Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240

Startet av indahla, fredag 25. august 2017, klokken 14:13

« forrige - neste »

Zoe240

Ny test i dag. Ladet ute i natt i minus 14 grader, med batterivarmer på. Batteriet var 96 % ladet da jeg startet. Ble minus 16 grader etterhvert.

Kjørte 50 km på tørr motorvei, aldri over 88 km/t.
Snittforbruk 21,7 kwt.
Snittfart 73,7 km/t.
Totalt forbruk 10 kwt.
Varmeapparat på 24, vifte på 3. Holdt akkurat med tanke på behagelig temperatur.
50 km igjen på måleren da jeg stoppet, dvs at jeg kunne kjørt maksimalt to mil til.

Kjørte i Eco-modus som alltid.

Zoe240

I know, but I rather drive a warm car than freeze my arse off  :)

minibiti

Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Zoe240

Ny test i morges
Fra 9 grader varm garasje med 95% batteri og ut i 12 minus som ble 14 etter en mil. Tørr motorvei, maks 86 km/t.

Kjørte 52km.
Snittfart 73,6 km/t.
Snittforbruk 21,4 kwt.
Totalt forbruk 11 kwt.
Ecomodus med 24 grader på varmeapparatet og vifte på 3.
Ikke setevarme, radio eller noe annet på, som vanlig.
41% og 56 km igjen da jeg stoppet.

Ser helt klart et forbruksmønster her, hvor det viktigste er at rekkevidden på Zoe240 lider fryktelig i kaldt vær. Skal ta opp igjen tråden når temperaturen synker eller stiger en god del. Eller at jeg kjører en annen strekning med ulike fartsgrenser.

minibiti

Any car without a thermal battery management system will suffer during cold weather.
Both in terms of range (shorter) and also during charging (slower).
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Zoe240

You're right. I'll upgrade to another car shortly because of this. I need one that handles longer distances  than my Zoe 240.

minibiti

The Zoe R90 has a better thermal management (though not as good as Tesla's I think) and a battery pack twice as big so 200 km during the winter are no problem.
Unless you do not want a Zoe...  :P
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Zoe240

#37
I'm rather pleased with the Zoe, especially considering the price tag. And since I have bought the extra charger and get the wall box for free, I might buy the 400.

On the other hand - BMW i3 is a very nice car ...

Zoe240

Ny test i dag. Fra varm garasje ut i minus 3-4 grader, fuktig motorvei, aldri over 88 km hastighet.

52,3 km distanse
73,4 km/t i snitt
18,7 kwt snittforbruk
9 kwt totalforbruk
52 % og 73 km igjen på batteriet.
Varmeapparat på 23, vifte på 3.
Ecomode hele veien.

Zoe240

#39
Jeg er en av dem som var sent ute med å skifte fra vinterdekk (piggfrie) til sommerdekk på min Zoe. Dermed kjørte jeg noen mil på bar sommerasfalt med vinterdekkene, og har de siste ukene sett at bilen bruker mer strøm med sommerdekk. Noe jeg synes er merkelig.

Supermario

Det finnes gode vinterdekk og dårlige sommerdekk, e-upen min kom med viking conti vinter og de synes jeg slukte strøm. Fikk med nokian R2 på Leafen, og der er forskjellen mellom sommer og vinter mye mindre, nesten ikke merkbar. Slitte dekk ruller lettere, så hvis du har gode vinterdekk (rullemotstand) som er litt slitt og bytter til helt nye sommerdekk med svakere klassifisering så kan det nok bli slik du beskriver
e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

GreenEyez

Er maks fartsgrense 86 km/t med Zoe240 på Eco-modus?

Sperra er på 96-97 km/t i min R90 med 40kWh-pakke.

Og den klarer i alle fall 210 km motorveikjøring. Eco-modus eller ikke hadde ikke noe å si på sommeren.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

minibiti

The max speed with a R240 using Eco mode is 95 km/h. 96 downhill :)
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA