Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: steam på onsdag 25. oktober 2017, klokken 07:48
Da var det endelig min tur å ha overlevering av bil hos Tesla Drammen (24.10.17) klokken 12:00. Det ble mildt sagt en uhyggelig opplevelse.

Etter å ha ventet nesten tre måneder på bilen ringte jeg Delivery torsdag 19.10 for å høre hvordan det stod til med bilen. Etter å ha snakket med en meget hyggelig dame på telefon fikk jeg vite at bilen min dessverre hadde fått en transportskade og at den måtte utbedres. Den gode nyheten var at det var en såpass liten skade at de skulle klare å utbedre det på kort tid. Jeg fikk mulighet til å velge levering mandag 23.10 16:00 eller når som helst mellom 10-16 tirsdag 24.10. Jeg ville så gjerne ha med min samboer slik at hun også kunne få med seg alt om bilen, så jeg valgte tirsdag 12:00.

Mandag 23.10 ringte jeg tilbake til delivery for å bekrefte leveringsdato og be dem om å levere bil på vinterdekk og lade til 100 % da jeg ikke har lader hjemme (det kommer) og vi skulle ut på en lengre kjøretur rett etter overtakelse. Fikk beskjed på telefon om at bilen var klar og at det ikke skulle være noe problem å få den ladet.

Da jeg endelig ankom Tesla Drammen tirsdag 11:45 så ringer samtidig delivery meg på telefonen og sier de har dårlige nyheter. Jeg ba han om å komme og prate med meg siden jeg stod i butikken. I følge den hyggelige mannen hadde service ikke en gang begynt å se på bilen min og de kunne derfor ikke levere bilen til meg før 16:00 samme dag. Jeg spurte dem om de en gang hadde sett på lakkskaden min, men det visste han ingenting om. Han løp opp på kontoret igjen for å prate med service og jeg fikk så beskjed om at de ikke ville kunne levere ut bilen i løpet av dagen hvis de også skulle fikse lakkskaden. Jeg sa "Greit, klargjør bilen og så tar vi en titt på den sammen". Jeg ba dem om å refundere meg alle reiseutgifter jeg måtte ha samme dag og da foreslo de en leiebil. Jeg takket pent ja til det tilbudet og etter 1,5 time venting fikk jeg til slutt en nitrist Audi Q3. Fin bil, men ikke det jeg ville ha.

Jeg avtalte med delivery at utleveringen skulle skje 16:00 ikke 16:01 og det sa de at skulle gå fint.

Tilbake hos Tesla 15:50 så kommer det en mann løpende bort til meg og forteller meg at bilen ikke ennå er klar, og at det skal ta maks et kvarter til. Etter en time kommer det til slutt noen og forteller meg at vi kan begynne med papirarbeidet. Jeg signerer på lånepapirer, mannen tar med seg førerkortet mitt og blir borte i over et kvarter. Hvorfor trenger de å ha førerkortet mitt så lenge uten å gi beskjed? De skulle jo bare ta en kopi.

17:15 kommer endelig samme mann som tok meg i mot 11:45 samme dag og forteller meg at bilen er klar. Vi går ut for å ta en titt og bilen i seg selv er jo flott. De har nettopp polert bilen for så å kjøre den ut i regnet så det var så mye "såpeflekker" på bilen at jeg nesten ikke så lakken på panseret. De beklager seg og sier at det var fordi de skjønte at jeg var lei av å vente. Godt poeng, men gjør ting skikkelig neste gang. To bittesmå lakkskader på bilen klarer jeg å finne med lommelykten, og dette blir notert. Bilen er ikke fulladet, den var på snaue 15 % da overtakelsesprosessen begynte. Stod heldigvis i en hurtiglader mens vi gikk gjennom ting så endte opp med litt over 50 til slutt. Men nå måtte jeg bruke 30 minutter ekstra på å lade bilen for å komme frem dit jeg allerede var 5,5 time forsinket til. Vinterdekk var ikke montert på bilen, ei heller noe sted å finne. Jeg fikk beskjed om at de skulle sende vinterdekkene til Skøyen, og at de skulle bytte dekkene kostnadsfritt. Det var jo en selvfølge. Bilen var ikke oppdatert til nyeste versjon og da jeg i går kveld prøvde å oppdatere den så feilet den. Great, ny bil med gammel software som ikke en gang klarer å oppdatere seg.

Etter alle fadesene så fikk jeg til slutt viljen min og fikk et gratis Chademo-adapter. Dette skulle jeg uansett kjøpe før jul så det sparte meg jo for mellom 3500 og 5000 kr (tocn eller privatkjøp) så det var et akseptabelt plaser på såret, men fortsatt ikke helt fornøyd.

Så en gladnyhet. Service hadde klart å fikse transportkaden på fronten, så da slipper jeg en tur til service senere for å rette opp dette.

I dag tidlig oppdaget jeg også at hjulene går inn i hjulbuene når jeg svinger maks mens bilens tår i ultra high posisjon. Noen som vet hvor lang tid Tesla bruker på å fikse det?

TL;DR

  • Levering planlagt til 12:00
  • Levering ble utsatt til 16:00
  • Levering begynte 17:15
  • 2 små lakkskader
  • Ekstremt "møkkete" bil
  • Bil ble ikke levert med vinterdekk som avtalt
  • Bil ble ikke levert med 100 % batteri som avtalt
  • Fikk gratis Chademo-adapter som plaster på såret
Alt i alt så var vel dette ikke såå forferdelig? Folka var hyggelige og forsøkte å rette opp? Du fikk leiebil og gratis adapter.

Tenker man skal stå på krava, men når folk prøver å få det til og det til slutt ordner seg så pleier jeg å tenke det var en bra opplevelse.

Trulskl

Min dukka opp på trackinga til UECC i ettermiddag. Trodde alt håp var ute for å komme med i morgen, men nå er det vel en ørliten mulighet.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

2017 TMS 75D

automat

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Jeronan

My car is still standing at the harbor in Drammen. While they first promised all cars would be picked up on Tuesday and Wednesday so I had a chance to get the car before end this week.  :-[

Then they say they can't reach customers, so they can't get too many cars to the Service center because of lack of space.
And now today they suddenly say they have too few cars standing there to get a transport!  :o

So what is it? I think they just make up stories or something lol! Sounds all really fishy, as how hard is it to transport cars from the harbor 500m further to the Service center. They are like less than a km away from the harbor! ???
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

AirCanada

Where are you supposed to pick up your Tesla?
TMS 75D (levering oktober 2017)

Teslatic

Hei

Ny her på forumet, men tenkte jeg skulle høre om det var flere her inne som har forventet levering mellom 24 oktober - 7 november. Fant ut via UECC at bilen ble kjørt i havn med Arabian Breeze mandag 23 oktober.

Ingen endring på mytesla, står fortsatt at den er levert i Europa og er snart i transitt til leveringspunkt.... sjokk

Jeronan

Sitat fra: AirCanada på torsdag 26. oktober 2017, klokken 20:18
Where are you supposed to pick up your Tesla?

In Drammen. So that is the irony in all this. They are less than a km away from the Harbor where my car is just standing there all week.  :-\
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Jeronan

#787
Sitat fra: Teslatic på torsdag 26. oktober 2017, klokken 20:21
Hei

Ny her på forumet, men tenkte jeg skulle høre om det var flere her inne som har forventet levering mellom 24 oktober - 7 november. Fant ut via UECC at bilen ble kjørt i havn med Arabian Breeze mandag 23 oktober.

Ingen endring på mytesla, står fortsatt at den er levert i Europa og er snart i transitt til leveringspunkt.... sjokk
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

chaglen

Sitat fra: Teslatic på torsdag 26. oktober 2017, klokken 20:21
Hei

Ny her på forumet, men tenkte jeg skulle høre om det var flere her inne som har forventet levering mellom 24 oktober - 7 november. Fant ut via UECC at bilen ble kjørt i havn med Arabian Breeze mandag 23 oktober.

Ingen endring på mytesla, står fortsatt at den er levert i Europa og er snart i transitt til leveringspunkt.... sjokk
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

Jeronan

Sitat fra: chaglen på torsdag 26. oktober 2017, klokken 21:09

Har også forventet levering mellom 24. oktober og 7. november. På sluttfakturaen står det 11. november. Får treff på UECC. Bilen står i Zeebrugge fra og med 23. oktober.

Then your car will most likely go with the boat tonight and arrive in Drammen Monday morning.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

chaglen

Sitat fra: Jeronan på torsdag 26. oktober 2017, klokken 21:12
Sitat fra: chaglen på torsdag 26. oktober 2017, klokken 21:09

Har også forventet levering mellom 24. oktober og 7. november. På sluttfakturaen står det 11. november. Får treff på UECC. Bilen står i Zeebrugge fra og med 23. oktober.

Then your car will most likely go with the boat tonight and arrive in Drammen Monday morning.

Baltic Breeze? It's going tonight already? Link?
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

Jeronan

#791
Sitat fra: chaglen på torsdag 26. oktober 2017, klokken 21:13
Baltic Breeze? It's going tonight already? Link?

They go every week on Thursday night - Zeebrugge -> Bremer haven -> Drammen.
Baltic breeze or Arabian Breeze.
Fixed schedule I think. Could be wrong, but so far it seems to be the case.

If your car is on it, then you will get two more trace hits tonight.  TERMINAL DELIVERED and VESSEL LOADED.
If you get those hits before midnight or so, then you car will arrive in Drammen on Monday.  :+1:

EDIT: Sorry, just checked. Baltic Breeze is going tomorrow 27th and arrive in Drammen 31st.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

C-Zero

#792
Min Model X75D kom til Drammen på mandag. Utlevering skal skje i Brumunddal. På My Tesla står det nå "Beregnet leveringstid: October 29, 2017 - November 5, 2017". På sluttfaktura står det "Estimert leveringsdato 17/11/2017". Jeg ringte Delivery i dag. Fikk beskjed at bilen er på vei til Brumunddal. De skal ringe meg opp straks bilen er der og de har rukket å se over bilen - antagelig i starten på neste uke.

Jeg venter i spenning. Fra lørdag ettermiddag er jeg uten bil. Ikke så verst timing kan det se ut til.
Tesla Model X 75D. Bestilt 31.07.2017. Bekreftet 07.08.2017.
Citroen C-Zero 2011-2016

Teslatic

Sitat fra: chaglen på torsdag 26. oktober 2017, klokken 21:09
Sitat fra: Teslatic på torsdag 26. oktober 2017, klokken 20:21
Hei

Ny her på forumet, men tenkte jeg skulle høre om det var flere her inne som har forventet levering mellom 24 oktober - 7 november. Fant ut via UECC at bilen ble kjørt i havn med Arabian Breeze mandag 23 oktober.

Ingen endring på mytesla, står fortsatt at den er levert i Europa og er snart i transitt til leveringspunkt.... sjokk

chaglen

2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA