Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

sjokomelk

Jeg er ganske sjalu på dere som får avtalt utlevering.
Tesla Forus ringte meg på torsdag ettermiddag og sa at bilen mest sannsynlig skulle være klar tirsdag/onsdag denne uka, og jeg skulle få mer info på fredag mtp. betaling og andre detaljer. Hørte ingenting fra de på fredag. Forsøkte å ringe og kveste ut noe info uten hell. Ringte igjen i går formiddag og ettermiddag uten å få ut noe mere info, ringte igjen i formiddag hvor jeg endelig fikk tak i noen i Stavanger, men han visste ikke så mye og skulle "ned på gulvet" og sjekke hvordan det stod til med bilen min og ringe meg tilbake. Og jeg venter fortsatt på svar...
Mindre gøy å drive klappjakt på folk i den butikken i flere dager for å få svar på hva som skjer. Jeg vil heller ha et "kjedelig svar" enn å ikke få vite noe. Jeg skal nå tross alt legge igjen et 7-sifret beløp hos de... >:(
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

MXAnders17

Sitat fra: CaZpaH på tirsdag 28. november 2017, klokken 14:19
Da ringte endelig tesla! Utlevering i morgen kl. 16:00.

Men. Oppdaget to feil i lakken som må utbedres senere. Men ellers var bilen i god teknisk stand. Så da blir det nybil på langtur på torsdag.

Grattis! :)
Bestilt Tesla Model X Performance juli 2019
Eier Tesla Model X 75d
Eier Nissan Leaf Tekna 2017

Renegade

Sitat fra: Hena1989 på tirsdag 28. november 2017, klokken 13:55
Ikke fått tlf, ikke noe er endret på mytesla og ingen final invoice  :( :(

Når kommer final invoice vanligvis? Min står med levering 8-22 des. Det betyr vel at den ikke har ankommet Drammen ennå? Jeg skal ha den utlevert i Kristiansand.

Frisco

Min kom når rullet i havn i Zeebrugge. Har du bilen din på Morning Cindy som går direkte fra San Fran blir det bare spekulering i hvordan det vil bli for deg.

Kan nevne de ringte meg fra delivery i dag mens jeg fortsatt har 14-dagers intervall (så ingen 7-dagers intervall her mao)
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

Allram

Ringte Delivery i dag.
Bekreftet bilen 7/9.

Bilen min ble ikke med på båten som kom til Drammen i går og jeg har forventet utlevering 2. halvdel av Desember i Brummundal.
Bilen min var forøvrig i Zeebrugge rundt 15. november.
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

Renegade

Sitat fra: Frisco på tirsdag 28. november 2017, klokken 15:14
Min kom når rullet i havn i Zeebrugge. Har du bilen din på Morning Cindy som går direkte fra San Fran blir det bare spekulering i hvordan det vil bli for deg.

Kan nevne de ringte meg fra delivery i dag mens jeg fortsatt har 14-dagers intervall (så ingen 7-dagers intervall her mao)
Jeg vet ikke hvilken båt den kommer med, men har fått beskjed på mytesla om at den er ankommet europa. Det skjedde for ca en 8-10 dager siden.

CaZpaH

Sitat fra: MXAnders17 på tirsdag 28. november 2017, klokken 14:55
Sitat fra: CaZpaH på tirsdag 28. november 2017, klokken 14:19
Da ringte endelig tesla! Utlevering i morgen kl. 16:00.

Men. Oppdaget to feil i lakken som må utbedres senere. Men ellers var bilen i god teknisk stand. Så da blir det nybil på langtur på torsdag.

Grattis! :)

Takker. Begynte å bli pessimistisk i forhold til turen på torsdagen, men nå er det jubel i heimen. Blir en litt annerledes tur nå (alternativet var en 2004 BMW X3) :-p
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

sjokomelk

Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 28. november 2017, klokken 14:39
Jeg er ganske sjalu på dere som får avtalt utlevering.
Tesla Forus ringte meg på torsdag ettermiddag og sa at bilen mest sannsynlig skulle være klar tirsdag/onsdag denne uka, og jeg skulle få mer info på fredag mtp. betaling og andre detaljer. Hørte ingenting fra de på fredag. Forsøkte å ringe og kveste ut noe info uten hell. Ringte igjen i går formiddag og ettermiddag uten å få ut noe mere info, ringte igjen i formiddag hvor jeg endelig fikk tak i noen i Stavanger, men han visste ikke så mye og skulle "ned på gulvet" og sjekke hvordan det stod til med bilen min og ringe meg tilbake. Og jeg venter fortsatt på svar...
Mindre gøy å drive klappjakt på folk i den butikken i flere dager for å få svar på hva som skjer. Jeg vil heller ha et "kjedelig svar" enn å ikke få vite noe. Jeg skal nå tross alt legge igjen et 7-sifret beløp hos de... >:(
Det hjelper å sutre litt. Etter å ha prøvd å ringe Delivery i en halvtime fra 14:45 til 15:15, så ringte de meg mens jeg satt på vent på de. Og da blir det henting av bilen på Forus på torsdag klokka 10 :laugh: :+1:
De klarte til og med å registrere bilen nå i dag, sånn at jeg får bestilt meg brikke og ordnet de personlige skiltene i morgen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

loiphin

Has anyone had  a call from Tesla to confirm their delivery date, but for delivery in Røyken?
Tesla Model S 75D (2017) - SOLD
Tesla Model 3 LR (2020)
Tesla Model Y Perf (2023)

geear

#894
Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 28. november 2017, klokken 17:25
Det hjelper å sutre litt. Etter å ha prøvd å ringe Delivery i en halvtime fra 14:45 til 15:15, så ringte de meg mens jeg satt på vent på de. Og da blir det henting av bilen på Forus på torsdag klokka 10 :laugh: :+1:
De klarte til og med å registrere bilen nå i dag, sånn at jeg får bestilt meg brikke og ordnet de personlige skiltene i morgen.
Gratulerer med utlevering, får håpe det holder denne gangen! ;)

Hadde ikke du blå bil? Kun reg. en sølv X100 i dag i følge teslastats.no. Lucky deg hvis det er du som fikk EK66xxx nå, jeg fikk EK583xx... (men bare få dager før min var Stavanger på EK53xxx).

sjokomelk

Sitat fra: gr på tirsdag 28. november 2017, klokken 20:09
Gratulerer med utlevering, får håpe det holder denne gangen! ;)

Hadde ikke du blå bil? Kun reg. en sølv X100 i dag i følge teslastats.no. Lucky deg hvis det er du som fikk EK66xxx nå, jeg fikk EK583xx... (men bare få dager før min var Stavanger på EK53xxx).
Ja, nå tåler ikke helsa mere utsettelser. Dette er den dyreste julepresangen jeg har kjøpt til meg selv, og kroppen er veldig klar. ;D

Jeg har (skal få?) blå bil ja. Står som nummer 91 på teslastats.no i dag med EK66011. Jeg bor i Nord-Rogaland, så registreringsdistrikt blir da Haugesund.
Fint med et enkelt skilt, men det vil aldri bli brukt på veien. Har sagt til Tesla at de ikke behøver å putte de på bilen. De går rett i bagasjerommet, og så har jeg med meg andre skilter som skal settes på. ;) - ITSMINE
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Aha.. Såpass unna ja.

Jeg vil ikke ha enkle skilter, og iallfall ikke personlige skilt. Styrer glatt unna bil med rundt nummer. Trenger ikke hjelpe grinebitere å huske skiltnummer.   :police:

arthur_ols

Etter at jeg fikk vite utleberingsdato går jammen dagene sakte. De får langfredag til å virke som helt vanlige fredager ;)
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

geear

Jeg er glad de ringte meg kun 1,5 døgn før... og dagen etter bilen kom til landet, rakk ikke vente verken på telefonen eller utleveringen. En uke før er for mye..  8)

CaZpaH

Da dukket bilen min opp på teslastats...

Neste fem timene kommer til å gå sakte nå.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA