Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Etter å ha prøvd Soul i en dag

Startet av Playez, mandag 21. august 2017, klokken 21:43

« forrige - neste »

Playez

Har nå hatt en Kia Soul Exclusive 2018 modell i en dag. Har prøvd å sette meg inn i det jeg klarte. Lurer på noe.

1. Anlegget i bilen, er det virkelig så dårlig? Fryktelig plastikklyd og svært lite man kan stille på for å forbedre den kunstige lyden.

2. Bilen her kan ikke ha norsk språk eller innstillinger. Dansk og svensk, men ikke norsk så her stod den på engelsk for min del. Er det sånn på alle?

3. Parkeringssensor. Er den kun Manuel? Ingen måte å ha den på automatisk? Kjedelig å alltid trykke på knappen.

4. Cruise Control, har den tilpasning til bil foran? Eller kun Manuel km/t?

5. Finnes denne bilen med mørkt/svart interiør?

6. Ingen app i sikte?




moby666

1. Ja desverre. Fossil versjonen har bra anlegg.
2. Ja desverre.
3. Nei desverre
4. Kun manuell
5. Kun grått, desverre
6. Nei

stromifokus

Sitat fra: Playez på mandag 21. august 2017, klokken 21:43
3. Parkeringssensor. Er den kun Manuel? Ingen måte å ha den på automatisk? Kjedelig å alltid trykke på knappen.
På den nye så kommer på automatisk i lav hastighet når du kommer nær en gjenstand.

Kristian O

Sitat fra: stromifokus på mandag 21. august 2017, klokken 21:54
Sitat fra: Playez på mandag 21. august 2017, klokken 21:43
3. Parkeringssensor. Er den kun Manuel? Ingen måte å ha den på automatisk? Kjedelig å alltid trykke på knappen.
På den nye så kommer på automatisk i lav hastighet når du kommer nær en gjenstand.
Vår 2016- modell aktiveres av revers.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Playez

Sitat fra: moby666 på mandag 21. august 2017, klokken 21:49
1. Ja desverre. Fossil versjonen har bra anlegg.
2. Ja desverre.
3. Nei desverre
4. Kun manuell
5. Kun grått, desverre
6. Nei

Konge svar:) svært deprimerende men veldig bra. Haha.

moby666

IONIQ gir deg alt bortsett fra app. Desverre er det ikke lett å få tak i en ioniq....

Playez

Sitat fra: moby666 på mandag 21. august 2017, klokken 23:00
IONIQ gir deg alt bortsett fra app. Desverre er det ikke lett å få tak i en ioniq....

Hvordan syns du det fungerer uten app? Man kan jo sette timer på for forvarming av bil. Hvor brukernes er den funksjonen ? Er det å ikke ha app en kjempe dealbreaker? Ja det er individuelt. Og jeg vet ikke helt hvor mye man får ut av for eks leaf sin app, men er det stor forskjell fra app / Ikke app.

chriso89

Sitat fra: stromifokus på mandag 21. august 2017, klokken 21:54
Sitat fra: Playez på mandag 21. august 2017, klokken 21:43
3. Parkeringssensor. Er den kun Manuel? Ingen måte å ha den på automatisk? Kjedelig å alltid trykke på knappen.
På den nye så kommer på automatisk i lav hastighet når du kommer nær en gjenstand.
Har 2018 modell og kan avkrefte dette.   Må skrues på framover men kommer på bakover automatisk

JohnC

#8
Har kjørt 50000+ km med Kia Soul før jeg nå nettopp byttet til en Ampera E.
Har aldri sett på disse punktene som noe daglig problem.
En god og sjarmerende bil å kjøre, men med en rekkevidde som desverre ikke holder til hytta :-)

Mange fine detaljer som jeg har satt pris på, som f.eks luftventilerte seter.

Zeta_r

Sitat fra: moby666 på mandag 21. august 2017, klokken 23:00
IONIQ gir deg alt bortsett fra app. Desverre er det ikke lett å få tak i en ioniq....

Norsk språk også? Trodde igrunn det var samme multimedia/navigasjonsenhet i begge biler jeg. Er det da andre små forskjeller i den forbindelse?

Strøm Tycoon

#10
Sitat fra: Kristian O på mandag 21. august 2017, klokken 22:28
Sitat fra: stromifokus på mandag 21. august 2017, klokken 21:54
Sitat fra: Playez på mandag 21. august 2017, klokken 21:43
3. Parkeringssensor. Er den kun Manuel? Ingen måte å ha den på automatisk? Kjedelig å alltid trykke på knappen.
På den nye så kommer på automatisk i lav hastighet når du kommer nær en gjenstand.
Vår 2016- modell aktiveres av revers.

2015 her, samme. Aktiveres foran og bak.

Det er ikke mye å pirke på Kia Soul. Bilen er jo en "klassereise" om man sammenligner med tilsvarende fossilbiler i programmet til Kia, og det finnes ingen Kia med tilsvarende silkemyk drivlinje.

Eneste jeg har å klage på er relativt gammelmodig og litt treg navi med lavoppløst skjerm og ladelukedesignet kunne vært bedre, ikke minst hadde det vært fint om det hadde gått an å åpne utenfra når bilen er låst opp.

Jo, det er en liten ting til, og det er serviceintervallene. Om man pendler langt, som jeg, så blir 2-3 servicer i året litt for mye, derfor pendler jeg med i3en som trenger én annenhvert år.

hanche

Sitat fra: model3citizen på onsdag 23. august 2017, klokken 19:57
Eneste jeg har å klage på er relativt gammelmodig og litt treg navi med lavoppløst skjerm og ladelukedesignet kunne vært bedre, ikke minst hadde det vært fint om det hadde gått an å åpne utenfra når bilen er låst opp.
Verre, etter min mening, er at kartet er utdatert, selv når du får oppgradert det. For eksempel er det vel to–tre år siden E6 ble lagt utenom Oppdal sentrum, men kartet jeg fikk nå i juli, har ennå ikke fått det med seg.

Og ladeluka? Var jo fint om den ikke frøs igjen så lett om vinteren, da. Veldig lite kjekt å stå ved laderen om vinteren og ikke få opp luka. Til nå har jeg alltid klart det, men forbruket av banneord blir farlig høyt iblant.

Bortsett fra det, er jeg godt fornøyd.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Playez

Forvarming på bilen med timer... må den være koblet i lader? Og en kjapp forklaring på forvarming timeren om noen fikser det

Usikker

For å forvarme må du være tilkoblet lader
For å stille det inn, start bilen, la den stå i park og trykk på knappen til høyre på nedre knapperad under skjermen, da kommer det opp info i skjermen på hva som kan stilles på
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Playez

Sitat fra: Usikker på søndag 27. august 2017, klokken 09:46
For å forvarme må du være tilkoblet lader
For å stille det inn, start bilen, la den stå i park og trykk på knappen til høyre på nedre knapperad under skjermen, da kommer det opp info i skjermen på hva som kan stilles på

Så kjedelig da.. jeg kommer sikkert til å trenge å lade bilen 2 kanskje 3 ganger pr uke.. Men må ha den i lader for at bilen skal kunne være tint/oppvarmet for til kjøring? Har ingen garasje så dette er jo veldig lite gøy.

Er vel ikke bra å hive den på lading vær dag om man har kjørt 40km? Blir jo som å lade 85%-100% vær dag

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA