Hengerfeste like vell..!!??

Startet av Erl_end, søndag 06. august 2017, klokken 19:26

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Sitat fra: hgs på tirsdag 19. mars 2019, klokken 08:10
Jeg snakket med en Teslaansatt på utleveringa i går. Han hadde bilen selv, og virka bedre informert enn de fleste andre jeg har snakka med. Han sa at alle biler produsert etter 9 januar var klargjort for hengerfeste, at dette nå var til typegodkjenning hos vegdirektoratet og at ettermontering ville bli mulig. Igjen: Ta all slik info med en stor klype salt, men det er iallfall mange uavhengige, positive drypp nå .
Krysser fingrene for at alle Model 3 kan få hengerfeste og at man ikke må ha luftfjæring og AWD for å få det. Tar gladelig til takke med lavere hengervekt om det gjør at jeg slipper luft og AWD :) Bare det å ha på vanlig sykkelstativ eller dra en litenhenger med materialer eller skrot til søppeldynga er gull verdt :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Bwest

Hvordan finner man ut når bilen er produsert?

Handyman

Sitat fra: Bwest på tirsdag 19. mars 2019, klokken 13:11
Eneste måten er å ringe Tesla for å finne det ut.
Det står også på lappen som er klistret på frontruta mens bilen er under transport, men denne fjernes jo under klargjøringen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

My2cents

Sitat fra: Bwest på tirsdag 19. mars 2019, klokken 13:11

Ale norske biler er produsert etter 09.01 fordi det var da de implementerte nødknapp bl.a.

GL1

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 15. mars 2019, klokken 10:27
Blir det mulig å få uten 4x4 og luftfjæring så blir det Model 3 på oss :) Kan godt betale 20k ekstra for hengerfeste, men trenger ikke 4x4 og vil ikke ha luftfjæring.
Ingen Model 3 har vel luftfjæring? Eller tar jeg feil?

2019 TM3 AWDLR (FSD??)

ladov

Sitat fra: GL1 på tirsdag 19. mars 2019, klokken 17:00
Blir det mulig å få uten 4x4 og luftfjæring så blir det Model 3 på oss :) Kan godt betale 20k ekstra for hengerfeste, men trenger ikke 4x4 og vil ikke ha luftfjæring.
Det stemmer men man vet aldri hva Tesla kan finne på så *kanskje* TM3 får luftfjæring og den blir *kanskje* koblet til hengerfeste/hengervekt.. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

GL1

Sitat fra: ladov på tirsdag 19. mars 2019, klokken 17:24
Sitat fra: GL1 på tirsdag 19. mars 2019, klokken 17:00
Det stemmer men man vet aldri hva Tesla kan finne på så *kanskje* TM3 får luftfjæring og den blir *kanskje* koblet til hengerfeste/hengervekt.. ;)
Jeg håper den etterhvert blir levert med sidevogn
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

lintho

Vet vi noe mer her? Blir det hengerfeste eller ikke?
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Rolf Gjerdsjø

Har bitt meg merke i at det står «ikke oppgitt» i stedet for 0 kg i vognkortet på min. På samme måte som det står dette angående taklast, så det jo håp i hengende (om enn tynt) snøre. Klarer meg uten, men monterer umiddelbart dersom det kommer.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

olavxxx

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 29. mars 2019, klokken 11:41
Har bitt meg merke i at det står «ikke oppgitt» i stedet for 0 kg i vognkortet på min. På samme måte som det står dette angående taklast, så det jo håp i hengende (om enn tynt) snøre. Klarer meg uten, men monterer umiddelbart dersom det kommer.
Så lenge fabrikant sier det er godkjent, er det mulig å få inn i vognkortet hos SVV.

Handyman

Sitat fra: olavxxx på fredag 29. mars 2019, klokken 14:46
Så lenge fabrikant sier det er godkjent, er det mulig å få inn i vognkortet hos SVV.
Jeg kan gjenta info fra SVV, som det jeg har skrevet i flere tråder ang ettermontering.
Dersom Tesla velger å tilby ettermontering, blir det definert som en ombygging og de må dokumentere løsningen (ikke problem for dem som produsent av bilen, vanskeligere for andre). Dokumentasjonen må sendes SVV og det må utstedes nytt vognkort med riktig info og påskrift om at bilen er bygget om.
Altså .... det er fult mulig ... men helt og holdent opp til Tesla om det blir mulig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Magnus Hansen

Står står det «ikke oppgitt» på hengervekt? Alle Model 3 er oppgitt med 0kg hvis du søker opp på statens vegvesen

Mippen

Sjekket på bilen jeg hadde nå. Står 0 kilo på hengervekt. Taklast står ikke oppgitt. Siden henger vekt står med 0 kilo og taklast står ikke oppgitt, og vi vet at taklast er tillatt, så kan det tyde på at hengerfeste ikke er godkjent.
Fremtiden er elektrisk.

NilsG

Små drypp.....

I går var det en om la ut en post på FB om at han hadde montert "hengerfeste" for sykkelstativ mm. Det var ferdig hull/gjennomføring med pakning i karosseriet for ledninger. For oss som ønsker oss, og har trua på at det kommer hengerfeste er det jo lett å ta dette som en aldri så liten bekreftelse på at det faktisk kommer mulighet for hengerfeste ;.) (Kan selvfølgelig være et tilfelle av "confirmation bias"...)

Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

P85D

Model S har også ferdige hull til montering av hengerfeste..
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA