Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Volvo XC40/C40/40.1-40.2

Startet av Nickelilltroll, lørdag 19. august 2017, klokken 14:09

« forrige - neste »

eSaab

#135

Electric cars in Norway

#136
Takker :+1: den ser jo bare helt rå ut. Tipper den vil selge godt her hjemme. Og innstegsprisen ligger mellom 600++ nå vel?  Og videre oppover mot 700/800 for en veldig godt utstyrt bil. Som jo også enten  har (eller vil) økt prisene ift tidligere priser. Har ikke sjekket selv på konfigureringsoppsettet.

Et par nåværede Volvo XC 60 og 90 eiere jeg har snakket med, vil melde overgang fra fossil til denne elbilen. Tror mange er i den kategorien. Tror mange velger å gå ned i størrelse for å få seg en Volvo elbil.

Leser inne på XC Facebook gruppen at varmepumpe er option og den koster bare kr 4000,- og tror det er lurt å velge VP. Og at Bilia vil sende melding til alle som velgere å ikke velge VP, bare for å forsikre seg at det er korrekt bestilt.

https://www.naf.no/elbil/elbiler-i-norge/volvo-xc40-recharge/

Oddaa

Fra 499.900,- står det. Bør være mulig å få en kurant bil godt under 7-800.000 etter mitt begrep.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

gak

Jeg har ikke fulgt tråden, men hvis det stemmer med rekkevidde over 400 km og 300kW power. Kanskje 4wd i tillegg? Til 500.000,-.? Det høres å være for godt ut til å være sant.
Polo 2.5

Oddaa

Sitat fra: gak på søndag 19. april 2020, klokken 03:08
Jeg har ikke fulgt tråden, men hvis det stemmer med rekkevidde over 400 km og 300kW power. Kanskje 4wd i tillegg? Til 500.000,-.? Det høres å være for godt ut til å være sant.
Det er i alle fall det som oppgis. 4wd er standard.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Electric cars in Norway

#140
Har kjørt den nye XC 40 fossil og den er hvertfall en drøm av en bil :+1: så hvis elbilen er like bra da har vi en vinner.  :+1:
Men jeg har kjørt EQC I-PACE, etron, Model 3 også og alle de er også vinnere :+1: :+1: så det blir smak og behag. Videoene om disse bilene ligger på min YouTube, lenke nederst.

Prislisten ligger her som pdf fil

https://www.bilia.no/biler/volvo/xc40-recharge/

Fra pris er 508' (se blide) og det er den helt til høyre i prislisten og så kommer alt av utstyr og dekk og ... Og... Og... Da blir en varmepumpe til 4000;- en liten pris å betale ekstra  :+1:

Rekordsvak krone får umiddelbar effekt hos flere importører og Volvo er i Euro og jeg tenker Volvo snart kjører opp prisen på sin elbil så vil du ha ha denne så løp å kjøp nå før prishoppet?? Jeg bare gjetter...

Oddaa

Testet konfiguratoren til Volvo, og ser at en får med det meste, inkl alle utstyrspakker og vinterhjul, for under 600 k.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

turfsurf

Men er ikke dette en liten bil? Vesentlig mindre enn f.eks I-Pace, EQC og TMY. Da synes jeg 600k blir mye. Dyrere enn Ford og, f.eks.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

z4rd

#143
Stemmer at det er ikke en spesielt stor bil. Jeg tok å mekket en til mine foreldre da de skal ha seg ny bil etter hvert, og de har rett og slett ikke behov for "alt". Klarte å få en helt kurant XC40 Recharge til 530-ish. Tror ikke det var med vinterdekk dog. Det er ikke avgjort om det blir Volvo foreløpig... selv om jeg tror denne vil passe deres behov og "brukerprofil" bedre enn f.eks TMY på nåværende tidspunkt. Skal sies at de ikke har spesielt strenge krav mht rekkevidde og lading osv. De trenger en god A til B bil, og de fleste på markedet i dag har nok rekkevidde i bunn. Men jeg vurderer også sterkt EQC for deres del, men den blir vesentlig dyrere.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Electric cars in Norway

Z4rd. Smart å bestille nå før prishoppet jeg antar kommer. Du tok med varmepumpe håper jeg?. Kostet det bare 4000,- ekstra slik jeg skrev tidligere at jeg hadde lest inne på Volvo Facebook siden?

Electric cars in Norway

#145
Sitat fra: turfsurf på søndag 19. april 2020, klokken 13:46
Men er ikke dette en liten bil? Vesentlig mindre enn f.eks I-Pace, EQC og TMY. Da synes jeg 600k blir mye. Dyrere enn Ford og, f.eks.
Turfsurf - ser den men hvert elbil merker og modell er unik og en subjektiv opplevelse (vurdering av plass innvendig/kvalitet/teknologi/kjøreegenskaper osv og andre preferanser ) og når man velger seg en Volvo eller Polestar så tenker jeg at dette er noe som trumfer i det man velger xc40 fremfor de andre merkene som sitt førstevalg. Men når det er sagt så er de alle pris vinnere enten de heter eqc/i-pace/e-tron/TMY, Ford  osv. Ingen kan si objektivt at man får mere bil ved å velge det ene eller andre elbilmerket & modell  opp mot de andre - det er en subjektiv faktor inne i bildet også.  Slik tenker hvert fall jeg. En Porsche Taycan til 1,2' er jo noe helt annet. Men jeg hadde gjerne valgt meg den hvis jeg hadde ekstra million liggende i nattbord skuffen min  😀😂

turfsurf

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 20. april 2020, klokken 21:57

Turfsurf - ser den men hvert elbil merker og modell er unik og en subjektiv opplevelse (vurdering av plass innvendig/kvalitet/teknologi/kjøreegenskaper osv og andre preferanser ) og når man velger seg en Volvo eller Polestar så tenker jeg at dette er noe som trumfer i det man velger xc40 fremfor de andre merkene som sitt førstevalg.
Merkelig å velge seg ett merke og shoppe innenfor der, det er vel ikke alle som er så merketro.

Uansett når man sammenligner pris så må det jo gjøres innenfor samme type bil. F.eks premium mini SUV som man kan kalle XC40, og premium compact SUV for TMY (legg til siden diskusjonen om hva som er premium for en gangs skyld). 

Når de da koster omtrent det samme er det logisk å påpeke at den minste er relativt høyt priset.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

torlie

XC40 er absolutt en flott bil, med ok rekkevidde og gode ytelser (tilnærmet Tesla akselerasjon). Den utgår dog for min del da prisen er litt dyr mtp størrelsen. Ender på rundt kr 600k om jeg tar med ønsket utstyr. Kun ca 400l bagasjerom er litt snaut, samt at den føles noe kompakt innvendig.

Denne kommer nok også til å sluke strøm i hastigheter over 90 km/t da den er lite aerodynamisk. 

Kommer nok likevel til å selge i bøtter og spann i Norge  :)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Electric cars in Norway

#148
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 21. april 2020, klokken 07:54
Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 20. april 2020, klokken 21:57

Merkelig å velge seg ett merke og shoppe innenfor der, det er vel ikke alle som er så merketro.


Ja det tror jeg du har helt rett i - spesielt de ynger er nok mindre merketro enn de eldre.

Men det er mange som tenker at når de har hatt et bilmerke før de har vært fornøyd med så velger de samme bilmerket når de skal gå over til sin første elbil. Det føles kansje mer trygt for de.

Mens andre ikke bry seg om å kjøpe nye merker som MG ZS f eks om er en Kina bil som bare har tatt MG merket. Og det er like riktig uansett hva men gjør så lenge man velger elbil :+1:

tromsø

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 21. april 2020, klokken 12:56

Mens andre ikke bry seg om å kjøpe nye merker som MG ZS f eks om er en Kina bil som bare har tatt MG merket. Og det er like riktig uansett hva men gjør så lenge man velger elbil :+1:

Helt enig, kjøp det du ønsker bare det blir en elbil!
Angående MG, det merket hadde vel ikke all verdens kvalitetsstempel fra før heller ;)
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA