Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste like vell..!!??

Startet av Erl_end, søndag 06. august 2017, klokken 19:26

« forrige - neste »


lintho

Håper virkelig ikke det er forskjell på bilene før og etter en vis dato mtp hengerfeste.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Hodetelefoner


Kårepåsporet


Har en følelse av at Kia plutselig er ferdig med tilhengertestingen sin når Tesla offisielt lanserer hengerfeste på sine biler..
[/quote]

Da er de uansett for sent ute for min del, jeg har særdeles lite lyst til å forholde meg til BOS.
Er mer tilbøyelig til å prøve Tesla, med 5/8 års garanti vs 7 års 150.000 km garanti.
For ikke å snakke om den jobben Tesla har gjort for oss som er interessert i elbil.

Oddaa

Sitat fra: Måkemannen på mandag 15. april 2019, klokken 00:50
Sitat fra: Oddaa på søndag 14. april 2019, klokken 07:33
Men 374 kg nyttelast? Det må jo være i den lavere del av normalen? 21 kg mindre enn den fossilkonverterte og til dels utskjelte e-Golf f.eks.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor ser du 374kg?
Screenshot i post #249. Dårlig sitering fra min side.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Måkemannen

Sitat fra: Oddaa på tirsdag 16. april 2019, klokken 10:05
Sitat fra: Måkemannen på mandag 15. april 2019, klokken 00:50
Sitat fra: Oddaa på søndag 14. april 2019, klokken 07:33
Men 374 kg nyttelast? Det må jo være i den lavere del av normalen? 21 kg mindre enn den fossilkonverterte og til dels utskjelte e-Golf f.eks.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor ser du 374kg?
Screenshot i post #249. Dårlig sitering fra min side.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Takk. Fant den nå. Trodde det hadde noe med hengervekt å gjøre. Tilfeldigvis akkurat samme hengervekt som KANGOO Z.E. har lov å dra (!)

Geir K

Mulig jeg må ha inn med teskje. Hvis model 3 får hengerfeste, så har jeg lest at det gjelder ikke de med 20´ tomms dekk. Altså P modellen. Så var det skrevet at biler produsert etter 9. Januar skulle tilrettelegges for det. Og nå var det snakk om dato medium Mars.

Noen som kan verifisere hva som gjelder? Har Tesla gitt en seriøs uttalelse på dette. Vi har 3 biler og 2 av de er EL og tenkte å sette hengerfeste på den fossile. Men hvis det kommer også på P modell fra Tesla, vil vi heller gjøre det.

Takknemlig for svar

Kjørte avfall til miljøstasjon inne i bilen, og det er ikke holdbart i lengden

Mippen

Fikk svar fra biltilsynet angåande ettermontering av hengerfeste i dag.
SitatHei



Dokumentasjon fra Tesla når det gjelder hengerfeste. Hengerfeste kan du montere selv. Hvis det ikke ligger tilhengervekt med og uten brems i vognkortet så må kjøretøyet og dokumentasjonen til kontroll på en trafikkstasjon.  Kontrollen koster 610kr.
Fremtiden er elektrisk.

Magnus Hansen

Sitat fra: Geir K på tirsdag 16. april 2019, klokken 21:35
Mulig jeg må ha inn med teskje. Hvis model 3 får hengerfeste, så har jeg lest at det gjelder ikke de med 20´ tomms dekk. Altså P modellen. Så var det skrevet at biler produsert etter 9. Januar skulle tilrettelegges for det. Og nå var det snakk om dato medium Mars.

Noen som kan verifisere hva som gjelder? Har Tesla gitt en seriøs uttalelse på dette. Vi har 3 biler og 2 av de er EL og tenkte å sette hengerfeste på den fossile. Men hvis det kommer også på P modell fra Tesla, vil vi heller gjøre det.

Takknemlig for svar

Kjørte avfall til miljøstasjon inne i bilen, og det er ikke holdbart i lengden

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Takayama

Sånn i forhold til påstanden om at biler produsert etter 18. mars kanskje skal kunne dra henger; når er bilene som leveres ut nå produsert? Noen som har peiling på når vi kan forvente biler produsert etter 18. mars levert?

Mippen

#297
Sitat fra: Takayama på torsdag 18. april 2019, klokken 17:44
Sånn i forhold til påstanden om at biler produsert etter 18. mars kanskje skal kunne dra henger; når er bilene som leveres ut nå produsert? Noen som har peiling på når vi kan forvente biler produsert etter 18. mars levert?

Er ikke noen garanti siden mange av bilene er produsert på forhånd og blir sendt avgårde til lager for å vente på at noen bestiller den konfigurasjonen. Noen biler kan i teorien derfor ha stått en stund før de blir matchet med kunde. På den andre siden har leveringstiden blitt noe lengre, og det kan tyde på at de venter på nye biler fra fabrikk. Bilene kan riktig nok ha blitt produsert før 18 mars da det tar noen uker fra fabrikken til lager og kunde. Det er også ventet at nye biler snart blir levert med AP3 hardware, så da kan det være Tesla bevisst har latt lager bilene sine som står å venter på nye eiere rundt om i Europa bli tomme slik at de kan fylle opp med biler som har nye konfigurasjoner. Men alt blir naturligvis hvis og om spekulasjoner.
Fremtiden er elektrisk.

Handyman

Sitat fra: Mippen på torsdag 18. april 2019, klokken 17:49
Sitat fra: Takayama på torsdag 18. april 2019, klokken 17:44
Sånn i forhold til påstanden om at biler produsert etter 18. mars kanskje skal kunne dra henger; når er bilene som leveres ut nå produsert? Noen som har peiling på når vi kan forvente biler produsert etter 18. mars levert?
Bilene kan riktig nok ha blitt produsert før 18 mars da det tar noen uker fra fabrikken til lager og kunde.
Det tar nok minimum 4 uker fra bilene forlater fabrikken til de ankommer Norge. Det forutsetter disse bilene kjøres ombord rett før båten legger fra kai.
Første mulige båt med biler produsert etter 18/3 la fra kai 17/4 og vi må nok derfor over i andre halvdel av mai før vi ser disse bilene i Norge.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/10Uh_GSkShwPPlrE5mOJcrkZ-T3NmLkLnTo6xqbdtaOI/htmlview
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

På bildet i artikkelen ser det ut til å være montert HF på en performance. https://electrek.co/2019/04/18/tesla-spotted-self-driving-demo-autonomy-network-event/
Blir HF lansert på samme eventen?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA