebil om jeg forstår rett? - det er jo en mager trøst, men føler virkelig med deg.

Liten oppdatering fra min side: Jeg ringte Delivery i dag igjen for å høre om status, fikk da samme svada-svar om at de "kan ikke se hva feilen er", ei heller noe estimat for utlevering.

Forklarte at jeg har lagt planer til helgen som krever bil (planer som ble lagt etter avtale om utlevering var bekreftet), og spurte om mulighet for lånebil i mellomtiden. - fikk da beskjed om at dette ikke var mulig, ei heller at de hadde noen rabattavtale med leiebilfirma.

Jeg sa som sant var at jeg i så tilfelle må se meg nødt til å leie bil, og får heller fremme erstatningskrav i etterkant.  - fikk ett småarrogant svar om at "Vi forsøker jo å levere ut bilen så raskt vi kan, vedr. leiebil ber jeg deg om å bruke hodet"  ???

Har nå sendt de følgende mail:
SitatHei.
Jeg kontaktet Delivery i dag kl. 12:30 pr. telefon, og forklarte situasjonen med at jeg ha en bil til helgen.
Jeg forespurte derfor om Tesla
a)   har mulighet for utlån av bil eller
b)   har en rabattavtale med leiebilselskap
Fikk beskjed om at dere dessverre ikke hadde mulighet til å låne ut noen bil, ei heller at dere har avtale med noe leiebilselskap.

Varsler dermed at jeg vil fremme erstatningskrav i henhold til Lov om kjøp §22 1. ledd  for det tap jeg måtte lide som følge av forsinkelse fra Tesla sin side; - i praksis de kostnader som måtte påløpe ved leie av bil fra og med 09.12.17 og frem til utlevering har funnet sted.

Jeg vil presisere at jeg ikke ikke ønsker å belaste Tesla med unødige kostnader,  og avventer nå til lørdag, i håp om at min bil kan leveres ut før dette, eller om Tesla allikevel har utlånsbil fra denne dato.
Dersom dette ikke er mulig, vil jeg således etterstrebe å finne billigst mulig alternativ på leiebilmarkedet.

Forløp/historikk
11.08.17 – Bestiller bil i Teslas lokaler på Rud , RNxxxxxxx
13.11.17 – Bil ankommer Norge (Drammen)
30.11.17 kl. 11.00 – Blir oppringt av Tesla, avtaler utlevering av bil 05.12.17 kl. 10:00
04.12.17 kl. 18.30 – Blir oppringt av Tesla 16timer før utlevering, og får beskjed om at leveranse blir utsatt til senere på dagen grunnet noe feil (ikke avklart hva feilen var)
05.12.17 kl. 12.30 – Ringer Delivery for å høre når bil kan leveres ut, får beskjed «ikke i dag», ei heller beskjed om når
05.12.17 kl. 13:21 – Sender skriftlig henvendelse til DeliveryNO@tesla.com med en rekke spørsmål ift. leiebil m.m. (vedlagt)
06.12.17 kl. 12.30 – Ringer Delivery for å høre om leiebil alternativer, har da ikke mottatt svar på skriftlig henvendelse av 05.12.17.
06.12.17 kl. 13.00 – Sender skriftlig henvendelse (denne e-post) til DeliveryNO@tesla.com med varsel om erstatningskrav ift leiebil.

Avslutningsvis viser jeg til §28 opplysningsplikt om hindring, og ber derfor om en redegjørelse/forklaring på hvorfor min leveranse er utsatt.

..håper dette ikke blir advokatmat  :-[

DirtyD

Takker for svar.

Et annet spørsmål: Det sies at bilen ikke bør tas ut hvis det er for mange feil. Er det det ikke bare å ta den i mot og levere den inn på service for fiks senere når verkstedet har tid?
Hvilke årsaker/feil er det at folk velger å ikke ta imot bilen? (Forutsett at bilen er kjørbar, riktig nok)

Hrc

Veldig få registreringer i Trondheim den siste tiden. Noen som har avtalt utlevering der de kommende dagene?

geear

Lite Tesla-action i Risavika (Stavangerutleveringer) i dag, kun én stk Tesla å se, en rød Model X... kanskje noen her venter på den? ;)

Trond Strømberg

Sitat fra: Hrc på onsdag 06. desember 2017, klokken 16:24
Veldig få registreringer i Trondheim den siste tiden. Noen som har avtalt utlevering der de kommende dagene?

Var innom på mandag og da sa de at det er mulighet for at min er ferdig på lørdag, men har ikke hørt noe enda.
TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

Hrc

Pratet med de på mandag jeg også, virker som det tar tid å få bilene opp fra Drammen. Regner med klargjøringen skjer i Trondheim?

oleredv

Sitat fra: RazAquato på onsdag 06. desember 2017, klokken 13:56
Sitat fra: oleredv på tirsdag 05. desember 2017, klokken 14:17
<snip>
Sitter i samme suppa sjøl. Skulle ha utlevering forrige torsdag, fekk telefon kvelden før om at det ikkje kunne skje. Bad så om å få tilbakemelding om kva som var feil og når bilen skulle bli klar. Torsdagen gjekk, fredagen gjekk og til slutt tok eg kontakt med delivery i går (måndag) for å sjekke status. Her fekk eg berre "ingenting nytt å melde". Forbanna som eg blei sendte eg melding til selgar for å få han til å sjekke opp, får då berre info om at dei venter på delar frå USA?!? Kor tid hadde dei tenkt å fortelle dette vidare? Har allereie begynt å kladde på ein meget krass e-post til daglig ledar på denne avdelinga for her føler eg meg elendig behandla som kunde.

Huff.. ikke bra.
Du har i alle fall blitt tilbudt lånebil om jeg forstår rett? - det er jo en mager trøst, men føler virkelig med deg.

Liten oppdatering fra min side: Jeg ringte Delivery i dag igjen for å høre om status, fikk da samme svada-svar om at de "kan ikke se hva feilen er", ei heller noe estimat for utlevering.

Forklarte at jeg har lagt planer til helgen som krever bil (planer som ble lagt etter avtale om utlevering var bekreftet), og spurte om mulighet for lånebil i mellomtiden. - fikk da beskjed om at dette ikke var mulig, ei heller at de hadde noen rabattavtale med leiebilfirma.

Jeg sa som sant var at jeg i så tilfelle må se meg nødt til å leie bil, og får heller fremme erstatningskrav i etterkant.  - fikk ett småarrogant svar om at "Vi forsøker jo å levere ut bilen så raskt vi kan, vedr. leiebil ber jeg deg om å bruke hodet"  ???

Har nå sendt de følgende mail:
SitatHei.
Jeg kontaktet Delivery i dag kl. 12:30 pr. telefon, og forklarte situasjonen med at jeg ha en bil til helgen.
Jeg forespurte derfor om Tesla
a)   har mulighet for utlån av bil eller
b)   har en rabattavtale med leiebilselskap
Fikk beskjed om at dere dessverre ikke hadde mulighet til å låne ut noen bil, ei heller at dere har avtale med noe leiebilselskap.

Varsler dermed at jeg vil fremme erstatningskrav i henhold til Lov om kjøp §22 1. ledd  for det tap jeg måtte lide som følge av forsinkelse fra Tesla sin side; - i praksis de kostnader som måtte påløpe ved leie av bil fra og med 09.12.17 og frem til utlevering har funnet sted.

Jeg vil presisere at jeg ikke ikke ønsker å belaste Tesla med unødige kostnader,  og avventer nå til lørdag, i håp om at min bil kan leveres ut før dette, eller om Tesla allikevel har utlånsbil fra denne dato.
Dersom dette ikke er mulig, vil jeg således etterstrebe å finne billigst mulig alternativ på leiebilmarkedet.

Forløp/historikk
11.08.17 – Bestiller bil i Teslas lokaler på Rud , RNxxxxxxx
13.11.17 – Bil ankommer Norge (Drammen)
30.11.17 kl. 11.00 – Blir oppringt av Tesla, avtaler utlevering av bil 05.12.17 kl. 10:00
04.12.17 kl. 18.30 – Blir oppringt av Tesla 16timer før utlevering, og får beskjed om at leveranse blir utsatt til senere på dagen grunnet noe feil (ikke avklart hva feilen var)
05.12.17 kl. 12.30 – Ringer Delivery for å høre når bil kan leveres ut, får beskjed «ikke i dag», ei heller beskjed om når
05.12.17 kl. 13:21 – Sender skriftlig henvendelse til DeliveryNO@tesla.com med en rekke spørsmål ift. leiebil m.m. (vedlagt)
06.12.17 kl. 12.30 – Ringer Delivery for å høre om leiebil alternativer, har da ikke mottatt svar på skriftlig henvendelse av 05.12.17.
06.12.17 kl. 13.00 – Sender skriftlig henvendelse (denne e-post) til DeliveryNO@tesla.com med varsel om erstatningskrav ift leiebil.

Avslutningsvis viser jeg til §28 opplysningsplikt om hindring, og ber derfor om en redegjørelse/forklaring på hvorfor min leveranse er utsatt.

..håper dette ikke blir advokatmat  :-[
Fekk leigebil ja. Til tross for gjentatte purringar og lovnader har eg no etter ei veke frendeles ikkje fått svar på kva som er gale med bilen eller estimert utlevering. Mail til daglig ledar blei fyrt av i går....
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA