Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

asb

Min bil kom til Drammen 23.10.2017.
Final invoice estimert levering den 15/11.

Snakket med delivery i dag, de sa estimert levering 23.11.2017. Så sa han: "Vent litt. Din bil skal leveres på Røyken, med estimert den 23.11.2017. DeT kommer ikke til å gå. Kanskje neste uke. Eller uken etter. Slutten av november, eller kanskje midten av desember. Får å være helt ærlig. Aner ikke."

Har de en form for prioritering? Bilen min er en invenyory med godt over 100.000,- i rabatt.

Somni

Jeg skjønner ingen ting av dette. Noen får telefon med utlevering før bilen er ankommet med båt, og noen har bilene stående på service center uten å ha fått en eneste telefon...  ???
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

geear

Sitat fra: asb på mandag 20. november 2017, klokken 19:52
Min bil kom til Drammen 23.10.2017.
Final invoice estimert levering den 15/11.

Snakket med delivery i dag, de sa estimert levering 23.11.2017. Så sa han: "Vent litt. Din bil skal leveres på Røyken, med estimert den 23.11.2017. DeT kommer ikke til å gå. Kanskje neste uke. Eller uken etter. Slutten av november, eller kanskje midten av desember. Får å være helt ærlig. Aner ikke."

Har de en form for prioritering? Bilen min er en invenyory med godt over 100.000,- i rabatt.
Har bilen vært i Norge i en hel måned uten at du har fått levering? Må vel være noe de ikke forteller deg her... skadet f.eks.?

BrandNew

Klarte ikke å dy meg. Reiste bort til Røyken for å finne dette provisoriske servicesenteret. Det jeg fant var 10-12 Teslaer på rekke og rad utenfor brutkbilsenteret til Birger N. Haug. Det var aktivitet inne i service hallen, men umulig å si om det var Teslaer eller Nissan det ble jobbet med.

Bilene som sto ute var forøvrig snødekket og bar preg av å ha stått ute en stund. Var to hvite X'er der og en av de er min!

Dette tror jeg drar ut gitt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

streken

Bilen min ankom Drammen for en uke siden, og i dag ble den utlevert. Jeg har ikke hørt et pip fra Delivery, hverken per telefon eller mail, det er kun ved hjelp av egeninnsats at jeg har fått noe info underveis.

Hvordan utleveringen gikk: den var forsinket og bilen var som forventet (dessverre) dårlig klargjort. Skitten innvendig og tydelige spor av dårlig vask. Små riper/merker på panser og kromlister, samt "sandkorn" i lakken. 140km rekkevidde på iskaldt batteri som det var meningsløst å prøve å hurtiglade i Lier med dårlig tid før jobb.

Fyren som leverte ut var hyggelig og ydmyk. Han noterte ivrig anmerkningene mine og var fullt enig i at når man skal hente ut sin kanskje flotteste og dyreste bil noen sinne, så forventer man bedre enn om man kjøper en 8 år gammel brukt Renault.

Tesla sin salgsorganisasjon i Norge er så fjernt fra premium som det er mulig å komme. Gratis kaffe latte mens man venter er ikke det som skal til.
Jeg krysser fingrene for at dere som snart skal hente får bilen klargjort av noen som faktisk skjønner opp og ned på en polérfille.

For ordens skyld: bilen er helt fantastisk, og jeg elsker den allerede! :+1:
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

prj_84

Sitat fra: Somni på mandag 20. november 2017, klokken 20:38
Jeg skjønner ingen ting av dette. Noen får telefon med utlevering før bilen er ankommet med båt, og noen har bilene stående på service center uten å ha fått en eneste telefon...  ???

Syns det er veldig rart selv. "Ingen får telefon før bilen er på Service senteret og gått over" sa de til meg i sta...

Ser at lokasjonen i Røyken er Birger N. Haug sitt klargjøringssenter for Buskerud, Oslo og Akershus. Lakkverksted og kosmetisk klargjøring. Kanskje alle biler som har "småfeil" når de kommer shippes dit for fix før utlevering?
Bestilt Tesla Model S 75 - Pearl White.
My Tesla statuser så langt:
- 21.09.2017 - Bestillt og betalt depositum
- 27.09.2017 - Bekreftet. VIN og planlagt for produksjon
- 30.09.2017 - I produksjon
- 06.10.2017 - Ferdig produsert og på vei til havnen i USA
- 24.10.2017 - På båt på vei til Europa
- 01.11.2017 - Ankommet havnen i Europa. Snart i transitt til utleveringsstedet
08.11.2017 - Mottatt UECC Terminal Zeebrugge


Siste status:
- 16.11.2017 - Lastet ombord på Arabien Breeze. Estimert i Drammen 20. November

Estimert utlevering: 14. - 28. November

asb

Min bil står nå på Røyken. Spurte delivery om min bil hadde blitt skadet. Han svarte at den ikke trengte service.

Har litt følelse av at de som maser får ting til å skje  :-\

Tesley

Tesla har leid lokaler av BNH for utlevering i hektiske perioder.
Handler rett og slett om kapasitet.

Så har ingeting med evt. transportskader å gjøre.
S75D - bekreftet 20. august

Somni

Her er den en som gleder seg til i morgen  ;D
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Nasatech

Ser i hvert fall på http://teslastats.no/ at det er ekstremt med leveringer for tiden  :)

Jonce

Hentet min bil idag. Veldig fornøyd selv det var noen feil. feil lykter foran, ripe på frontfanger, krom list på bakerste rute sitter feil. Men ingen store ting egentlig. Regner med alt blir fikset. Hun skrev det opp hvertfall og skulle ta det videre.

Kjempe fornøyd med bilen hvertfall. Er helt konge å kjøre

Sent fra min VKY-L29 via Tapatalk


BrandNew

Noen som skal ha utlevering i Røyken som har hørt noe enda? Begynner å bli lett utålmodig nå. Har ikke skjedd noen ting siden bilen ankom der lørdag. Delivery vet ingenting og kan ikke engang gi et tidsestimat når det skjer noe der. Verken 1, 2, 3 eller 5 uker.

Her scorer ikke Tesla høyt når man leser om andre som fikk bilen til landet etter en selv har fått utleveringsdato. Kall meg gjerne utålmodig, men detta begynner å stinke og frustrere!!

Angrer på at jeg ikke var bestemt på å få bilen utlevert i Brumunddal, men stolte på DS om at det ville gå kjappere i Drammen

prj_84

Enig! Ikke fått bekreftet om det blir Drammen eller Røyken her. Stått på brygga siden tirsdags morgen! De ringer når bilen er på service senteret har jeg fått beskjed om... Frustrerende å ikke vite noe...
Bestilt Tesla Model S 75 - Pearl White.
My Tesla statuser så langt:
- 21.09.2017 - Bestillt og betalt depositum
- 27.09.2017 - Bekreftet. VIN og planlagt for produksjon
- 30.09.2017 - I produksjon
- 06.10.2017 - Ferdig produsert og på vei til havnen i USA
- 24.10.2017 - På båt på vei til Europa
- 01.11.2017 - Ankommet havnen i Europa. Snart i transitt til utleveringsstedet
08.11.2017 - Mottatt UECC Terminal Zeebrugge


Siste status:
- 16.11.2017 - Lastet ombord på Arabien Breeze. Estimert i Drammen 20. November

Estimert utlevering: 14. - 28. November

geear

Jeg har egentlig funnet meg til rette i november - desember-tråden lenge nå, men nå fikk jeg faktisk telefon fra Delivery om at min bil som kom med Grand Sapphire er klar, og har nå avtalt utlevering på lørdag. Plutselig var jeg tilbake i oktober-november estimatet som jeg opprinnelig fikk.  :o Det hadde jeg aldri trodd skulle gå. Bekr. 9. aug. Utleveringen blir da også faktisk fem dager FØR første dag i 14-dagersintervallet mitt.

Hrc

Sitat fra: gr på torsdag 23. november 2017, klokken 14:18
Jeg har egentlig funnet meg til rette i november - desember-tråden lenge nå, men nå fikk jeg faktisk telefon fra Delivery om at min bil som kom med Grand Sapphire er klar, og har nå avtalt utlevering på lørdag. Plutselig var jeg tilbake i oktober-november estimatet som jeg opprinnelig fikk.  :o Det hadde jeg aldri trodd skulle gå. Bekr. 9. aug. Utleveringen blir da også faktisk fem dager FØR første dag i 14-dagersintervallet mitt.

Gratulerer! Skulle du ha den nye 7-seteren? Sikkert en av de første utleveringene i landet i så fall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA