Kjøp av brukt Model S til bruk i jobb

Startet av Bauer, man 14. aug 2017, kl. 13:06

« forrige - neste »

Bauer

God dag godtfolk.
Jeg er så heldig å skal begynne i nå jobb snart. Jeg skal kjøre rundt på østlandet og ser for meg ca 20000km i året.
Jeg har aldri hatt elbil, men etter litt enkel matte så er det jo ikke tvil om at dette er mest lønnsomt.
Jeg vil motta en fast bilgodtgjørelse pluss statens satser på KM og reise.

har tittet på ett par biler som jeg tror kan være ett godt valg, men håper å kunne få litt hjelp av dere her inne.

Bil nr1
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101538371

Bil nr2
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=101995560

Kan vel nevne at det som er viktig for meg er garanti og at bilen lar seg selge etter 2 til 3 år.
Har jeg forstått det riktig at det er mulig å kjøpe utvidet garanti av Tesla?

Håper å høre fra noen av dere og setter stor pris på all hjelp.

Somni

Jeg ville kjøpt ny 75 med full garanti, og med kampanjerente. Lønner seg om du ikke skal cashe ut en s85 til 500k.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

cairnz

For pendling ville jeg også valgt nyere bil. Det er stor forskjell i pendlings-komfor med og uten AP (autopilot) - i alle fall for oss som kjører på motorveier og/eller gode veier. (120' km i pre-AP, 105' km i AP). Aldri mer uten AP.
Elbilist

Muffinman

Disse to er uansett for dyre. Ville heller sett på brukte med utvidet garanti direkte fra Tesla, der bør du finne tilsvarende biler til noe lavere priser.

EDIT: De har 39 85kWh-biler inne til 460k eller lavere :)

Bauer

Sitat fra: Muffinman på man 14. aug 2017, kl. 13:47
Disse to er uansett for dyre. Ville heller sett på brukte med utvidet garanti direkte fra Tesla, der bør du finne tilsvarende biler til noe lavere priser.

EDIT: De har 39 85kWh-biler inne til 460k eller lavere :)

Hvor finner jeg disse?

Muffinman

Eller man kan bruke en side som ikke er drevet av en privatperson som fisker etter referrals. For eksempel Tesla sine egen:

https://www.tesla.com/no_NO/used

petersv

JorgenM

Den hvite er allerede solgt :)
Brukte S er svært populære (av gode grunner) så her gjelder det å være rask.

Den svarte så meget bra ut. Husk at det er prutemonn på bruktbiler, gjerne 5-10%.
Så meget bra utstyrt ut. Det blir langt dyrere hvis du kjøper ny slik enkelte her inne anbefaler...
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

1000kwh

Sitat fra: Muffinman på man 14. aug 2017, kl. 18:46
Eller man kan bruke en side som ikke er drevet av en privatperson som fisker etter referrals. For eksempel Tesla sine egen:

https://www.tesla.com/no_NO/used
Teslainventory fungerer jo bedre!

Elbildriver

Sitat fra: JorgenM på man 14. aug 2017, kl. 21:20
Den hvite er allerede solgt :)
Brukte S er svært populære (av gode grunner) så her gjelder det å være rask.

Den svarte så meget bra ut. Husk at det er prutemonn på bruktbiler, gjerne 5-10%.
Så meget bra utstyrt ut. Det blir langt dyrere hvis du kjøper ny slik enkelte her inne anbefaler...

Den svarte på finn har;

Luftfjæring
Ultra HI-FI lydpakke
Dab+
Tech-pakke
Dobbeltlader
Gratis Superlading
Pianosvart innredning
Svarte nappaskinnseter

Det er vel bare lydpakka man ikke får hvis man kjøper grunnmodellen til 604 800 (-8000) inkl vinterhjul  som er verdt noe særlig på den lista? Greit nok den har skinnseter, men de er kjipe ift nye stoffseter. Man får også glasstak på den nye og facelift.

100k i verditap på en 3 år gammel bil er noe optimistisk, skjønner ikke at noen vurderer å kjøpe brukt til den prisen,..

Bauer

Mange takk for alle svarene.
Etter litt vurdering ser jeg at det vil være enklest å invistere i en ny bil.
Skal til Tesla i Drammen nå førstkommende lørdag for å prøve og eventuelt bestille.

Har også fått med meg dette med referral, er det en snill sjel som har en slik å gi? :)

Teslus

Sitat fra: Bauer på tir 22. aug 2017, kl. 09:15
Mange takk for alle svarene.
Etter litt vurdering ser jeg at det vil være enklest å invistere i en ny bil.
Skal til Tesla i Drammen nå førstkommende lørdag for å prøve og eventuelt bestille.

Har også fått med meg dette med referral, er det en snill sjel som har en slik å gi? :)

Sendt deg en PM nå  :)

Bauer

Da har jeg bestilt en S75D.
Vil takke alle for gode inspill.
Burde jeg velge Kristiansand som utleveringsted mtp all den negative omtalen av Drammen?
Er det nødvendig å legge inn info om førerkort og forsikring?

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Bauer på tir 05. sep 2017, kl. 17:57
Da har jeg bestilt en S75D.
Vil takke alle for gode inspill.
Burde jeg velge Kristiansand som utleveringsted mtp all den negative omtalen av Drammen?
Er det nødvendig å legge inn info om førerkort og forsikring?

Gratulerer! Du kan godt gjøre det, men DeliveryNO tar uansett kontakt med deg for å innhente informasjonen  :+1:

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA