Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stasjonsvogn versjon av model s?

Startet av TorkEL10, tirsdag 12. mars 2013, klokken 18:08

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: El Electrico på tirsdag 12. mars 2013, klokken 18:58
Det jeg mente Johan. Det må være en designfeil!

Batteripakken gjør at baksetene må være ca. 10cm høyere enn biler uten. Dermed blir det vanskeligere med helt flatt gulv uten å heve det bak.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

#16
Sitat fra: El Electrico på tirsdag 12. mars 2013, klokken 19:19
Vel alternativet hadde vel Vært å heve høyden på taket,  da kunne man fått både flat gulv og gitt personer over 1,85 mulighet å sitte i baksetet avslappet. Men det hadde vel gått på bekostning av ytre linjer.

Det er jo akkurat det de har gjort. Men da heter bilen Model X istedenfor Model S.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RSandven

Jeg skjønner hva dere mener med "mer praktisk" når det gjelder "ordentlig" stasjonsvogn, men hvor ofte fyller man bilen heelt til toppen med sinnsykt volum som ikke får plass til i en MS?
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

kjølholdt

Ser at for ferieturen til østlandet, 3 hockey bager og to koffert  i tillegg. Dette bør gå helt fint inn i model s foran og bak. Har vel sagt at jeg kan hive en takboks på, men det ser jo ikke pent ut da.....
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Havebigfun

Sitat fra: RSandven på tirsdag 12. mars 2013, klokken 20:54
Jeg skjønner hva dere mener med "mer praktisk" når det gjelder "ordentlig" stasjonsvogn, men hvor ofte fyller man bilen heelt til toppen med sinnsykt volum som ikke får plass til i en MS?
Muligheten er vel hovedpoenget- spontane transportturer av typen "overflødig vaskemaskin fra gammel tante til poden som nettopp har flyttet ut" eller -typisk norsk " fylle på med ved- ta med hjem eller til hytta"
Ideelt overtar TMS alle transportfuksjoner som hvermansen trenger- i en verden hvor mange disponerer hus og hytte er det også løsning av slike toppgaver som gir muligheten for spontane aksjoner og for meg ekte frihet- derfor kommer jeg til å trenge en fossil (laste-)bil nr. 2 :(

RSandven

Joda, ser poenget. Men om X-en har så mye bedre plassutnyttelse, veit jeg ikke.
Men uansett kjekt å kunne plassere ting i fronte også da :)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

kjølholdt

Jeg kommer til å leie en kasse vogn til disse oppdragene, ikke f..... Om jeg frakter ved vaskemaskiner planker osv i model s
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Havebigfun

Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 12. mars 2013, klokken 21:47
Jeg kommer til å leie en kasse vogn til disse oppdragene, ikke f..... Om jeg frakter ved vaskemaskiner planker osv i model s
Det er helt greit- for meg innebærer det tap av fleksibilitet og frihet- det trekker ned ved TMS
-og manglende mulighet for å trekke henger- men det er en annen tråd.
Jeg tror en stasjonsvogn som tåler litt vekt ville tatt Norge med storm ;) da hadde vi vært oppe  5000 reservasjoner nå 8)

El Electrico

Enig have big fun da hadde jeg allerede bestilt TMS,  men foreløpig holder fornuften meg tilbake også pga lasteevne I forhold til plass og lav tillatt vekt.

Birger

Sitat fra: El Electrico på tirsdag 12. mars 2013, klokken 22:18
Enig have big fun da hadde jeg allerede bestilt TMS,  men foreløpig holder fornuften meg tilbake også pga lasteevne I forhold til plass og lav tillatt vekt.

Da er det bare å prøve Renault Kango ZE http://renault.no/varebiler/kangoo-ze
Van of the year 2012 og har fem seter med masse muligheter. 235000 + batterileie som koster avhengig av kjøredistanse.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

TimeBandit

Sitat fra: RSandven på tirsdag 12. mars 2013, klokken 20:54
Jeg skjønner hva dere mener med "mer praktisk" når det gjelder "ordentlig" stasjonsvogn, men hvor ofte fyller man bilen heelt til toppen med sinnsykt volum som ikke får plass til i en MS?
Ganske ofte hvis man spiller keyboards. Rhodes-pianoet mitt går såvidt inn i en leaf, men pga høyden bak er det utenkelig at det ville fått plass i model-s. Venter derfor på model-X, og er sykt misunnelig på dere som får bil i år... Krysser forøvrig fingrene for at det blir en bra løsning for å brette ned setene i model-X.
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

timingbeltkiller

#26
Sitat fra: Birger på tirsdag 12. mars 2013, klokken 22:46
Sitat fra: El Electrico på tirsdag 12. mars 2013, klokken 22:18
Enig have big fun da hadde jeg allerede bestilt TMS,  men foreløpig holder fornuften meg tilbake også pga lasteevne I forhold til plass og lav tillatt vekt.

Da er det bare å prøve Renault Kango ZE http://renault.no/varebiler/kangoo-ze
Van of the year 2012 og har fem seter med masse muligheter. 235000 + batterileie som koster avhengig av kjøredistanse.
En bil med teoretisk rekkevidde 170km er ikke noe alternativ for en potensiell Tesla-kunde.

Batterileie NOK 894 X 12 for 10.000km = 107 øre pr km. Heller ikke noe alternativ.
107 + strøm 10 = 117. Tilsvarer et dieselforbruk på 0,7 med pris 16,71/liter
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Gjermund

Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 12. mars 2013, klokken 21:47
Jeg kommer til å leie en kasse vogn til disse oppdragene, ikke f..... Om jeg frakter ved vaskemaskiner planker osv i model s

Det er min plan også, i tillegg til at S'en har mindre lasteplass enn den gamle stasjonsvogna vil den slitasjeskader slik transport fører til være mer irriterende på S'en enn på den den gamle bilen.

mbdahl

Engelsk firma jobber med å konvertere Tesla Model S til stasjonsvogn, se siste Fully Charged på Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=nmtmr1w35U0&feature=youtu.be&t=14m49s

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA