Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 23. november 2017, klokken 16:08
Da har jeg blitt oppringt fra Tesla Stavanger og utlevering av bilen blir i neste uke. 8)
Julaften kom en måned tidlig i år. :laugh: :+1:
Gratulerer!  :+1:

Lørdag på meg. :)

DagfinnN

Nedtur. Avtalte 15. november utlevering 24. nov. Ble oppringt av Tesla i dag og de beklaget at bilen ikke hadde blitt fraktet fra Drammen til Ålesund. De skylder på bilfrakteren hvor transport var booket 17. november.
Ja ja ikke godt å vite, men blir nødt til å klare meg uten Tesla hele helga. Håper på utlevering 29.
Huff og huff for et I-landsproblem :o ::)
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

loiphin

Hi guys,

Been doing a bit of detective work, as clearly I am obsessing about the delivery of my S75D.

My S75D was dropped off at the Hanze Terminal on the 15th by Grand Sapphire I believe (I saw its location on the 15th). I was hoping that Baltic Breeze would collect my car and take it to Drammen, but I see that today that Baltic Breeze is now at the Bastenaken Terminal.

According to the website http://www.icoterminals.com/en/terminals , Bastenaken is for United European Car Carriers with destination Med. + Baltic Service + Iberica.

And Hanze is for UECC from and to Med, to Drammen. This makes sense as my car was dropped off there.

So I would expect the ship destined for Drammen , to dock at Hanze... but todays ship is not :( So I guess I may be waiting even longer :(

loiphin.

DISCLAIMER: This is all speculation so take it with a pinch of salt. I have too much time on my hands.

UPDATE: ICO have a vehicle processing plant for washing/repairing/painting etc. Perhaps the cars move between the terminals once they have been through the processing plant.
Tesla Model S 75D (2017) - SOLD
Tesla Model 3 LR (2020)
Tesla Model Y Perf (2023)

Bauer

Var innom Drammen i dag og snakket med min selger.
Bilen min er ikke i Tilburg, det er en feil.
Han sa at den er på båt fra USA nå og vil komme rett til Drammen.
Jeg har levering sen November-Desember, men han sa at det var lite sannsynlig at dette ville klaffe.
Han sa at den ville mest sannsynlig bli levert etter jul, og han hadde en bekymret utrykk når han sa det...
Hvertfall så er det sikkert flere med samme status som meg og det kan tyde på at vi får litt senere levering enn det som står på mytesla.

Jærbuen

Sitat fra: Bauer på torsdag 23. november 2017, klokken 20:52
Var innom Drammen i dag og snakket med min selger.
Bilen min er ikke i Tilburg, det er en feil.
Han sa at den er på båt fra USA nå og vil komme rett til Drammen.
Jeg har levering sen November-Desember, men han sa at det var lite sannsynlig at dette ville klaffe.
Han sa at den ville mest sannsynlig bli levert etter jul, og han hadde en bekymret utrykk når han sa det...
Hvertfall så er det sikkert flere med samme status som meg og det kan tyde på at vi får litt senere levering enn det som står på mytesla.

Min er nok på samme båt, Morning Cindy, og fikk tlf fra Tesla om at de hadde håp om levering før Jul
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

sfinxern

@loiphin:

I see you have done good detective work, yes ;)! I noticed the same thing. That GS came to Zeebrugge on Hanze, and that Baltic Breeze now is on Bastenaken. Hmm.. was really hoping for Baltic Breeze to Drammen, but it doesnt look that good now.

So now we wait for Auto Energy that are suppose to leave from Zeebrugge on saturday... ???
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sfinxern

Sitat fra: loiphin på torsdag 23. november 2017, klokken 20:04
UPDATE: ICO have a vehicle processing plant for washing/repairing/painting etc. Perhaps the cars move between the terminals once they have been through the processing plant.

Let us hope ;D :+1: :+1: :+1:!!!
2017 Tesla Model S 75D

loiphin

sfinxern: I see that all UECC boats from Zeebrugge to Drammen are leaving from Bastenaken in the coming weeks.... I checked them all in that list. So I think my theory is wrong. Det er bra! My final invoice date is 5th Dec, in a tent.... on a windy rainy day .... in Røyken... kan ikke vente!

Tesla Model 3 LR (2020)

geear

Vil anta at noen tar en visuell sjekk av bilene etter transport over atlanteren, men hvor mye blir egentlig gjort i Belgia? Sluttmonteringen blir jo ikke gjort i Nederland for norske biler, ettersom vi er utenfor EU.

Min bil var på Grand Sapphire og gikk videre på tre dager, så det må være begrenset hva som blir gjort... (har utlev. lørdag).

ChrML

Nå står Morning Cindy i kø for å passere Panama kanalen.

loiphin

Sitat fra: gr på fredag 24. november 2017, klokken 00:11
Vil anta at noen tar en visuell sjekk av bilene etter transport over atlanteren, men hvor mye blir egentlig gjort i Belgia? Sluttmonteringen blir jo ikke gjort i Nederland for norske biler, ettersom vi er utenfor EU.

Min bil var på Grand Sapphire og gikk videre på tre dager, så det må være begrenset hva som blir gjort... (har utlev. lørdag).

This is what the vehicle processing plant does: (http://www.icoterminals.com/en/vehicle-processing)

Vehicle Processing
Our 4 state-of-the-art Vehicle Processing Centers (VPC) in Zeebrugge and Antwerp offer the most diverse services and are equipped with the best technical installations.

Tailor-made to the customer
Apart from the handling of goods, Vehicle Processing is an important extra service. At request of the customer we perform all kinds of handling on new cars in our technical workshops before they are delivered or shipped. An overview.

Pre Delivery Inspection
Depending on your wishes, our employees make sure that cars or other rolling stock is shipped or transported in perfect condition. An overview of our services

Carwash: cleaning of cars
Dewax: removal of the protecting paraffin or co-polymer layer from the cars
Inspection of cars in accordance with the instructions of the customer
CarDoc: provide manuals, affix stickers, etc.
Wrapping: apply or remove a special protective foil on new cars
Preparation: lease vehicles
Maintenance: of long-term stored verhicles
Accessories
Our technicians have a broad garage and bodywork experience to perform all kinds of assembling works properly.

Installation of all accessories: air conditioning, radio/CD, GPS, styling kits, tinted windows, hardtops, leather interior, sunroofs, etc.
Execution of factory reworks
Construction of special series: conversion light freight, installation of cabinets, cross country, preheater, rear end carrier, publicity stickers, etc.
Repair
Did the vehicles suffer light damage during the transport after all? In our Vehicle Processing Centres we repair those in the blink of an eye.

Repair of cars in accordance with OEM quality standard
Use of spectrometry and UV technology
Remarketing (Antwerp):
repair and refurbishment of short term lease vehicles
extensive quality inspection
stock management and logistic services
All centres are equipped with a paint shop.

Underbody Protection (corrosion protection)
application of extra protection to increase quality and guarantee provision of the vehicle.
protection of the cavity underneath the cars
Tesla Model 3 LR (2020)

sfinxern

Sitat fra: loiphin på torsdag 23. november 2017, klokken 23:01
So I think my theory is wrong. Det er bra! My final invoice date is 5th Dec, in a tent.... on a windy rainy day .... in Røyken... kan ikke vente!

La oss håpe ;)!

Hehe blir gutten i Røyken du da. A norwegian saying  ;).

Men vet du at utlevering skjer i Røyken? Står på final invoice?

PS: Ser at Baltic Breeze nå er på vei ut av Zeebrugge og mot Bremerhaven. Så det er ikke en direkterute til Drammen dette heller. Hmm. Jaja. Får håpe den går dit da!
2017 Tesla Model S 75D

geear

Mesteparten av det som tilbys der er garantert ikke gjort med Teslaene som skal til norge. De kommer med folien på og er forholdsvis skitne etter en lang tur...

loiphin

Sitat

Men vet du at utlevering skjer i Røyken? Står på final invoice?

Yep, its on my final invoice. When I first looked at it, I couldnt understand why the delivery address was Birger N. Haug in Røyken. After looking at the forums and talking to "sjossang" who works there, I realised that they use BNH as an overflow during busy periods. Looking at teslastats.no I think December is going to be a crazy month. Maybe we will beat the 2000 Tesla record from September :)

Tesla Model 3 LR (2020)

crielv

Fikk telefon fra Tesla i dag  8)

Hente bilen min fredag 1 desember i Drammen  :+1: :D
Tesla X75D ++
Mercedes B-Electric

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA