Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Programvare

Startet av Hansi, lørdag 12. august 2017, klokken 12:19

« forrige - neste »

Hansi

Greit å lage en tråd om programvare, versjoner, bugs i en versjon, hva som er nytt/revisjonshistorikk etc.?

Jeg hadde håpet det ville komme relativt regelmessige programvare-oppdateringer for OTA-oppdatering, men det ser ikke ut som skjer. Har lest (husker ikke kilde) at GM vil teste oppdateringer selv først, at det antageligvis vil ta tid før bileiere kan oppdatere OTA.

Vedlagt skjermbilde av min programvare-versjon, 14.2.0, antar de fleste har samme versjon? Man finner versjon under et av de nederste valgene under innstillinger, man må være koblet til wifi for å sjekke.

Fins det noe nettsted med revisjonshistorikk?

Min ønskeliste for fremtidige versjoner:
- Fiks/effektiviser temperaturkontroll
- Reduksjon av audiovarsler
- Mulighet til å selv velge regen i både D og L, mulighet for 0 regen
- Raskere bytte mellom dag og natt-modus
- Raskere hurtiglading ved høyere batteriprosent/mindre nedtrapping av ladehastighet (ønsketenkning?)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

kammiz

Den har jeg også, tror ikke det ofte kommer oppdateringer dessverre...

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Ipadjove


bno

#3
I hvertfall ikke om vi er passive med å gi forhandlere feedback. Å ja de har fått mye pepper av meg for software bugs og billig system headunit.

Edit: Headunit må skiftes.

Stikkkontakt

Jeg har ikke opplevd bugs, men savner 0 regen. På e-golf opplever jeg ihvertfall at 100% analog kjøring gir lavest forbruk.

bno


Stikkkontakt

Sitat fra: bno på søndag 13. august 2017, klokken 16:23
Enig i sailing (0 regen)

Trodde lenge det var egen udugelighet som gjorde at jeg ikke fikk slått regen av.

bno

Den seiler ikke som e-golf nei :(

tsjaavik

Hmmm... cruise control har sluttet å virke. Noen tips?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ipadjove

Sitat fra: tsjaavik på lørdag 02. september 2017, klokken 23:12
Hmmm... cruise control har sluttet å virke. Noen tips?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvordan ser skjermen ut? (Den med speedometer osv) Vises ikke cc-info i det hele tatt, eller ser ting normalt ut der? Har ikke bare slått den av eller noe?
Prøvd å slå av bilen, låse og gå bort fra bilen en stund?

tsjaavik

Alt ser helt normalt ut... jeg bruker å styre cc med knappene på venstre side av rattet. Er det noen andre måter å slå den på og av? Må vel ta et dypdykk i instruksjonsboka. Har slått av og på bilen noen ganger i løpet av de siste to døgn, men den er ikke kommet tilbake.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hansi

Hva har blitt forandret i nye firmwaren, har noen oppdatert?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

bno

#12
Det jeg vet at man åpner da opp for å kunne få OTA oppdateringer fremover. Videre åpnes opp for å få høyere skjermoppløsing og få da ved å manipulere Android Auto fjernet sørerammen rundt og derved får man et større skjermarealet her.

DagfinnN

Sitat fra: bno på onsdag 17. januar 2018, klokken 05:33
Det jeg vet at man åpner da opp for å kunne få OTA oppdaeringer fremover. Videre åpnes opp for å få høyere skjermoppløsing og få da ved å manipulere Android Auto fjernet sørerammen rundt og derved får man et større skjermarealet her.
Link til denne info?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA