Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen feil på i-Miev?

Startet av erik e, fredag 18. mars 2011, klokken 17:36

« forrige - neste »

erik e

Ja,er det noen som har hatt noen feil?  :)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Kjelli

Sett vekk ifra at jeg ikke satte ladekontakten i skikkelig i går, og dermed oppdager halveis til jobb at bilen er skåltom for strøm, har det ikke vært noe tull med bilen.

Kjell.

ElDino

Mikrofonen var ikke koblet til hos meg, men det ble ordnet med en gang..

Ellers må du huske å tørke godt ladeluken etter bilvask når det er kaldt. Den fryses fast utrolig lett 
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

Flicker

Snakket med i-miev forhandleren her om dagen. Han sa at blant 100 solgte biler var det 1 som hadde hatt batterihavari. Dette medførte ca. 3 ukers venting på ny batteripakke for den uheldige eieren. 
Mitsubishi (i-MiEV) innkjøpt 14. april 2011. Har montert Defa el-varmer inkl. ekstern stikkontakt med separat tidsur.
Kjører fra Røyken til Bryn-Oslo (T/R) 5 dager pr. uke. Tilsammen ca. 90 km/dag. Regulert hastighet på strekningen er fra 40 til 90 km/t.

erik e

Ja,er det noe problemer der ute på veien?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

gbzdoc

Vel, det skranglet litt i førerdøra i dag når jeg spilte litt høyt på anlegget, men det viste seg å være isskrapa som jeg neppe trenger mer før neste vinter. Teller det? ;-)

Ser forøvrig at jeg nå har rundt 130 km faktisk rekkevidde (uten å sparekjøre mer enn normalt), selv med litt varme på om morgenen. Merker stor forskjell fra i vinter.

emagic

Kan vel ikke kalle det problem, men irriterende er den koblingen som er gjort mellom hovedlys og nattinnstilling på gps'en...

Her om dagen mente den at jeg bare hadde 81km igjen etter at den hadde ladet på jobb hele dagen.

Når jeg kjørte avgårde så slo jeg av og på hovedlys, varmeapparat og a/c, og putselig mente den 98.  Og før jeg var halvveis hjemme var den oppe i 112 :-)

Men dagen etter var den i shape igjen :-D

Knut



xzornixz

Det med rekkevidden er ikke akkurat en feil, den kalkulerer rekkevidde basert på de siste 25 km... Så om man har hatt en svært tung høyrefot så vil reell rekkevidde etter opplading være helt avhengig av kjørestil og ikke gjenværende km i displayet:-)

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

erik e

Noen andre som har "Navi" som "henger"?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Yggdrasil

Pioneer Navigasjon "henger".
Hvis du med begrepet "henger" også opplever at navigasjonssystemet ved oppstart enten rapporterer at den er et "annet sted" og at den syntes å navigere på en vei gjerne noen mil unna eller at den rett og slett henger med en posisjon "midtfjords"-  så opplever jeg dette - noen ganger i uken. Andre symptomer er at den ikke hopper tilbake til riktig sted selv - selv om du kjører i lengre tid i område med super satelitt dekning, Den bare fortsetter å flytte på kartet på den fiktive lokasjonen. Korrektive tiltak er heldigvis enkel. Løsne GPS skjermen - vent til den slukker - og klips den på igjen. Da er du med ett på rett sted. Har ikke orket å reklamere på dette siden fiksen er så enkel og tar så kort tid.

Hilsen Yggdrasil
i-miev novise

moso

Dette opplever jeg også en gang i blant - mer en feil med Pioneer enn med i-Miev - men jeg håper det rettes med en firmware oppdatering snart. Det skal visstnok komme en kartoppdatering i sommer, om den kommer sammen med en firmware oppdatering får vi argumentere med at den bør gis gratis til i-Miev kunder!
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

Kjelli

Noe jeg synes er irriterende er en dunkelyd som virker å komme av utkobling av motoren når en kjører i svært lav hastighet. Som når en står i kø. Det kan virke som en slags slark i drivlinjen som en treffer i visse tilfeller og tar inn igjen (litt vanskelig å forklare). Er det bare jeg som opplever dette? Kan være jeg er ikke myk nok på gassen eller ikke hard nok på bremsen?

Mvh
Kjell

xzornixz

Jeg kjenner ikke akkurat den igjen, men har et ekkelt dunk når jeg begynner å kjøre etter start av bil...

Focus

Sitat fra: xzornixz på mandag 09. mai 2011, klokken 10:25
Jeg kjenner ikke akkurat den igjen, men har et ekkelt dunk når jeg begynner å kjøre etter start av bil...

Det har jeg og etter 50 til 100 meter. Men jeg tror ikke at dette er noe galt, det høres helt riktig ut for meg.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA