Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Broom er i alle fall fornøyd med Model 3 etter prøvekjøring

Startet av THE, torsdag 03. august 2017, klokken 09:16

« forrige - neste »

THE

En artikkel med god omtale av Model 3 etter Broom sin prøvekjøring.
http://www.tv2.no/a/9273386/


Gleder meg til å prøve bilen selv etter hvert.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Diravi

Virker som en relativt balansert omtale. Jeg ble litt beroliget av det Broom sier om komforten, for der var jeg alvorlig bekymret etter å ha sett videoen fra Car and driver sin test. Men dette ser lovende ut. Det gjenstår å overbevise ektemaken om at det ER OK med en flatskjerm som svever fritt foran dashbordet.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

hELgenen

Sitat fra: Diravi på torsdag 03. august 2017, klokken 18:54
Virker som en relativt balansert omtale. Jeg ble litt beroliget av det Broom sier om komforten, for der var jeg alvorlig bekymret etter å ha sett videoen fra Car and driver sin test. Men dette ser lovende ut. Det gjenstår å overbevise ektemaken om at det ER OK med en flatskjerm som svever fritt foran dashbordet.

Ville tatt Broom sin omtale av M3 med en klype salt. Ikke uten grunn for at de var eneste inviterte fra Norge - om ikke hele skandinavia. Jeg tror bilen er helt ok - men premium følelsen ligger nok i drivlinjen , ikke interiøret

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

bno

DinSide var tidligere ok og poppe innom, men jeg tror de er i ferd med å gjøre seg irrelevante. For egen del så er jeg sjeldnere og sjeldnere der. Århundrets begivenhet og så stiller man ikke. Lurt?

Rolf Gjerdsjø

Enig angående DinSide. Er lenge siden jeg forstod hvilken retning de vil i, og for min del også er de helt irrelevante. Fra å lese de flere ganger ukentlig er det nå ytterst sjelden mer enn en gang i uken.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Rolf Gjerdsjø

2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Olemann

Sitat fra: Klykken på fredag 04. august 2017, klokken 11:02
Dinside var også invitert, men pga ferie kunne ingen møte. http://www.dinside.no/motor/skuffet-eller-fornoyd/68554245

Artig. Kan nok hende noen av medlemmene her hadde stilt opp hos Hr. Musk selv om de måtte avbryte hytte-ferien noen dager, rart med dette ordet prioritering, står respekt av dinsides forhold til fri & ferie.  Men bilaktuelle blir de selvsagt ikke av slike prioriteringer.

Løve

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 05. august 2017, klokken 10:42
-Vi har ikke noe annet valg enn å underselge bilen
http://www.tv2.no/broom/9267895/

Gode nyheter for Tesla!  :D

Det er jo et genialt salgstriks å si at en underselger bilen. Det en da sier er at den er så populær og alle vil ha den at vi er helt overveldet over hvor populær bilen er! Å herregud så populær bilen er!

Og så kommer alle som vil ombord på the hype train løpende og så kan en si å nei å nei å nei nå bare bestiller folk! Og sånn går nu dagan.

Genial måte å selge noe på! Er som unger i en sandkasse, alle vil ha DEN spaden, bare fordi noen faktisk har DEN spaden. Alle de andre spadene er ikke like spennende.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Løve på lørdag 05. august 2017, klokken 12:32
Det er jo et genialt salgstriks å si at en underselger bilen. Det en da sier er at den er så populær og alle vil ha den at vi er helt overveldet over hvor populær bilen er! Å herregud så populær bilen er!

Og så kommer alle som vil ombord på the hype train løpende og så kan en si å nei å nei å nei nå bare bestiller folk! Og sånn går nu dagan.

Genial måte å selge noe på! Er som unger i en sandkasse, alle vil ha DEN spaden, bare fordi noen faktisk har DEN spaden. Alle de andre spadene er ikke like spennende.

Om du har fulgt med litt, så har du lagt merke til at de har undersolgt bilen en stund allerede. Litt selvsagt for at salget av Model S ikke skal stoppe i påvente av at Model 3 kan leveres, men også fordi de har såpass mange reservasjonsholdere på Model 3 at køen allerede er lang i forhold til kapasiteten deres.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

daktari

Ikke ment som forsvar for noen, men det er langt til California for en kort testtur på en time - et år før bilen skal selges her. Men som bilnerd vurderer jeg selv Tesla-tur til Frankfurt for å testsitte nye tilbud!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Amoss

Sitat fra: Løve på lørdag 05. august 2017, klokken 12:32
Genial måte å selge noe på! Er som unger i en sandkasse, alle vil ha DEN spaden, bare fordi noen faktisk har DEN spaden. Alle de andre spadene er ikke like spennende.

Bare ett lite off-topic spørsmål til deg.
Hvorfor er du her inne? Du kommer her med en nyregistrert profil for en uke siden, og nesten det eneste jeg har lagt merke til at du har kommet med er "trolling" om Tesla/Model 3. Du har klart sagt i fra at du ikke (lengre?) er interessert i denne bilen, men du er fortsatt ivrig på å snakke både den og Tesla så langt ned du bare kan. Fremstiller egne antagelser som fakta gang på gang på gang, og gidder ikke en gang respondere når du blir utfordret på det. Du MÅ ikke delta på Tesla debattene dersom denne ikke er interessant for deg.

Men med det sagt så får jeg ønske deg velkommen hit. Selv om vi ikke er enige om alt, så er det så klart lov å ha avvikende meninger. Håper du finner deg ett subforum her der du kan trives og dele meninger og erfaringer uten å føle at du må spre "edder og galle" rundt deg hele tiden.
Model S 85D

Knut Røe

Det er vel litt gjennomgangsmelodien her.
Ingen ønsker å diskutere med deg så lenge du ikke har "sett lyset" som mange har.
Man trenger ikke være fanatisk for å diskutere biler, så spesielt er det ikke.
Hvis du kritiserer eller stiller spørsmål eller er kritisk, da er du et troll.
Så, aldri noensinne si noe negativt til noen her, ellers blir du vel kastet ut.

Amoss

Sitat fra: tiger`n på lørdag 05. august 2017, klokken 16:09
Det er vel litt gjennomgangsmelodien her.
Ingen ønsker å diskutere med deg så lenge du ikke har "sett lyset" som mange har.
Man trenger ikke være fanatisk for å diskutere biler, så spesielt er det ikke.
Hvis du kritiserer eller stiller spørsmål eller er kritisk, da er du et troll.
Så, aldri noensinne si noe negativt til noen her, ellers blir du vel kastet ut.

Neida, er som jeg sa lov å ha avvikende meninger, inkludert å være kritisk. Har heller ikke trukket frem T-ordet her.

Det jeg reagerer på er ikke at noen er kritisk, men at en person ser ut til å være utelukkende kritisk, og kun fremmer negative synspunkter uten å underbygge dem og uten å ta til seg motargumenter som har blitt godt begrunnet. Da er det høyst betimelig å spørre seg hva vedkommende egentlig gjør? Selv velger jeg konsekvent å unngå forum eller subforum der jeg vet jeg ikke har noe positivt å komme med eller som handler om noe jeg kan interessere meg for.

Selv har jeg mine ankepunkter, som f.eks. manglende instrumentpanel/hud og manglende liftback m.m., men jeg gjentar ikke dette flere ganger om dagen i alle mulige tråder. Joda, hender temaet i tråden gjør det relevant å gjenta det, men altså ikke konstant, og det er ikke det eneste jeg skriver om her på forumet.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA