Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

Teslatic


MortenRA

Fikk også beskjed om at min står i Zeebrugge tidligere denne uken, satser på båten i morgen!

Sluttfaktura har også dukket opp hos meg, men får ikke denne opp. Lastes ned en fil av typen ".dms". Ikke funnet noen måte å kunne åpne denne på - noen som vet?
Tesla Model S 75D - Soon to come

chaglen

Sitat fra: MortenRA på torsdag 26. oktober 2017, klokken 22:45
Fikk også beskjed om at min står i Zeebrugge tidligere denne uken, satser på båten i morgen!

Sluttfaktura har også dukket opp hos meg, men får ikke denne opp. Lastes ned en fil av typen ".dms". Ikke funnet noen måte å kunne åpne denne på - noen som vet?

Kan du prøve en annen nettleser og se om det fungerer da?
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

El Bilist

Min har også stått på havnen i drammen siden mandag, har utlevering anslått til mellom 24.okt og 7 nov. og har heller ikke hørt noe fra delivery enda. Er også forundret over hvor tregt det går og hvor lite kontroll og system det virker å være med logistikken (ref. det Jeronan forteller fra samtale med en hos dem).

Har fulgt med på nasatech sin side med stats for registreringer og det er svært få biler som registreres hver dag. I dag var det kun 7 tesla registrert i hele landet totalt. Det burde jo være i tesla sin interesse å få biler bort fra kaien og få unna leveringer så fort som mulig, det må jo være mange titalls biler som ankom med Arabian Breeze på mandag?  Det er muligens etterdønninger etter kaos siste kvartalsslutt de sliter med fortsatt? Har ikke brydd meg med å ringe dem og mase iom. jeg antar svaret blir at jeg vil høre fra dem ila. neste uke. Neste båt fra uecc til drammen ankommer tirsdag så regner med de må transportere bort biler og gjøre klar plass på kaien innen da.
Leaf 2014 mod.
Model S 75D 2017 mod.
Model 3 - reservert
Leaf 2013 mod.  - solgt

leafolainen

Sitat fra: MortenRA på torsdag 26. oktober 2017, klokken 22:45
Sluttfaktura har også dukket opp hos meg, men får ikke denne opp. Lastes ned en fil av typen ".dms". Ikke funnet noen måte å kunne åpne denne på - noen som vet?

Last ned og endre filtype til .pdf. Funker i hvert fall når jeg skal se på Order Invoice.

Leo

Får ikke treff på UECC. Burde vel fått det nå om den skal gå med Baltic Breeze?
Noen med utlevering på Vestlandet som får treff, begynner å lure på om de blir sendt med Fjordline fremdeles?

oleredv

Mistenker at bilar til Bergen går utanom Drammen fremdeles. Har sjekka mange bilar som har blitt utlevert i Bergen den siste tida ved å ta chassinr frå Teslastats og søke etter dei på UECC. Dei einaste eg har fått treff på er bilar som tydelig er inventory, der det er veldig lang tid mellom ankommet Drammen og registreringstidspunkt. Majoriteten av bilar dukkar altså ikkje opp hos UECC.

Så eg mistenker også at bilane kjem til Bergen med Fjordline eller på andre vis går utanom UECC.

2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Leo

#802
Nevermind.. Ringte de nå. Bilen er visst på båt fra USA nå, altså Tarago..
Rart at jeg fikk 2 ukers varsel når Oberon gikk til kai i Zeebrugge... Mytesla er nok helt ute å kjører ..

Edit: jeg har nok blingsa litt, Oberon gikk til kai i Zeebrugge i det Tarago ble lasta. Så har mistolka den infoen :) Oh well.. da er det bare å finne frem ei ny tube med tålmodighetskrem...

MortenRA

Sitat fra: leafolainen på fredag 27. oktober 2017, klokken 08:40
Sitat fra: MortenRA på torsdag 26. oktober 2017, klokken 22:45
Sluttfaktura har også dukket opp hos meg, men får ikke denne opp. Lastes ned en fil av typen ".dms". Ikke funnet noen måte å kunne åpne denne på - noen som vet?

Last ned og endre filtype til .pdf. Funker i hvert fall når jeg skal se på Order Invoice.
Tusen takk! Dette var løsningen  :+1:
Tesla Model S 75D - Soon to come

oleredv

Sitat fra: Leo på fredag 27. oktober 2017, klokken 09:11
Nevermind.. Ringte de nå. Bilen er visst på båt fra USA nå, altså Tarago..
Rart at jeg fikk 2 ukers varsel når Oberon gikk til kai i Zeebrugge... Mytesla er nok helt ute å kjører ..

Edit: jeg har nok blingsa litt, Oberon gikk til kai i Zeebrugge i det Tarago ble lasta. Så har mistolka den infoen :) Oh well.. da er det bare å finne frem ei ny tube med tålmodighetskrem...

Kor skal du ha utlevering og hvilket 14-dager estimat har du i MyTesla?
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Leo

Stavanger.
Mytesla sier 7-21 november.
På telefon sa de foreløpig 18. november..

alagerqv

Jeg har 24 oktober - 7 november på MyTesla, og 2 nov nevnt i "final invoice". Ringte akkurat DS, og de tippet mer midten av november... Så vi får se når den dukker opp, virker som den står trygt og godt i Zeebrugge nå.

bergie

Jeg har enda ikke fått final invoice. Bilen står på kaia i Drammen.

Kan det ha noe med at kun 3 av 5 punkter i mytesla er fullført (betaling og forsikring mangler)?

Hva har dere andre som har tatt opp lån gjennom Tesla i DNB valgt her?
Tesla Model X 75D - Levert 3 Nov 2017

Trulskl

Sitat fra: bergie på fredag 27. oktober 2017, klokken 13:46
Jeg har enda ikke fått final invoice. Bilen står på kaia i Drammen.

Kan det ha noe med at kun 3 av 5 punkter i mytesla er fullført (betaling og forsikring mangler)?

Hva har dere andre som har tatt opp lån gjennom Tesla i DNB valgt her?

Ja, det har nok noe med det å gjøre. Jeg fikk den etter at jeg hadde snakket med Delivery om noe annet. Da gikk han igjennom sjekklista i samme slengen og jeg fikk Final Invoice rett etter.
2017 TMS 75D

Jeronan

Sitat fra: Trulskl på fredag 27. oktober 2017, klokken 13:56
Sitat fra: bergie på fredag 27. oktober 2017, klokken 13:46
Jeg har enda ikke fått final invoice. Bilen står på kaia i Drammen.

Kan det ha noe med at kun 3 av 5 punkter i mytesla er fullført (betaling og forsikring mangler)?

Hva har dere andre som har tatt opp lån gjennom Tesla i DNB valgt her?

Ja, det har nok noe med det å gjøre. Jeg fikk den etter at jeg hadde snakket med Delivery om noe annet. Da gikk han igjennom sjekklista i samme slengen og jeg fikk Final Invoice rett etter.

Not really. I have 4/4 for over two weeks now and still not received the final invoice. My car is stuck on the Drammen harbor for a week too now.

I called again today and he said they hadn't had time yet to create the facture, but should receive it later today.
We will see.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA