Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

CaZpaH

Sitat fra: HowieX på torsdag 19. oktober 2017, klokken 16:01
Snakket akkurat med delivery som fortalte at bilen min var på vei fra Chicago(?) og ut til havnen, og at de estimerte levering til meg i Drammen i andre halvdel av november. Han anså at det ikke var noen fare for at vi ville passere nyttår, og at jeg ikke trengte å bekymre meg for endringer iht. foreslått statsbudsjett. Pålitelig?

Det blir vel så pålitelig som det får blitt med delivery. Tviler på at noen her på forumet kan gi deg noe mer pålitelig svar.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

sfinxern

Sitat fra: Allram på torsdag 19. oktober 2017, klokken 15:23
Sitat fra: Espen79 på torsdag 19. oktober 2017, klokken 14:42
Snakket nettopp med delivery om status på min inventory bil som ble bestilt forrige torsdag.

Fikk beskjed om at den står på kaia i Baltimore og venter på transport over havet. Forventet levering til meg i månedsskifte nov/des.

Dere med erfaring: Hvilken båt har dere tro på at den kommer med for at dette skal holde?

Vil tro den går med Tarago som forhåpentligvis min bil også venter på. Den går vel den 22/10 fra Baltimore og ankommer Zeebrugge ~2/11. Så går det vel en 2-3 uker til før den er i Norge :)

Hva er statusen deres inne på Tesla-kontoen? Min hadde opprinnelig levering november / tidlig desember, men så ble det endret til desember / tidlig januar 2018. Den statusen har den hatt noen uker nå. Men i dag endret den seg tilbake til november / tidlig desember.

Mulig den også blir med denne båten da?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

oleredv

Sitat fra: sfinxern på torsdag 19. oktober 2017, klokken 22:12
Sitat fra: Allram på torsdag 19. oktober 2017, klokken 15:23
Sitat fra: Espen79 på torsdag 19. oktober 2017, klokken 14:42
Snakket nettopp med delivery om status på min inventory bil som ble bestilt forrige torsdag.

Fikk beskjed om at den står på kaia i Baltimore og venter på transport over havet. Forventet levering til meg i månedsskifte nov/des.

Dere med erfaring: Hvilken båt har dere tro på at den kommer med for at dette skal holde?

Vil tro den går med Tarago som forhåpentligvis min bil også venter på. Den går vel den 22/10 fra Baltimore og ankommer Zeebrugge ~2/11. Så går det vel en 2-3 uker til før den er i Norge :)

Hva er statusen deres inne på Tesla-kontoen? Min hadde opprinnelig levering november / tidlig desember, men så ble det endret til desember / tidlig januar 2018. Den statusen har den hatt noen uker nå. Men i dag endret den seg tilbake til november / tidlig desember.

Mulig den også blir med denne båten da?
Ta alt inne i MyTesla med ei stor klype salt :) Min var bekrefta 01.08, ferdig bygd 25.08 og har fremdeles ikkje forlatt USA. I MyTesla står det levering "sent september - oktober", noke som er fullstendig umulig. Blir nok utlevering i andre halvdel av november.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

sfinxern

Men er jo flere som ikke har fått endret status på MyTesla, men plutselig blitt oppringt av Tesla om at bilen er klar for levering.

Så det kan jo hende at bilen din er nærmere enn du tror og at levering skjer snart :)?
2017 Tesla Model S 75D

oleredv

Sitat fra: sfinxern på torsdag 19. oktober 2017, klokken 23:00
Men er jo flere som ikke har fått endret status på MyTesla, men plutselig blitt oppringt av Tesla om at bilen er klar for levering.

Så det kan jo hende at bilen din er nærmere enn du tror og at levering skjer snart :)?
Håpte på det, så eg kontakta DS i går. Dei kunne bekrefte at bilen stod på kaia i USA :(

Teslianer

Jeg fikk samme svar på mail tidligere i uka "står på kaia i Baltimore og venter på neste båt". Ser vi bekreftet ca samme tidspunkt (24.juli). Enten så ser DS mye mer enn vi tror, eller så kjøper de seg tid og forsøker å skru ned forventningene for å unngå mengder av innkommende henvendelser fra oss utålmodige bilkjøpere. Det jeg ikke forstår er at noen av oss har ventet i mange måneder uten endret status eller leveringstidspunkt (sent sept - okt), men mange andre som bestilte både S og X etter oss har enten fått bil, eller fått beskjed om nærmere dato. Håper i de lengste på at man er en av de man hører om som får en overraskende og hyggelig tlf innen kort tid uten statusendring.
Model S 75D:
Bekreftet 24.07.17
Midnight Silver, svart skinn, karbon, soltak, 19"
VIN212XXX
Levering: 14. - 28. november

oleredv

Sitat fra: Teslianer på fredag 20. oktober 2017, klokken 08:08
Jeg fikk samme svar på mail tidligere i uka "står på kaia i Baltimore og venter på neste båt". Ser vi bekreftet ca samme tidspunkt (24.juli). Enten så ser DS mye mer enn vi tror, eller så kjøper de seg tid og forsøker å skru ned forventningene for å unngå mengder av innkommende henvendelser fra oss utålmodige bilkjøpere. Det jeg ikke forstår er at noen av oss har ventet i mange måneder uten endret status eller leveringstidspunkt (sent sept - okt), men mange andre som bestilte både S og X etter oss har enten fått bil, eller fått beskjed om nærmere dato. Håper i de lengste på at man er en av de man hører om som får en overraskende og hyggelig tlf innen kort tid uten statusendring.

DS ser nok meir enn det som framgår av MyTesla i allefall. Han eg prata med snakka om at bilen var sjekka inn på kaia i forrige veke. Eg har jo hatt snodige statusendringar heile veien der bilen gjekk frå "i produksjon" direkte til "lastet på båt" og så til "tilburg-status". Den siste har den stått med sidan begynnelsen av september.

Enig i at det virkar veldig snodig at folk som bestillte etter oss har fått bil allereie, eg kjenner jo til ein som bestillte dagen før meg og han har jo hatt bil i 4 veker. Heile leveringsprosessen er i grunn latterlig når dei legg opp til at MyTesla skal vise status, men så er det fullt av bugs og i tillegg skapar det unødvendig høge forventningar når leveringstidspunktet flyttar seg framover. Så akkurat på slike ting er nok dei fleste andre merka vesentlig bedre.

sfinxern

Enda en ny oppdatering på min bil i dag i MyTesla:

"Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnene i USA".

Krysser fingrer for at den blir med en båt over dammen om ikke lenge da. Vet ikke hvor lang tid det tar fra Fremont og til havnen.
2017 Tesla Model S 75D

Tesley

Lurer på hva jeg har gjort for å ende helt sist i køen...
S75D - bekreftet 20. august

CaZpaH

Vi får se på søndag/mandag. Tarago ankommer Baltimore lørdag og skal sette kursen mot Zeebrugge på søndag. Mulig din er med der.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

oleredv

Sitat fra: Tesley på fredag 20. oktober 2017, klokken 11:59
Lurer på hva jeg har gjort for å ende helt sist i køen...

Heilt sist er du ikkje, eg bekrefta nesten 3 veker før deg og min står også i USA :)

Tesley

Nope, den er ikke planlagt produsert før en gang i november. Min bil eksisterer ikke engang med andre ord.

Så blir vel fort 5 måneder fra bekreftelse til levering på min bil. Og en litt dyrere bil enn planlagt.
S75D - bekreftet 20. august

oleredv

Hmmm.... då må du har vore særdeles uheldig med timingen! Om bilen blir dyrare er vel litt tidleg å konkludere med endå, statsbudsjettet må jo bli endelig vedtatt først.

TeslaModelX

Sitat fra: oleredv på fredag 20. oktober 2017, klokken 12:26
Sitat fra: Tesley på fredag 20. oktober 2017, klokken 12:22
Nope, den er ikke planlagt produsert før en gang i november. Min bil eksisterer ikke engang med andre ord.

Så blir vel fort 5 måneder fra bekreftelse til levering på min bil. Og en litt dyrere bil enn planlagt.

Hmmm.... då må du har vore særdeles uheldig med timingen! Om bilen blir dyrare er vel litt tidleg å konkludere med endå, statsbudsjettet må jo bli endelig vedtatt først.

Da hadde jeg gått for en inventory (som er på vei over dammen i disse dager) :)

geear

Sitat fra: sfinxern på fredag 20. oktober 2017, klokken 10:37
Enda en ny oppdatering på min bil i dag i MyTesla:

"Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnene i USA".

Krysser fingrer for at den blir med en båt over dammen om ikke lenge da. Vet ikke hvor lang tid det tar fra Fremont og til havnen.
Skal vel tvers over USA, så det er vel omtrent 5000km. Tvilsomt at den da går med båt på søndag, og neste i følge noen her inne er 8. november.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA