Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

haheide

Fikk svar på mail og levering er nå 18-21 desember. Bilen er fortsatt i Europa (Belgia).
Er det noen som har fått VIN søk til å virke? Hvilke båter går fra Belgia til Drammen ?
Håper de klarer å holde det - med tanke på julegave til selv.
Tålmodighet er en dyd, men dette tar på ....
Solgte leafen i oktober med tanke om at den kom til å miste verdi når den nye 40kwh kommer.
Brukte Leafer av typen jeg hadde gir faktisk høyere pris nå enn i oktober. Det er tydeligvis sug etter elbiler og det er tomt hos Nissan/Birger N. Haug. De nye kommer ikke før i februar?

2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

RunnerM5

#961
Da er vi nok i samme båt Haheide, min har stått med "ankommet Europa" i noen uker nå. Ikke hørt noe fra Tesla men tar det hele med knusende ro og tyner leafen om dagen  :D 

Eneste som minner om Tesla i garasjen vår er pappesken med model X matter som står der

BTW. Satt i telefonkø i 10 min hos delivery før en svensk stemme leste opp at de ikke kan nås og la på. Nesten så en skulle tro vi har kjøpt oppvask-kost på Tvshop, ikke en bil til 800+.
2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

haheide

Ja, "i samme båt", men hvilken?
Gidder ikke ringe - mail fungerer ifht min "delivery expert" - han svarer i løpet av de neste 24t
i min erfaring.
Ja, jeg ønsker jeg hadde Leafen ennå - savner den faktisk  :'(
Den er hundre ganger bedre enn å ta buss som jeg gjør nå.
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

endreaa

Da fikk jeg endelig telefon fra Delivery. Utlevering tosdag 14.12 kl. 10.  :+1:

Jeg skal inn med noen tusen mer enn innskuddet i lånet. Karen fra Delivery ba meg betale inn dette på forhånd, før levering.

Hvilke erfaringer har andre med dette? Kjenner jeg er litt skeptisk til å betale inn noe mer enn depositum før jeg har sett bilen...

Tanker?

haheide

Fikk du final invoice før dette ?  og eventuelt hadde den samme beløp ?
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

RazAquato

Skulle hatt utlevering i dag kl. 10.
Ble oppringt i 18-tiden i gårkveld, og fikk beskjed om at de hadde oppdaget en feil ved klargjøring.
Spurte hva feilen var, men fikk svada-svar om at "dette er jo en datamaskin med hjul med mange sensorer og greier", men de lovet at utlevering ville skje senere samme dag. Greit nok, det krasjer med avtale om hjulskift, men det får så være.

Tiden går og jeg hører ingenting, Jeg ringte derfor nå for å høre hva status var, og fikk beskjed om at "den blir ikke klar i dag". spurte når, fikk svar "om noen dager kanskje" hva er det for ett svar?? og hvorfor gir de ikke beskjed umiddelbart når de vet at bilen ikke kan leveres samme dag?
Her flytter man på avtaler og planlegger hvordan rokkade med barnehage og andre ting skal gå opp for uthenting av bil, også får man ikke engang noen beskjed om at den ikke kan hentes?

Frustrated now.  - very frustrated indeed. :-[

Gurjs

Hei! Jeg har fått avtalt levering av min TMS mandag 11. desember. Jeg har valgt å ikke kjøpe vinterdekk gjennom Tesla, og har kjøpt vinterdekk fra en tredjepart. Valgte å gå for denne løsningen fordi prisen hos Tesla er så høy, samtidig som at jeg planlegger med 21" til sommer. Jeg ønsker derfor å kjøpe vinterdekk gjennom tredjepart, og sette dem på felgene som blir levert med bilen.

Etter en samtale med delivery, har jeg fått beskjed om at dem ikke kan skifte dekk på felgene for meg, siden jeg har kjøpt vinterdekk fra tredjepart. Jeg har fått beskjed om at jeg må kjøre til nærmeste sjappe som kan fikse dette for meg etter levering.

Har noen forslag til hvor/hvem jeg kan kontakte for å skifte dekk i nærheten? Jeg skal hente bilen i Drammen, og ønsker helst ikke kjøre langt med sommerdekk for å få skiftet dekk. Synes dette er tungvint, samtidig som det er risikabelt å kjøre rundt med sommerdekk på helt ny bil. Jeg får ta diskusjonen med delivery om hvem som er ansvarlig for en eventuelt skade dette kan medføre.
Tesla Model S - Bestilt 31.08.2017

jche

Siste del av spørsmålet er ihvertfall soleklart. Det er sjåfør som er ansvarlig for at bilen er riktig skodd for føret, aldri noen andre.

Ellers høres det noe tungvint ut ja. De ville ikke gjøre det mot ekstra betaling heller?

oleredv

Sitat fra: RazAquato på tirsdag 05. desember 2017, klokken 12:41
Skulle hatt utlevering i dag kl. 10.
Ble oppringt i 18-tiden i gårkveld, og fikk beskjed om at de hadde oppdaget en feil ved klargjøring.
Spurte hva feilen var, men fikk svada-svar om at "dette er jo en datamaskin med hjul med mange sensorer og greier", men de lovet at utlevering ville skje senere samme dag. Greit nok, det krasjer med avtale om hjulskift, men det får så være.

Tiden går og jeg hører ingenting, Jeg ringte derfor nå for å høre hva status var, og fikk beskjed om at "den blir ikke klar i dag". spurte når, fikk svar "om noen dager kanskje" hva er det for ett svar?? og hvorfor gir de ikke beskjed umiddelbart når de vet at bilen ikke kan leveres samme dag?
Her flytter man på avtaler og planlegger hvordan rokkade med barnehage og andre ting skal gå opp for uthenting av bil, også får man ikke engang noen beskjed om at den ikke kan hentes?

Frustrated now.  - very frustrated indeed. :-[

Sitter i samme suppa sjøl. Skulle ha utlevering forrige torsdag, fekk telefon kvelden før om at det ikkje kunne skje. Bad så om å få tilbakemelding om kva som var feil og når bilen skulle bli klar. Torsdagen gjekk, fredagen gjekk og til slutt tok eg kontakt med delivery i går (måndag) for å sjekke status. Her fekk eg berre "ingenting nytt å melde". Forbanna som eg blei sendte eg melding til selgar for å få han til å sjekke opp, får då berre info om at dei venter på delar frå USA?!? Kor tid hadde dei tenkt å fortelle dette vidare? Har allereie begynt å kladde på ein meget krass e-post til daglig ledar på denne avdelinga for her føler eg meg elendig behandla som kunde.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Gurjs

Nei, dem gjør dette ikke mot betaling. Om dem utleverer bil med sommerdekk så kan jeg vel velge å ikke ta imot så lenge bilen ikke er riktig «skodd». Leste forøverig her på forumet at dem har fått underskrift av Tesla om at femte ansvaret for transporten frem til nærmeste sjappe. Derfor jeg nevnte dette. Jeg har også blitt anbefalt i her på forumet om å gjøre dette. Jeg må innrømme at jeg ikke har snakket med Tesla om det. En ting er sikkert, og det er at jeg tar ikke imot bilen hvis jeg ser at føre ikke er bra til nærmeste sjappe. Det tør jeg ikke å ta sjangser med.
Tesla Model S - Bestilt 31.08.2017

Øyvind.h

Sitat fra: jche på tirsdag 05. desember 2017, klokken 13:42
Siste del av spørsmålet er ihvertfall soleklart. Det er sjåfør som er ansvarlig for at bilen er riktig skodd for føret, aldri noen andre.

Jepp. Kjøper man ikke vinterdekk er det en selv som må ordne vinterdekk.

Eksempelvis via wheels on wheels (www.wow.as) eller mobildekk.no

Glad man ikke tvinges til å kjøpe de vinterdekkene Tesla
Leverer. Det ville vært kjipt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ChrML

Er det ikke bare å ta med jekk og hjulvinde og skifte selv ved henting av bilen da? Trenger ikke å lage så mye styr av dette.

Klarer man ikke å bytte dekk (har det blitt sånn i 2017?), kan man evt bruke Wheels on Wheels.

RazAquato

Nå kan folk ha personlige grunner til at de har problemer med å skifte hjul (vond rygg e.l.), for min del er det mer en prinsippsak, da jeg først ble estimert bil i september. - ettersom de ikke har klart å levere i tide, og det faktum at jeg allerede har betalt for omlegging hos dekkleverandør, så skal jeg ikke stå med jekk og tvinge selv.

At jeg har mistet timen for hjulskift i dag er selvsagt en kostnad Tesla må dekke og/eller utføre. Hvordan de bytter dekk (betaler for utførelse hos nærmeste verksted, eller bytter selv) bryr jeg meg lite om, men når de varsler at bil ikke kan leveres ut knappe 16timer i forveien, så er dette definitivt noe jeg gidder lage styr om. 

Gurjs

Jeg skal kjøpe dekk fra tredjepart og sette dem på felgene som medfølger bilen. Hadde det kun vært å montere på bil hadde ikke dette vært noe problem.
Tesla Model S - Bestilt 31.08.2017

AreLib

Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA