Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innbytte Bergen?

Startet av Mippen, mandag 31. juli 2017, klokken 08:26

« forrige - neste »

Mippen

Vurderer å selge min Model S etter ferien. Har ikke bestemt meg for om det blir å vente på Model 3 eller om det blir ny Model S/X. I mellomtiden vil jeg kjøpe en rimelig elbil som ventepølse. Ser at en del forhandlere i og rundt Bergen selger elbiler og lurte derfor på å høre med de i samme slengen hvor mye jeg kan få i innbytte for min bil. Noen som har erfaring med  innbytte av sin Tesla i Bergen og hvem som eventuelt gir en god pris på Innbytte? Ja, jeg vet at det er fordeler med å selge privat men forhandler kan ordne finansiering og kanskje klare å selge dyrere enn privatperson og derfor blir kanskje ikke differansen så stor.
Fremtiden er elektrisk.

olavxxx

En jeg kjenner tjente 100k på å selge privat vs å levere til tesla. Spørs nok veldig hvilken tesla du har, km, tilstand osv. Hør med tesla og se på finn. Du kan legge den på finn og samtidig be tesla om tilbud.

Vær obs på at i dag er kanskje siste dagen med kampanjerente på 75 modellene.

krister461

Jeg solgte min S85 til 50k over innbyttepris. En kamerat fikk ikke solgt sin P85D en krone over innbytteprisen. Så, få en pris av Tesla og test på finn.

Amoss

Sitat fra: olavxxx på mandag 31. juli 2017, klokken 11:57
En jeg kjenner tjente 100k på å selge privat vs å levere til tesla.

Sitat fra: krister461 på mandag 31. juli 2017, klokken 11:59
Jeg solgte min S85 til 50k over innbyttepris. En kamerat fikk ikke solgt sin P85D en krone over innbytteprisen. Så, få en pris av Tesla og test på finn.

Oppfattet jeg det feil?  Var ikke spørsmålet om innbytte på bilen fra *andre* forhandlere av elbiler enn Tesla, da han vurderer å bytte den inn i en mindre elbil som ventepølse på hva han enn bestemmer seg for å gå for?
Model S 85D

Mippen

Sitat fra: Amoss på mandag 31. juli 2017, klokken 14:29
Sitat fra: olavxxx på mandag 31. juli 2017, klokken 11:57
En jeg kjenner tjente 100k på å selge privat vs å levere til tesla.

Sitat fra: krister461 på mandag 31. juli 2017, klokken 11:59
Jeg solgte min S85 til 50k over innbyttepris. En kamerat fikk ikke solgt sin P85D en krone over innbytteprisen. Så, få en pris av Tesla og test på finn.

Oppfattet jeg det feil?  Var ikke spørsmålet om innbytte på bilen fra *andre* forhandlere av elbiler enn Tesla, da han vurderer å bytte den inn i en mindre elbil som ventepølse på hva han enn bestemmer seg for å gå for?


Stemmer det, ikke hos Tesla.
Fremtiden er elektrisk.

olavxxx

Sitat fra: Mippen på mandag 31. juli 2017, klokken 17:07
Sitat fra: Amoss på mandag 31. juli 2017, klokken 14:29
Sitat fra: olavxxx på mandag 31. juli 2017, klokken 11:57
En jeg kjenner tjente 100k på å selge privat vs å levere til tesla.

Sitat fra: krister461 på mandag 31. juli 2017, klokken 11:59
Jeg solgte min S85 til 50k over innbyttepris. En kamerat fikk ikke solgt sin P85D en krone over innbytteprisen. Så, få en pris av Tesla og test på finn.

Oppfattet jeg det feil?  Var ikke spørsmålet om innbytte på bilen fra *andre* forhandlere av elbiler enn Tesla, da han vurderer å bytte den inn i en mindre elbil som ventepølse på hva han enn bestemmer seg for å gå for?


Stemmer det, ikke hos Tesla.
Eneste "fasiten" din blir nok å vise bilen din til flere forhandlere, inkludert Tesla.
Skal sies at jeg tror Tesla krever at bilen er "original", samt de er ikke interessert i vinterhjulene ved innlevering. Så hvis den feks er foliert og du har dyre vinterhjul, kan det være mer hensiktsmessig å ikke levere hos tesla.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA