Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

RazAquato

joda, men da jeg bestilte var estimert leveranse i september.
Var "smart nok" til å selge dieseldyret (skoda superb) rundt de tider (altså rett før de økte bomring-prisene og "alle" skulle selge dieselbilene sine samtidig.) - Tanken var å kjøre konebil ett par uker ved behov.. men er jo nå på over 2mnd i den (sliten og liten peugeot 206).

oh well.. det positive er at overgangen vil føles dertil bedre, nå som man er blitt vant til å kjøre bil med 3,5 hester der to av de er på ferie..  :P

oleredv

Sitat fra: RazAquato på mandag 27. november 2017, klokken 12:02
joda, men da jeg bestilte var estimert leveranse i september.
Var "smart nok" til å selge dieseldyret (skoda superb) rundt de tider (altså rett før de økte bomring-prisene og "alle" skulle selge dieselbilene sine samtidig.) - Tanken var å kjøre konebil ett par uker ved behov.. men er jo nå på over 2mnd i den (sliten og liten peugeot 206).

oh well.. det positive er at overgangen vil føles dertil bedre, nå som man er blitt vant til å kjøre bil med 3,5 hester der to av de er på ferie.. 
Kan forsøke å trøste deg litt eg også. Solgte forrige Tesla vi hadde i slutten av august sidan det var estimert levering i oktober. Så no har eg venta 4 mmd sidan bestilling og 3 mnd sidan Teslaen var solgt på ny bil. Torsdag kan ikkje komme fort nok!
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

sfinxern

#857
Og da er Baltic Breeze arrived at Drammen :D :+1:!! Let the status be oppdatert :laugh:.

(skulle vært framme kl. 09 da men :P)

2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

ilLegaL

Sitat fra: RazAquato på mandag 27. november 2017, klokken 09:51
[Best. 08.08, bekreftet 12.08. - Bil kom til drammen 13.nov, final invoice sier 15.nov, ukesintervall sier 22-29.nov, utlevering drammen, VIN: 2161xx]

Ringte delivery 15.nov og fikk da beskjed om at joda, bilen har kommet til drammen havn, og jeg ville nok bli oppringt innen 1-2 uker, så det var bare å glede seg
Siden har det vært tyst, så ringte delivery igjen nå, og fikk da beskjed "jeg vil anta at du får bilen i løpet av desember"   >:( wtf? 
"vi må jo ta bilene i den rekkefølgen de kom til havna"
"nuvel.. jeg vet at det har kommet mange biler etter 13.nov som allerede har blitt utlevert, så du må komme med en bedre unnskyldning"
"Ja nei jeg ser at du har utlevering på Røyken..."
"ehh..nei? jeg har utlevering på drammen?"

Fikk så forklart at en del biler blir omdirigert til ulevering på Røyken.
..Greit nok, men som jeg forklarte, hadde håpet på drammen, da planen var å kjøre rett ut på E6 og bort til dekkhallen for skifte til vinterhjul.

"men da får jeg vel i så tilfelle ta med hjulene til Røyken, så dere får skiftet om før utlevering da?"
"Ja er de med Tesla originalfelg da?"
"nei?"
"Nei da kan vi ikke bytte for deg på grunn av garanti osv"  :o

...er glad sønnen min ikke var i nærheten, for jeg fikk vridd ut av meg noen gloser, hvorpå jeg til slutt fikk beskjed at "ja vi må jo finne en løsning", uten hverken bekreftelse på at de gidder skifte hjul for meg eller når jeg kan forvente å få bilen utlevert.

kjenner jeg er "lettere irritert" nå. *grmbl grmbl*


edit: fikk forøvrig beskjed om at estimatene på mytesla (14-dagers og ukesintervall) bare var å se bort i fra "det er estimater for land som kanskje leverer ut 10 biler daglig, ikke sånn som i norge"

Nøyaktig lik min historie -vinterhjulene og at jeg har fått beskjed om at bilen kom med et ødelagt dørhåndtak som må byttes før utlevering....

Hvordan er det mulig at våre biler som har stått her i 2uker får ulevering senere enn andre, som får bil til landet i disse dager?!

Når ukesintervallet går ut 29. november får tesla en lettere irritert mail og samtale!
Hvis ikke intervallene stemmer, får de slutte å ha dem! er det rart de får mange telefoner...


sfinxern

Sitat fra: ilLegaL på mandag 27. november 2017, klokken 13:37
Nøyaktig lik min historie -vinterhjulene og at jeg har fått beskjed om at bilen kom med et ødelagt dørhåndtak som må byttes før utlevering....

Hvordan er det mulig at våre biler som har stått her i 2uker får ulevering senere enn andre, som får bil til landet i disse dager?!

Det kan nok være nettopp dette, at det er små defekter som må utbedres før utlevering. Og hvis Tesla ikke har noe særlig reservedelelager i Norge, så tar dette fort lang tid. Dette på toppen av et serviceapparat med store kapasitetproblemer, så går tiden fort dessverre.

Hvor mange biler klarer de å levere ut på en god dag slik det er nå da?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

ilLegaL

Sitat fra: sfinxern på mandag 27. november 2017, klokken 13:44
Sitat fra: ilLegaL på mandag 27. november 2017, klokken 13:37
Nøyaktig lik min historie -vinterhjulene og at jeg har fått beskjed om at bilen kom med et ødelagt dørhåndtak som må byttes før utlevering....

Hvordan er det mulig at våre biler som har stått her i 2uker får ulevering senere enn andre, som får bil til landet i disse dager?!

Det kan nok være nettopp dette, at det er små defekter som må utbedres før utlevering. Og hvis Tesla ikke har noe særlig reservedelelager i Norge, så tar dette fort lang tid. Dette på toppen av et serviceapparat med store kapasitetproblemer, så går tiden fort dessverre.

Hvor mange biler klarer de å levere ut på en god dag slik det er nå da?


Helt ærlig bør dato for utlevering settes etter når bilen kommer av båten til Norge, uavhengig om den har feil og mangler.
Får man en bil med feil bør man i så fall få lånebil fra datoen bilen skulle vært utlevert!

Er vi alt for snille med denne omrokkeringen i utleveringen eller er det sånn man må regne med?

Ser ut til at de klarer over 30 biler i Drammen/Røyken.
I hvert fall hvis man ser på antallet biler registrert i Oslo, Drammen, Billingstad, Tønsberg, kanskje Jessheim også?
http://teslastats.no/

HowieX

Da har jeg akkurat fått en hyggelig telefon fra Tesla om at bilen er klar for utlevering førstkommende lørdag kl 1300 i Drammen. Bilen kom med Grand Sapphire til Belgia, og jeg antar den allerede er i Drammen eller er på vei nå. Hvis dette blir en realitet, så har jo jeg vært en av de veldig heldige her, med bekreftet bestilling 19. september og levering 2. desember. Er spent, og ikke så rent lite bekymret hva gjelder kvalitet på det som blir levert ut, men prøver å være optimist:) Dette, med tanke på det jeg har lest av leveringserfaringer her på forumet.
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

MXAnders17

Spennende HowieX !! Jeg bekreftet min 20. september og hadde akkurat samme reise som deg. Omtrent samme bilen også.
Venter i spenning på telefon fra Tesla :-)
Bestilt Tesla Model X Performance juli 2019
Eier Tesla Model X 75d
Eier Nissan Leaf Tekna 2017

CaZpaH

Sitat fra: MXAnders17 på mandag 27. november 2017, klokken 19:47
Spennende HowieX !! Jeg bekreftet min 20. september og hadde akkurat samme reise som deg. Omtrent samme bilen også.
Venter i spenning på telefon fra Tesla :-)

Ikke hold pusten :-p Jeg har helt lik bil bare blå, men enda ikke hørt noe. Og min ankom med Baltic Breeze i Drammen 13. november...

Har ringt før helgen for å høre om jeg får til utlevering denne uka. Fikk til svar at jeg skulle få svar i dag. Svaret i dag var at jeg får kanskje vite i morgen....
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

BrandNew

Sitat fra: CaZpaH på mandag 27. november 2017, klokken 19:54

Ikke hold pusten :-p Jeg har helt lik bil bare blå, men enda ikke hørt noe. Og min ankom med Baltic Breeze i Drammen 13. november...

Har ringt før helgen for å høre om jeg får til utlevering denne uka. Fikk til svar at jeg skulle få svar i dag. Svaret i dag var at jeg får kanskje vite i morgen....

Og sånn går nu dagan....

Noen som har noe magesårmedisin liggende...???

Utålmodig? JA!
Lett irritabel? JA!
Til tider barnslig trass tendenser? Check!
Fortjener også utålmodige, lett irritable og trassige barn direkte og korrekte svar? JEPP!
Bryr Tesla seg om det? Seems not!


Sent from my iPhone using Tapatalk

supaplex

Fikk telefon fra Tesla i dag.
Henting av bilen er avtalt tirsdag 05. desember klokken 10.00 i Drammen.

CaZpaH

Sitat fra: BrandNew på mandag 27. november 2017, klokken 20:23
Sitat fra: CaZpaH på mandag 27. november 2017, klokken 19:54

Ikke hold pusten :-p Jeg har helt lik bil bare blå, men enda ikke hørt noe. Og min ankom med Baltic Breeze i Drammen 13. november...

Har ringt før helgen for å høre om jeg får til utlevering denne uka. Fikk til svar at jeg skulle få svar i dag. Svaret i dag var at jeg får kanskje vite i morgen....

Og sånn går nu dagan....

Noen som har noe magesårmedisin liggende...???

Utålmodig? JA!
Lett irritabel? JA!
Til tider barnslig trass tendenser? Check!
Fortjener også utålmodige, lett irritable og trassige barn direkte og korrekte svar? JEPP!
Bryr Tesla seg om det? Seems not!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hadde de bare klart å lire av seg et konkret svar :-p Grunnen til at denne uka passer er fordi estimert levering er 23-30. november og jeg har en langtur jeg skal ta 30. november. Hadde vært deilig å tatt den i en ny bil kontra den bilen jeg kjører nå (som er fra 2004....).
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

ChrML

Sitat fra: RazAquato på mandag 27. november 2017, klokken 09:51
..Greit nok, men som jeg forklarte, hadde håpet på drammen, da planen var å kjøre rett ut på E6 og bort til dekkhallen for skifte til vinterhjul.

"men da får jeg vel i så tilfelle ta med hjulene til Røyken, så dere får skiftet om før utlevering da?"
"Ja er de med Tesla originalfelg da?"
"nei?"
"Nei da kan vi ikke bytte for deg på grunn av garanti osv"  :o

...er glad sønnen min ikke var i nærheten, for jeg fikk vridd ut av meg noen gloser, hvorpå jeg til slutt fikk beskjed at "ja vi må jo finne en løsning", uten hverken bekreftelse på at de gidder skifte hjul for meg eller når jeg kan forvente å få bilen utlevert.

kjenner jeg er "lettere irritert" nå. *grmbl grmbl*
På en måte så er det litt forståelig også. Det med originalfelg eller ikke er advokatmat. Alt Tesla har tuklet med har de ansvar for, og det er jo litt dumt å få ansvaret for noe man ikke har fått betalt for?

Men, jeg er helt sikker på at du klarer å sette på vinterhjulene på egenhånd der du tar imot bilen :) Alt løser seg med litt godvilje fra begge parter...

jokke

Bekreftet 26/9. X75D. Utlevering nå på lørdag 2/12.  :+1:

sfinxern

Da har Baltic Breeze forlatt Drammen havn og har etterlatt seg et en stor bulk med biler (Tesla) som nå er godt skjult av et tykt snøteppe som har kommet i natt og i dag tidlig!

2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA