Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering oktober - november 2017

Startet av Tuten, tirsdag 01. august 2017, klokken 15:54

« forrige - neste »

AirCanada

Høres dessverre kjent ut  :-\

Spøker for oktoberlevering...mens november aldri har blitt nevnt før nå. Skuffa!
TMS 75D (levering oktober 2017)

bergie

Sett i lys av tendensen de har til å utlevere ekstra mye ved kvartalsslutt, er det grunn til å frykte at leveringen kan komme så sent som desember? X75D med oppgitt levering sent oktober - november.
Tesla Model X 75D - Levert 3 Nov 2017

ilLegaL

Jeg har bestilt en midnight silver S75D, standard seter, premium pakke, autopilot, 21" og soltak med VIN 2186xx, bekreftet 25. august.

MyTesla sa fra 26/28. august:
Din Tesla er for øyeblikket i produksjon.

Beregnet leveringstid: November - tidlig desember

I dag har den fått endret levering:

Beregnet leveringstid: Sent i oktober - November

MyTesla sier fortsatt
Din Tesla er for øyeblikket i produksjon.

:D :D

steam

Bekreftet 31.07.

På fredag endret leveringsdato seg fra oktober - tidlig november til

14. Oktober - 28. Oktober :D
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

oleredv

Sitat fra: steam på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:14
Bekreftet 31.07.

På fredag endret leveringsdato seg fra oktober - tidlig november til

14. Oktober - 28. Oktober :D

Det må vel tyde på at den er på Tamesis på vei over dammen? Ser den har ankomst Zeebrugge 07.10.

For min egen del har eg fremdeles levering "Sent i september - October"  :P
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

steam

Sitat fra: oleredv på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:26
Sitat fra: steam på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:14
Bekreftet 31.07.

På fredag endret leveringsdato seg fra oktober - tidlig november til

14. Oktober - 28. Oktober :D

Det må vel tyde på at den er på Tamesis på vei over dammen? Ser den har ankomst Zeebrugge 07.10.

For min egen del har eg fremdeles levering "Sent i september - October"  :P

Jepp. Er det jeg satser på. Vil så gjerne så gjerne ha levering tirsdag 17.10!
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

mthoring

Omtrent samme opplevelse som steam her, leveringsestimat ble endret til mindre intervall, i slutten av oktober, fredags morgen. Antok da at den hadde blitt lastet ombord Tamesis. Fikk bekreftet at bilen er på båt av DS i dag, så da ankommer den nok Zeebrugge førstkommende lørdag.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

ilLegaL

Sitat fra: ilLegaL på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:09
Jeg har bestilt en midnight silver S75D, standard seter, premium pakke, autopilot, 21" og soltak med VIN 2186xx, bekreftet 25. august.

MyTesla sa fra 26/28. august:
Din Tesla er for øyeblikket i produksjon.

Beregnet leveringstid: November - tidlig desember

I dag har den fått endret levering:

Beregnet leveringstid: Sent i oktober - November

MyTesla sier fortsatt
Din Tesla er for øyeblikket i produksjon.

:D :D

Oppdatert igjen i løpet av natten:
Beregnet leveringstid: Sent i oktober - November

MyTesla
Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.


CaZpaH

Sitat fra: oleredv på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:26
Sitat fra: steam på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:14
Bekreftet 31.07.

På fredag endret leveringsdato seg fra oktober - tidlig november til

14. Oktober - 28. Oktober :D

Det må vel tyde på at den er på Tamesis på vei over dammen? Ser den har ankomst Zeebrugge 07.10.

For min egen del har eg fremdeles levering "Sent i september - October"  :P

Den er nok på tur over ja. Sist jeg sjekket (i dag) med FleetMon er at den skal ankomme Zeebrugge 06.10 kl. 07:00 (UTC) som da blir 6. oktober kl. 09:00.

Har et bittelite håp om at min bil skal være på denne båten da status endret seg til Nederland en halv uke før båten dro fra Baltimore, men er nok redd jeg må vente lenger. (Hadde først oktober-november levering som etter kort tid ble endret til november-tidlig desember (og har ikke endret seg ytterligere etter at bil er ferdig produsert, transport til havn og "ankommet nederland")
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

steam

Sitat fra: CaZpaH på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 12:21
Sitat fra: oleredv på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:26
Sitat fra: steam på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:14
Bekreftet 31.07.

På fredag endret leveringsdato seg fra oktober - tidlig november til

14. Oktober - 28. Oktober :D

Det må vel tyde på at den er på Tamesis på vei over dammen? Ser den har ankomst Zeebrugge 07.10.

For min egen del har eg fremdeles levering "Sent i september - October"  :P

Den er nok på tur over ja. Sist jeg sjekket (i dag) med FleetMon er at den skal ankomme Zeebrugge 06.10 kl. 07:00 (UTC) som da blir 6. oktober kl. 09:00.

Har et bittelite håp om at min bil skal være på denne båten da status endret seg til Nederland en halv uke før båten dro fra Baltimore, men er nok redd jeg må vente lenger. (Hadde først oktober-november levering som etter kort tid ble endret til november-tidlig desember (og har ikke endret seg ytterligere etter at bil er ferdig produsert, transport til havn og "ankommet nederland")

Jeg tror ikke bilen din er med på denne båten hvis du ikke har fått oppdatert dato? Min bil stod med status "Ankommet nederland" selv om 3 båter kom og gikk fra Baltimore.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

CaZpaH

#385
Jeg tror heller ikke bilen er på den båten. Men er et ørlite håp selvsagt. Men tviler uansett på at den er det mtp. Tiden gått fra produksjon ferdig til den ble fraktet til havn og «ankommet Nederland».

Men går vel båter med 4 dagers mellomrom nå så det blir nok min tur også etterhvert.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Jonce

Sitat fra: steam på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 12:51
Sitat fra: CaZpaH på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 12:21
Sitat fra: oleredv på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:26
Sitat fra: steam på mandag 02. oktober 2017, klokken 21:14
Bekreftet 31.07.

På fredag endret leveringsdato seg fra oktober - tidlig november til

14. Oktober - 28. Oktober :D

Det må vel tyde på at den er på Tamesis på vei over dammen? Ser den har ankomst Zeebrugge 07.10.

For min egen del har eg fremdeles levering "Sent i september - October"  :P

Den er nok på tur over ja. Sist jeg sjekket (i dag) med FleetMon er at den skal ankomme Zeebrugge 06.10 kl. 07:00 (UTC) som da blir 6. oktober kl. 09:00.

Har et bittelite håp om at min bil skal være på denne båten da status endret seg til Nederland en halv uke før båten dro fra Baltimore, men er nok redd jeg må vente lenger. (Hadde først oktober-november levering som etter kort tid ble endret til november-tidlig desember (og har ikke endret seg ytterligere etter at bil er ferdig produsert, transport til havn og "ankommet nederland")

Jeg tror ikke bilen din er med på denne båten hvis du ikke har fått oppdatert dato? Min bil stod med status "Ankommet nederland" selv om 3 båter kom og gikk fra Baltimore.

Er det jeg er redd for at skjer med min og. Endret status til ankommet Nederland den 28/9, og har den fortsatt. redd for at den kommer til å stå på havnen en stund og vente. Står fortsatt levering Sent oktober - November men

Somni

Min som ble bekreftet 15. august skal nå stå i Baltimore. Venter på at Tønsberg skal plukke den opp i morgen.
ETA Zeebrugge 14. oktober. Delivery mente jeg mest sansynlig skulle få bilen i slutten av oktober.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

oleredv

Sitat fra: Somni på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 14:21
Min som ble bekreftet 15. august skal nå stå i Baltimore. Venter på at Tønsberg skal plukke den opp i morgen.
ETA Zeebrugge 14. oktober. Delivery mente jeg mest sansynlig skulle få bilen i slutten av oktober.
Satser på det samme her (bekrefta 01. august).
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

El Bilist

#389
Samme her, bekreftet 1.aug. Ferdig produsert i følge mytesla ca.25 aug. og status ble endret til 'i transitt fra fabrikken'. For 2,5 uker siden, Ca.15 september, endret status seg til Tilburg-statusen som jeg antar betyr bil er registrert ved havn på østkysten i usa (baltimore?). Håper den er med en av båtene som er på vei nå. Estimert levering er uforandret hos meg og har vært 'sent i september - oktober' ganske lenge.

Ser Don Carlos er på vei til zeebrugge og kommer dit før Tamesis (eta nå i natt), antar den kom fra usa og også er en mulighet for oss som har biler på vei?
https://www.marinetraffic.com/lv/ais/details/ships/shipid:731714/mmsi:566088000/vessel:DON%20CARLOS

Edit: jeg har sett helt feil, aner ikke hvor jeg fikk det fra at zeebrugge var neste stopp. Don carlos er tydeligvis på vei til Gøteborg.

Uansett, det bør nærme seg levering nå, blir gøy :+1:
Leaf 2014 mod.
Model S 75D 2017 mod.
Model 3 - reservert
Leaf 2013 mod.  - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA