Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ZOE Podpoint og Outlander PHEV.

Startet av Elgaaen, mandag 31. juli 2017, klokken 14:22

« forrige - neste »

Elgaaen

Hei.

Vi har kjøpt både Outlander PHEV og Renault ZOE 400.

Fikk installert Podpoint og trafo og denne er 400v så vidt jeg vet. Kan jeg lade Outladeren på denne også så lenge jeg kjøper type 1 - type 2 kabel til den? Trenger jeg da 400v kabel eller hvordan fungerer dette?

Takk for svar!

zbk

Spenningen på hver fase er fortsatt ~240V, så du kan lade uten problemer. Antar du vil få 3.6kW ladeeffekt (16A en fase). Samme type2-type1 kabel som alle andre steder du bruker slike.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt


sjokomelk

Type 2 er Type 2. Hele poenget er at du bare plugger inn ledningen din uten å bry deg om hva som er koblet til i bakkant. Bilen og ladestasjonen finner ut av dette sammen og gir deg så høy effekt som er teknisk mulig med kombinasjonen ladestasjon og bil.  :+1:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Arha

Sitat fra: sjokomelk på mandag 31. juli 2017, klokken 20:43
Type 2 er Type 2. Hele poenget er at du bare plugger inn ledningen din uten å bry deg om hva som er koblet til i bakkant. Bilen og ladestasjonen finner ut av dette sammen og gir deg så høy effekt som er teknisk mulig med kombinasjonen ladestasjon og bil.  :+1:
.. og kabel  ;)
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

jkirkebo

Sitat fra: sjokomelk på mandag 31. juli 2017, klokken 20:43
Type 2 er Type 2. Hele poenget er at du bare plugger inn ledningen din uten å bry deg om hva som er koblet til i bakkant. Bilen og ladestasjonen finner ut av dette sammen og gir deg så høy effekt som er teknisk mulig med kombinasjonen ladestasjon og bil.  :+1:

Ja, sånn bortsett fra at 0kW ofte er så høy hastighet som er teknisk mulig å lade en Zoe med fra en Type 2 stasjon montert et annet sted enn i garasjen til eieren ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elgaaen

Hvorfor det? Nettverket med Type 2 400v bygges vel ut flere steder nå? I tillegg til grønt punkt osv..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA