Tesla-tall ikke realistiske

Startet av Agmuns, fre 04. aug 2017, kl. 09:29

« forrige - neste »

HCO

Sitat fra: Øystein16 på fre 04. aug 2017, kl. 13:06...men dersom så var tilfelle vil eg tru at risikoen for å "tapa" desse 1000 dollar er størst dersom bilen faktisk vert levert og tatt i bruk. Dersom Fredly ikkje har råd til å tapa desse pengane, er det vel hans sak.
Trikset er å betale depositumet med kredittkort, da vil det uansett ikke gå tapt.
2019 Tesla Model 3
2022 Zero SR/F
2026 Kia Niro EV

Løve

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fre 04. aug 2017, kl. 14:07
Sitat fra: Løve på fre 04. aug 2017, kl. 13:49Det er da ikke helt sant Elon Musk er en mester i å manipulere mennesker (positivt). Han gir akkurat nok informasjon til at en blir lengtende etter mer, han vinkler all informasjon sånn at produktene fremstår som ekstremt eksklusive. Det er faktisk imponerende innsalg Musk driver med når han sier at han anti-selger Model 3. En fremragende selger og viser utrolig god insikt i hvordan den menneskelige psyken fungerer.

Dere må gjerne tro på Musk når han sier at han anti-selger, men i praksis så trykker han på alle de rette knappene for å skape en euforisk stemning.
Har du sett Musk snakke? Han er ingen karismatisk selger.

Det han har som folk liker er ett voldsomt engasjement for det han holder på med. Han bryr seg om teknologien som de utvikler, og ønsker at teknologien skal gjøre at vi får en bedre fremtid.

Hvis Tesla ville ha flere reservasjoner så ville de inkludert Model 3 i henvisningsprogrammet. Kanskje til og med kjørt reklamer. Selv Apple kjører reklamer.

Har sett Elon snakke mange ganger. Han er ingen glatt selger, men han er ekstremt dyktig på hvilke ord han bruker, og ikke minst hvilke ord han ikke bruker. han er tilsvarende dyktig på hva han sier og hva han ikke sier. Han er rett  og slett utrolig dyktig på flokkmentalitet og hvordan den menneskelige psyken virker. Klassisk kultleder. En måte å å selge noe på er å få det til å virke eksklusivt. Der er Elon eksepsjonelt flink. Byggekvaliteten til Tesla er jo godt under medium, så det snakkes aldri om. Mens en snakker varmt om alt det andre som Tesla foreløpig er alene om. Så, hva skal han snakke om når resten av bilprodusentene er på vei inn på banen for å spille ball?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Løve på fre 04. aug 2017, kl. 15:36Har sett Elon snakke mange ganger. Han er ingen glatt selger, men han er ekstremt dyktig på hvilke ord han bruker, og ikke minst hvilke ord han ikke bruker. han er tilsvarende dyktig på hva han sier og hva han ikke sier. Han er rett  og slett utrolig dyktig på flokkmentalitet og hvordan den menneskelige psyken virker. Klassisk kultleder. En måte å å selge noe på er å få det til å virke eksklusivt. Der er Elon eksepsjonelt flink.
Jeg er uenig. Fremføringen er som regel ett sted mellom under gjennomsnittlig og greit nok. Men fortsatt er det interessant å høre på hva han har å si, fordi han vet veldig mye om Tesla som ingen andre vil si noe om, og fordi han er jo ganske oppegående når det gjelder teknologi.

Sitat fra: Løve på fre 04. aug 2017, kl. 15:36Byggekvaliteten til Tesla er jo godt under medium, så det snakkes aldri om. Mens en snakker varmt om alt det andre som Tesla foreløpig er alene om. Så, hva skal han snakke om når resten av bilprodusentene er på vei inn på banen for å spille ball?
Har du noen gang hørt sjefen til Opel si "vi har ræva kvalitet, men til gjengjeld er vi billige"? Nei, du kan derimot ha hørt han si at Opel har svært konkurransedyktige priser.

Om standarden for være en dyktig selger er at man ikke fokuserer på de negative sidene ved produktet sitt, og heller ensidig fokuserer på de positive sidene, så er stort sett *alle* selgere dyktige...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

bmw2002

Elon Musk er iallefall ekspert på å prate opp aksjen og love ting han stort aldri klarer å holde. Det snedige er at hver gang han lover nye så går aksjen opp. Når de senere ikke klarer å oppnå det de ønsker går ikke aksjen tilsvarende ned.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: bmw2002 på fre 04. aug 2017, kl. 17:11Elon Musk er iallefall ekspert på å prate opp aksjen og love ting han stort aldri klarer å holde. Det snedige er at hver gang han lover nye så går aksjen opp. Når de senere ikke klarer å oppnå det de ønsker går ikke aksjen tilsvarende ned.
Han er vel optimistisk til tider. Men han forsøker jo ikke prate opp aksjen. Har jo sagt flere ganger at aksjekursen er "høyere enn vi fortjener", o.l, noe som har ført til fall i aksjekursen.

Senest 17. Juli: https://www.cnbc.com/2017/07/17/elon-musk-teslas-stock-price-is-higher-than-we-deserve-right-now.html
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Burger

Synes Elon Musk framstår som veldig ærlig og av og til sporer av i spor som får PR folk til å dette av stolen. I tillegg så virker han sårbar en del ganger, særlig når det kommer inn på hvor mye Tesla skylder de som har kjøpt Model S og X samt forhåndsbestilt. Kanskje så kan han være så flink skuespiller at tåren i øyekroken kommer fram hver gang han sier det. I den siste tiden så har han truffet med lovnader på når ting skal skje ogå.

Men uansett, så har han fått til fantastiske ting.

Paypal, revulsjonere elbilen, revolusjonere oppskytning av raketter til rommet er vel de største bragdene.

Investorer har jeg null tiltro til, de har like rett som å kaste terning, eller som i folkeopplysningen, skjønnhetsbloggere kan gjøre det bedre enn proffe med argumentasjon som "Jeg liker å reise, la oss sette penger på SAS"
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Mobileum

Totalt ble det i 2016 solgt 17.55 millioner biler i USA. Ford F ble det alene solgt 820799 av. Elektriske biler utgjør i 2016 159000, hvor av Tesla solgte 29421 model S, og 17129 mod. X. På neste plass kommer Bolt med 24739. Kan Tesla forbli liten lenge?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Knut Røe

Sitat fra: Mobileum på fre 04. aug 2017, kl. 22:21
Kan Tesla forbli liten lenge?
Veldig lenge.
Det er et nisjemarked og når tax credit utløper blir det enda verre. Mange folk i us har kjøpt Tesla bare fordi tax crediten var for god til å gå glipp av. 7500 til 12500 $ er ganske mye.
Jeg har mine tvil om at det er et marked for 300 tusen modell 3 i US Per år. Men. Time Will show. Dette kan gå riktig galt for Tesla hvis bilene hoper seg opp og de må redusere prisen for å få solgt de.
Dette er et helt annet marked enn det veldig smale S og X. De kan ikke forvente tålmodige og ettergivende kunder som gjør hva som helst for Tesla her, markedet er annerledes.
Loaded model 3 ser ut til å bli nærme 600 lapper. Tror vi folk i Norge er villig til å bla opp så mye for en liten sedan som tross alt ikke er så spesiell?
Som entry-level til 300 gir den mening, grei, ukomplisert og forholdsvis rimelig hvrrdagsbil. Entry vil konkurrere mot Golf, i3 og leaf. Loaded mot Q6 og I-pace. Jeg kjenner ikke mange som ville vurdert model 3 mot de bilene da, ihvertfall ikke meg selv.

Mobileum

Tesla-organisasjonen må stå foran en gigantisk utfordring når de på 2 måneder (desember-januar) skal levere like mange av mod. 3 som de har gjort for S og X i hele 2016.I tillegg skal de jo fortsette å levere disse.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

bno

Det at Fredly er inne på lufta betyr vel at han har shorta aksjen.Den gjengen indre sirkel i Oslo gir jeg faen meg ikke noe for inkludert denne Fredly. Kameratene til Hegnar.

Amoss

Sitat fra: Agmuns på fre 04. aug 2017, kl. 09:29
Selv mener jeg at Arne Fredly kan beviselig mer om hva man skal satse penger på enn de fleste nordmenn, og derfor lytter jeg når han snakker.

Trodde snart at folk hadde lært at når finansfolk snakker i media, så er det for å plante de ideene de ønsker at du skal tro på, ikke for å være snill og gi deg "hemmelige" finansråd... Akkurat som da Spektakkelet for noen år siden snakket elbiler nord og ned for så i etterkant å melke de som var dumme nok til å satse på hydrogen satsningen til det samme Spektakkelet...

Joda, denne gangen var jo stort sett det meste korrekt, men inntrykket man sitter igjen med etter å ha lest artikkelen er derimot noe helt annet enn virkeligheten.
Model S 85D

doldis1

SitatJeg har mine tvil om at det er et marked for 300 tusen modell 3 i US Per år. Men. Time Will show. Dette kan gå riktig galt for Tesla hvis bilene hoper seg opp og de må redusere prisen for å få solgt de.

Ha,ha, i en meningsløs tråd tror jeg du tar prisen Tiger'n  ;D
Musk VET han kan selge alt han klarer produsere av TM3 i mange, mange år framover, antall reservasjoner
har kun betydning ved neste aksjeemisjon og egentlig knapt da ....

Løve

Sitat fra: doldis1 på lør 05. aug 2017, kl. 01:28
SitatJeg har mine tvil om at det er et marked for 300 tusen modell 3 i US Per år. Men. Time Will show. Dette kan gå riktig galt for Tesla hvis bilene hoper seg opp og de må redusere prisen for å få solgt de.

Ha,ha, i en meningsløs tråd tror jeg du tar prisen Tiger'n  ;D
Musk VET han kan selge alt han klarer produsere av TM3 i mange, mange år framover, antall reservasjoner
har kun betydning ved neste aksjeemisjon og egentlig knapt da ....

Ja, VET han virkelig det? $7500 av $35 000 er en betydelig prosent. Hva skjer når denne rabatten ikke lenger finnes? Bare selge alt til Norge da? Mye av etterspørselen handler on "tax credit". Noe Tesla snart har brukt opp, og alle andre bilprodusenter har mye å gå på til sin fordel.

Amoss

Sitat fra: Løve på lør 05. aug 2017, kl. 03:33
Ja, VET han virkelig det? $7500 av $35 000 er en betydelig prosent. Hva skjer når denne rabatten ikke lenger finnes? Bare selge alt til Norge da? Mye av etterspørselen handler on "tax credit". Noe Tesla snart har brukt opp, og alle andre bilprodusenter har mye å gå på til sin fordel.

Så, fortell oss da hvor mye GM har igjen av denne rabatten?  GM er tross alt den eneste som pr. i dag har en bil i tilsvarende pris- og rekkevidde-klasse.

Ps: ikke glem at også Spark og hybrider som Volt teller i denne sammenheng.
Ja, apropos, Toyota har vel også solgt en del hybrider der?

... og er det nå så sikkert at skatte-rabatten overlever Trumpen?
... og slik jeg har forstått det så skal man egentlig ha ganske høyt skattetrekk for å få glede av hele rabattbeløpet. Er slett ikke sikkert alle som er ute etter en bil i denne klassen har ett så høyt skattetrekk.

Så nei, tror ikke opphøret får ** stor effekt, men en viss effekt får det nok helt sikkert. Men det vil sannsynligvis gå mer ut over salget av Model S og X enn på 3 og Y (eller hva nå enn den modellen vil komme til å hete).
Model S 85D

arthur

Sitat fra: bno på fre 04. aug 2017, kl. 23:17
Det at Fredly er inne på lufta betyr vel at han har shorta aksjen.Den gjengen indre sirkel i Oslo gir jeg faen meg ikke noe for inkludert denne Fredly. Kameratene til Hegnar.

Til det er vel å si at alle snakker sin egen lommebok. Ingen nevnt og ingen glemt!

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA