Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

kakemiks

SitatEndelig fikk jeg "Din Tesla har ankommet havnen i Europa" - Antar at den kom med Parsifal som gikk fra Baltimore 9/11 og var fremme i Zeebrugge 19/11 eller 20/11
Nå er selvfølgelig "http://www.uecc.com/internal/supporttracking" nede med "404 - File or directory not found"

Kan sjå ut til at IT folka hjå UECC fann ut at denne sida var tilgjengeleg for oss alle, noko den kanskje ikkje skulle ha vore i utgongspunktet med tanke på *internal* i adressefeltet :P

http://teslastats.no/

27 registreringar i dag allereie, har ein propp løsna? Klokka er jo berre 10.56!

Edit: Blir alle Teslaene registrert i Drammen og får påsatt bilskilt der, eller blir dei registrert/påsatt bilskilt på sine utleveringsplassar?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

CaZpaH

Sitat fra: kakemiks på tirsdag 21. november 2017, klokken 10:56

Edit: Blir alle Teslaene registrert i Drammen og får påsatt bilskilt der, eller blir dei registrert/påsatt bilskilt på sine utleveringsplassar?

Får på sine respektive utleveringsplasser.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

MXAnders17

Sitat fra: sfinxern på tirsdag 21. november 2017, klokken 10:04
Er det noen som har hatt bilen levert fra Baltimore til Zeebrugge med Grand Sapphire som har fått treff i trackeren til UECC etter 16. november?

Min fikk treff i går midt på dagen (Før support trackeren på internal slutta å virke). Stod som Terminal received.
Håper det betyr at den skal med på Baltic Breeze :)

Jeg har forresten hørt med UECC. De har skrudd av muligheten for å søke etter biler etter forespørsel fra deres kunde (som jeg antar er Tesla).... så da er det bare å ta tålmodigheten til hjelp!
Bestilt Tesla Model X Performance juli 2019
Eier Tesla Model X 75d
Eier Nissan Leaf Tekna 2017

sfinxern

Jøss, de synes vel at vi graver i overkant mye etter informasjon da sikkert  :laugh: :laugh:.

Tesla får henvendelser fra kunder som vet mer enn dem hvor bilene er :laugh: :laugh:.

Spøk til side, så er det jo sikkert slik at Tesla får henvendelser fra kunder som sier at "den bilen var produsert lenge etter min og er allerede registrert og utlevert, men min står på Drammen havn enda".
Det er jo umulig å kontrollere og prosessere bilene etter forventninger fra kunder som tracker bilene, så det kan jo være grunnen til at de fjerner informasjon underveis her.
I tillegg så kan de jo si at "beklager kjære kunde, det er stor pågang på havene i Europa, så det er et par ukers forsinkelse på levering", selv om det faktisk kanskje er kapasiteten hos Tesla selv som er "problemet":).
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

MXAnders17

Helt enig! Det er nok derfor de har gjort dette ja. Ikke så heldig at kundene vet mer enn Tesla.
Har hatt denne følelsen lenge, ettersom det virker som DS'er git ut blandede meldinger til kunder etc.
Jeg er bare glad jeg fikk treff like før de skrudde av :D så vet jeg i det minste sånn ca hvor den er og når den kommer  :D :D
Bestilt Tesla Model X Performance juli 2019
Eier Tesla Model X 75d
Eier Nissan Leaf Tekna 2017

CaZpaH

Til digresjon. Ifølge avanserte søk tidligere har kunde vært WWL (altså Wallenius Wilhelmsen Logistics) og ikke Tesla som har vært anført under "Customer"-fanen hos UECC.

Snakket med Delivery i dag. Min bil ankom Trondheim i dag. Får telefon så fort de har gått over og sett at det ikke er noen skader fra siste transportrute. Håper den rekker levering før 30. november nå.... Dritkjipt med langtur i gammel bil :-(
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

oleredv

Sitat fra: Teslianer på mandag 20. november 2017, klokken 21:49

Tusen takk! Får håpe du også får en gladmelding på tlf i morgen! Du skal vel hente i Bergen? Tipper det må skje noe innen få dager nå! Lykke til!!!

Fekk den etterlengta telefonen i dag! Henting er avtalt kl 1200 30.11 på Kokstad :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

HowieX

Da har jeg fått final invoice med estimert leveringstid 30.11. My Tesla sier fortsatt 30.11-14.12. Hvor mye vekt skal jeg legge på final invoice, mener dere? Jeg vil anta svært liten, eller?
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

oleredv

Sitat fra: HowieX på tirsdag 21. november 2017, klokken 19:46
Da har jeg fått final invoice med estimert leveringstid 30.11. My Tesla sier fortsatt 30.11-14.12. Hvor mye vekt skal jeg legge på final invoice, mener dere? Jeg vil anta svært liten, eller?
Det vil nok variere, for min del stemte det på dagen. Dato på final invoice og avtalt levering 30.11. Men eg har utleveringsintervall 22.11-29.11.

Nick1974

Hei, ser du refererer til final invoice. Kan du gi meg et hint om hvor jeg finner denne informasjonen? Jeg har også "Beregnet leveringstid: November 30, 2017 - December 14, 2017" under heading "kjøretøyet ditt"

Bauer

Fikk status i dag.

Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.

Er dette dårlige nyheter? Ser at mange har opplevd at bilen blir stående lenge i Tilburg.

Har forresten forventet levering sen november - desember.

oleredv

Sitat fra: Nick1974 på tirsdag 21. november 2017, klokken 20:14
Hei, ser du refererer til final invoice. Kan du gi meg et hint om hvor jeg finner denne informasjonen? Jeg har også "Beregnet leveringstid: November 30, 2017 - December 14, 2017" under heading "kjøretøyet ditt"
Ligger sammen med dei andre dokumenta i MyTesla.

oleredv

Sitat fra: Bauer på tirsdag 21. november 2017, klokken 20:14
Fikk status i dag.

Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.

Er dette dårlige nyheter? Ser at mange har opplevd at bilen blir stående lenge i Tilburg.

Lenge sidan du bestillte? Eg hadde den statusen i 1.5 mnd før bilen havna på båt. Bilen skal forøvrig ikkje til Tilburg, så det er ein bug i systemet.

Bauer

Sitat fra: oleredv på tirsdag 21. november 2017, klokken 20:19
Sitat fra: Bauer på tirsdag 21. november 2017, klokken 20:14
Fikk status i dag.

Lenge sidan du bestillte? Eg hadde den statusen i 1.5 mnd før bilen havna på båt. Bilen skal forøvrig ikkje til Tilburg, så det er ein bug i systemet.

Bekreftet bestilling 12/09
Hadde status at den var på vei til europa i 7 dager og fikk dagens status i dag.

arthur_ols

Tror det var noen som hadde bilene, eller mente de hadde bilene på Morning Cindy fra San Francisco som også fikk endret status til "Tilburg". Jeg fikk tilburgstatus i det bilen var ferdig fra Fremont og til den ankom europa (i ca 1,5 mnd). Skikkelig kjedelig status å få, da du vet det er en bug ::)
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA