Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skvettlapper Model X?

Startet av msater, søndag 13. august 2017, klokken 09:35

« forrige - neste »

CaZpaH

Sitat fra: echrist på torsdag 14. desember 2017, klokken 09:13

Det samme kjente jeg også på. Selv gjorde jeg som bruksanvisningen + at jeg la litt silikon (for utendørsbruk til bil) rundt hullene slik at jeg ikke risikerer å få vann trukket inn i hullene. Angrer ikke på dette etter å ha sett hvor mye jeg unngår av at snø/dritt legger seg på FWD'ene.

Har du montert framme og bak? Jeg har kjøpt kun til framme, nå mangler bare bilen :)
[/quote]

Jeg monterte bare foran. Det var flere grunner til at jeg gjorde det:
1. Det er foran som er problemet mtp. at snø/dritt/etc. fyker bak, lander og samler seg på hjulbue/FWD bak. Dette er nå helt borte etter at jeg monterte skvettlapp foran.
2. Ved å montere foran så kommer du til ved å justere høyden til very high og svinge hjulene unna området der man skal montere. Hvis man og skal ha bak så må man jekke opp bilen og ta av hjulene bak for å komme til.
3. Bak er ikke dette problemet. Ja, skvettlapper hadde tatt av den verste føyken som dekkene mine vil dra opp bakover og eventuelt treffe de som ligger bak meg, men tar heller hensyn ved å ikke dra på.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

geear

Skvettlapper foran... viser ikke mye, iallfall ikke på mørk bil. Ser litt dorky ut i den høyden, finere med low! ;)

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Lurt tips å heise den opp til high under montering, jeg monterte mine i low, og gikk faktisk helt greit det også. Noen minutter på hver side. Det er kun plast man skrur i (og evt. borer), så det er ikke verre enn å skifte hjulbueplasten om noen får panikk og vil ha bort alle spor. For de fleste holder det nok å tette hullene med svart silikon. ;)

ØHN

Sitat fra: gr på fredag 15. desember 2017, klokken 20:37
Det er kun plast man skrur i (og evt. borer)...

At det kun er plast man skrur i, fjerner all tvil om montering for min del. Takk for at du postet bilder og delte info. Jeg synes det ser helt innenfor ut med skvettlapper foran på din. Tror det blir ok på min hvite også.  :+1:
Tesla Model X 100D i bestilling

elekTrond

ØHN: Håper du bestilte røde skvettlapper til din. Hender seg jeg ser noen som setter fra seg X'en sin til lading i høyeste posisjon. Da tar jeg meg selv i å glane på coilover'ne og tenker "rallybil" ...  :o
'13 Mjau

ØHN

Sitat fra: elekTrond på lørdag 16. desember 2017, klokken 02:44
ØHN: Håper du bestilte røde skvettlapper til din. Hender seg jeg ser noen som setter fra seg X'en sin til lading i høyeste posisjon. Da tar jeg meg selv i å glane på coilover'ne og tenker "rallybil" ...  :o

De har sluttet å lage røde. Jeg valgte lyseblå, etter å ha sett din med rosa.
Tesla Model X 100D i bestilling

elekTrond

'13 Mjau

braendaas

Er det noen som har delenummer til disse små Volvo skvettlappene som noen har montert på Model X?

echrist

Sitat fra: braendaas på torsdag 21. desember 2017, klokken 15:49
Er det noen som har delenummer til disse små Volvo skvettlappene som noen har montert på Model X?

Hvorfor ikke kjøpe noen som passer?

https://www.gytisautek.no/tesla-model-x-2016-skvettlapper-2-stk-fram
2020 Mercedes EQC AMG
2019 Model 3LR (solgt)
2017 X100D (solgt)
2016 e-golf (solgt)

elekTrond

@echrist: Hvorfor gjøre noe lettvint, når man kan gjøre det tungvint?
'13 Mjau

braendaas

Fordi de fra Volvo var mindre og ikke så fryktelig store og stygge! :D

CaZpaH

Sitat fra: echrist på torsdag 21. desember 2017, klokken 17:46
Sitat fra: braendaas på torsdag 21. desember 2017, klokken 15:49
Er det noen som har delenummer til disse små Volvo skvettlappene som noen har montert på Model X?

Hvorfor ikke kjøpe noen som passer?

https://www.gytisautek.no/tesla-model-x-2016-skvettlapper-2-stk-fram

Jeg gikk for disse. Ikke angret et sekund på monteringen. Syns ikke de ser så gale ut og sitter som et skudd. Samtidig skåner jeg dørene bak.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

echrist

Monterte mine i går, men har kun framme. Enkelt å montere, kun 3 skruer på hver.
2020 Mercedes EQC AMG
2019 Model 3LR (solgt)
2017 X100D (solgt)
2016 e-golf (solgt)

ctr46

Sitat fra: nix på lørdag 30. desember 2017, klokken 20:44
Dere som har montert disse, hvordan er erfaringen etter noen uker med vinterkjøring?
Hjelper det i det hele tatt mot all dritten som legger seg opp på bakluke?

Kun hatt på skvettlappene foran ca en uke. Erfaringen så langt er at det kommer mindre skitt oppover fram og bakdører. Bakluken og bak bilen har ikke skvettlapper foran noe å si for. Da må du i så fall montere bak også så hjelper det muligens. Tipper det er noen her inne som har montert bak også som kan si noe om det.
.

haheide

#43
Sitat fra: echrist på lørdag 30. desember 2017, klokken 22:10
Monterte mine i går, men har kun framme. Enkelt å montere, kun 3 skruer på hver.

Hvordan monterte du - bare å skru rett inn i hjulbuen?

Edit:  Ja, jeg leste alle innleggene og det ser slik ut - bare å skru rett i hjulbuen, men kanskje ha i litt silikon i hullet?
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

Danielg.

Velger selv skvettlapper ment for Buick Lacrosse etter å ha sett ett innlegg på FB. Disse er mindre enn gytis sine og ser vesentlig bedre ut etter min mening.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA