Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

CaZpaH

Sitat fra: asb på lørdag 18. november 2017, klokken 11:08
For de av dere som venter, så virker det som om de har det travelt på utleveringen om dagen. Venter på en Model X, som ankom Drammen 23.10.2017. Ikke hørt noe enda, og estimert levering var 15.11.2017.

Hvor skal den hentes? Jeg skal hente min i Trondheim. Og det jeg har hørt derfra er at de har slitt litt med transportkø fra Drammen til Trondheim.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

ilLegaL

Sitat fra: asb på lørdag 18. november 2017, klokken 11:08
For de av dere som venter, så virker det som om de har det travelt på utleveringen om dagen. Venter på en Model X, som ankom Drammen 23.10.2017. Ikke hørt noe enda, og estimert levering var 15.11.2017.

Dette blir ren spekulasjon, men kan virke som det har vært en feil eller skade på din bil.
Når jeg snakket med delivery på torsdag sa han jeg snakket med at utlevering av bilene som kom 13/11 starter neste uke.
Min er forsinket pga. at de hadde funnet et dørhåndak som måtte byttes, estimert levering fra 2-4 uker avhengig av hvor bilen stod i "køen ut fra båten", Ankom Drammen 13.11.
Grunnen til at de ikke hadde ringt meg var dette dørhåndtaket, som burde vært grunn nok til å ringe i utgangspunktet....

asb

Min bil skal hentes i Drammen.

Snakket et par ganger med delivery, og når jeg spør hva som skjer nevner de bare at de tar bilene i den rekkefølgen de står på kaia.

De nevnte i begynnelsen av november at de hadde litt leveringstid på dekkene fra Nokian. De har ikke nevnt noe om skader på bilen, men enig at det tar litt vel lang tid  :(

AirCanada

Sitat fra: ilLegaL på lørdag 18. november 2017, klokken 11:49
Sitat fra: asb på lørdag 18. november 2017, klokken 11:08
For de av dere som venter, så virker det som om de har det travelt på utleveringen om dagen. Venter på en Model X, som ankom Drammen 23.10.2017. Ikke hørt noe enda, og estimert levering var 15.11.2017.

Dette blir ren spekulasjon, men kan virke som det har vært en feil eller skade på din bil.
Når jeg snakket med delivery på torsdag sa han jeg snakket med at utlevering av bilene som kom 13/11 starter neste uke.
Min er forsinket pga. at de hadde funnet et dørhåndak som måtte byttes, estimert levering fra 2-4 uker avhengig av hvor bilen stod i "køen ut fra båten", Ankom Drammen 13.11.
Grunnen til at de ikke hadde ringt meg var dette dørhåndtaket, som burde vært grunn nok til å ringe i utgangspunktet....

Men ringte delivery deg angående dette avviket, eller måtte du ringe de?
Personlig synes jeg oppfølgingen fra delivery er under enhver kritikk. Ikke en gang under hele kjøpsprosessen har de kontaktet meg, det har hele veien vært jeg som måttet ta initiativet.
Og ja, jeg er i en lignende situasjon som deg på nåværende tidspunkt.
TMS 75D (levering oktober 2017)

oleredv

Sitat fra: AirCanada på lørdag 18. november 2017, klokken 12:20
Personlig synes jeg oppfølgingen fra delivery er under enhver kritikk. Ikke en gang under hele kjøpsprosessen har de kontaktet meg, det har hele veien vært jeg som måttet ta initiativet.

Kjenner meg godt igjen i det du beskriver her. Prosessen fram mot levering har ikkje vore god denne gongen. For to år sidan var det oppfølging heilt i frå bestillinga vart lagt inn og fram til utlevering. Hadde det ikkje vore for at eg har tatt kontakt med Tesla i denne perioden så hadde eg ikkje hatt noke anna enn den upålitelige informasjonen til MyTesla å forholde meg til. Fremdeles har eg ingen konkret dato å forholde meg til knytta til utlevering, men håpar at dei greier å levere innanfor dei 7 dagane som er spesifisert i MyTesla.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

ilLegaL

Sitat fra: AirCanada på lørdag 18. november 2017, klokken 12:20
Men ringte delivery deg angående dette avviket, eller måtte du ringe de?
Personlig synes jeg oppfølgingen fra delivery er under enhver kritikk. Ikke en gang under hele kjøpsprosessen har de kontaktet meg, det har hele veien vært jeg som måttet ta initiativet.
Og ja, jeg er i en lignende situasjon som deg på nåværende tidspunkt.

Jeg måtte ta kontakt, har ikke fått noe informasjon fra Tesla uten å selv ta kontakt..
Det ser også ut til at de ikke har klart å få med seg riktig detaljer om betaling.
Jeg har fått credit note på depositumet, som jeg hadde tenkt la stå.

prj_84

Ser ut til at Arabian Breeze blir 12 timer forsinket til Drammen imorgen. Meldt ankomst kl 16.00. Forventet ankomst ca kl 20.00. Forsinket ut fra Bremerhaven flrst i dag pga stormen i Nordsjoen og Skagerak i går kveld og i natt.
Bestilt Tesla Model S 75 - Pearl White.
My Tesla statuser så langt:
- 21.09.2017 - Bestillt og betalt depositum
- 27.09.2017 - Bekreftet. VIN og planlagt for produksjon
- 30.09.2017 - I produksjon
- 06.10.2017 - Ferdig produsert og på vei til havnen i USA
- 24.10.2017 - På båt på vei til Europa
- 01.11.2017 - Ankommet havnen i Europa. Snart i transitt til utleveringsstedet
08.11.2017 - Mottatt UECC Terminal Zeebrugge


Siste status:
- 16.11.2017 - Lastet ombord på Arabien Breeze. Estimert i Drammen 20. November

Estimert utlevering: 14. - 28. November

Somni

Får jeg ikke noe telefon i dag revner det for meg  :o
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

MortenRA

Når kom bilen din til Drammen? Vet de siste fra 02.11-leveringen av TMS får utlevering neste uke, inkl. meg selv.
Tesla Model S 75D - Soon to come

Somni

#1119
hmm. ja da går det ikke fort. Drammen 13, og ankom Brumunddal onsdag forrige uke.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Slettix

Endelig fikk jeg en telefon fra Tesla!! Bilen ankom Drammen i dag, utlevering mandag 27.11  :) :)
BMW i3, fra april 2016. Legges snart ut for salg
Tesla Model X 100D, bekreftet 1.8, levert 27. nov 2017
Tesla Model S 75D, bekreftet 4.10, leveres des 2017

BrandNew

Slettix hvilken båt kom bilen din på? Har jo ikke kommet noen båter til Drammen enda...første båt kommer ca 18. Min ankom Drammen 13. Står estimert levering den 27. på final invoice, men ingen fra Tesla har ringt. Kjenner frustrasjonen begynner å kile nå.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Slettix

Kommer med båten i ettermiddag. Den sto i Zeebrugge i flere uker før den omsider kom på båt til Drammen, men nå virker det som det går litt fortere...
BMW i3, fra april 2016. Legges snart ut for salg
Tesla Model X 100D, bekreftet 1.8, levert 27. nov 2017
Tesla Model S 75D, bekreftet 4.10, leveres des 2017

BrandNew

Så bra for deg da! Håper de klarer å holde det! Skal du hente i Drammen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Somni

Nå anger jeg på at jeg ikke valgte Drammen ...
Står 23.11 på min final invoice ...
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA