Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS Levert med vinterdekk.

Startet av Stigwg, torsdag 03. august 2017, klokken 13:57

« forrige - neste »

Stigwg

Hei,

Har en model S (90d) i bestilling. Lurer litt på dette med dekk og felger.
Er det mulig å få bilen levert kun med vinterdekk på medfølgende 19" felger?
Vurderer å kjøpe brukte sommerfelger.

Vil det være problematisk med "Staggered" (245/265) oppsett? Tenker på vognkort etc. Bygger et slikt oppsett mer ut i hjulbuen, eller vil det se likt ut fra siden?

Takk for svar

krister461

Sommerdekk følger alltid med og kan ikke velges bort.

snd

Hvis det er snakk om 21" original Turbine felger med 8.5"/9.0" foran/bak, bygger de litt ut bak.

6.35 mm ift. 21" (8.5" bred)
12.7 mm ift. 19" (8.0" bred)

Originale 21" felger vil ikke fylle hjulbuen uansett om du velger squared eller staggered oppsett.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

jazzwheel

Sitat fra: krister461 på torsdag 03. august 2017, klokken 14:07
Er det fortsatt slik? Jeg må kjøre fra Drammen med sommerdekk hvis bilen leveres på vinteren?

krister461

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 03. august 2017, klokken 16:18
Er det fortsatt slik? Jeg må kjøre fra Drammen med sommerdekk hvis bilen leveres på vinteren?
Du kan selvsagt kjøpe med vinterdekk og legge sommerdekkene i bagasjerommet...

jazzwheel

Sitat fra: krister461 på torsdag 03. august 2017, klokken 16:19
Sitat fra: jazzwheel på torsdag 03. august 2017, klokken 16:18
Du kan selvsagt kjøpe med vinterdekk og legge sommerdekkene i bagasjerommet...

Så jeg kan få bilen utlevert med vinterdekk på medfølgende felg, og legge igjen sommerdekka? Poenget er nettopp at jeg ønsker vinterdekk på felgene bilen leveres med siden jeg har sommerdekk på felg fra før.

krister461

Nei, sommerdekk følger med som nevnt. Tesla selger ikke løse vinterdekk, bare på felg. Ønsker du vinterdekk på sommerfelgene fra Tesla får du legge om på nærmeste dekksjappe i Drammen. Den er ca 30 meter unna...

jazzwheel

Sitat fra: krister461 på torsdag 03. august 2017, klokken 16:53
Nei, sommerdekk følger med som nevnt. Tesla selger ikke løse vinterdekk, bare på felg. Ønsker du vinterdekk på sommerfelgene fra Tesla får du legge om på nærmeste dekksjappe i Drammen. Den er ca 30 meter unna...
Felgene er vel like om de selges med sommerdekk eller vinterdekk, så her er det bare Tesla som er vanskelige?

krister461

Vet ikke hvem som er vanskelig her, men sommerdekk på felg er standardutstyr og inkludert på alle biler. I tillegg selger Tesla pakker med vinterdekk på felg. Derfra er det opp til deg...

Muffinman

Hehe, dette er da ikke komplisert? Bare nøyaktig likt som ved kjøp av en hvilken som helst annen bil :)

jazzwheel

Sitat fra: krister461 på torsdag 03. august 2017, klokken 16:59
Vet ikke hvem som er vanskelig her, men sommerdekk på felg er standardutstyr og inkludert på alle biler. I tillegg selger Tesla pakker med vinterdekk på felg. Derfra er det opp til deg...
Om du ikke forstår: De tilbyr alternativ A eller A+B, ikke B alene.

Jeg får bilen levert på vinteren og må da betale en ekstrakostnad på 25000kr om jeg skal kjøre ut fra butikken på vinterdekk. Så lenge Tesla selger biler i Norge hvor vinterdekk er vanlig om vinteren hadde det vært en fordel om medfølgende felger kunne vært levert på vinterdekk. Du syns det er for mye å be om?

krister461

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 03. august 2017, klokken 17:07

Jeg får bilen levert på vinteren og må da betale en ekstrakostnad på 25000kr om jeg skal kjøre ut fra butikken på vinterdekk.
Forstår fint jeg. Om du vil kjøre utav butikken pp vinterdekk så må du betale det Tesla skal ha for vinterdekk. Ønsker du ikke det kan du gjøre slik mange andre av oss har gjort og kjøre bort til nærmeste dekksjappe og kjøpe der. :)

Selvsagt kunne det vært praktisk å slippe å betale for standardutstyr man ikke ønsker, men det er altså ikke sånn det fungerer.

spirrevipp

Vi for

Vi forstår alle hva du mener, vi sier bare at når det gjelder vinterdekk så gjør ikke Tesla det slik du ønsker.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

jazzwheel

Sitat fra: krister461 på torsdag 03. august 2017, klokken 17:10
Ønsker du ikke det kan du gjøre slik mange andre av oss har gjort og kjøre bort til nærmeste dekksjappe og kjøpe der. :)

Selvsagt kunne det vært praktisk å slippe å betale for standardutstyr man ikke ønsker, men det er altså ikke sånn det fungerer.

Ok, da blir det løsningen ja. Blir fort mye sjonglering for min del her med mulig innbytte på toppen av det hele ser jeg.

jazzwheel

Sitat fra: spirrevipp på torsdag 03. august 2017, klokken 17:13
Vi for

Vi forstår alle hva du mener, vi sier bare at når det gjelder vinterdekk så gjør ikke Tesla det slik du ønsker.
Tilgi meg for at jeg ikke syns det er optimal kundeservice :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA