Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Risting på rattet TMS

Startet av Kito76, lørdag 29. juli 2017, klokken 21:08

« forrige - neste »

Kito76

Trenger litt hjelp tips fra forumvenner,
Har en TMS 85P 2014, kjørt 55000 km som rister litt på rattet ved hastighet 70 km/t og oppover. Lest at det kan være alt fra ubalansert hjul til bremseskiver etc. Var innom Tesla i forrige uke for å bytte nye dekksensorer, men vet ikke om de også avbalansere hjuelene i etterkant. Kjører 19" original hjul med Good year dekk i god stand. Håper på tips før bestilling av service.

dissern

Merket selv risting i rattet på vår S75D over 150 km/t, tenkte selv at det hadde med dårlig avbalanserte hjul å gjøre, men samtidig merker jeg at bremsene tar litt ujevnt også (rykker liksom litt ved bremsing). Tenkte jeg skulle høre angående avbalansering og se hvordan det går.
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

Thor2014

Ristet det før du byttet sensorene?

Kito76

#3
Har bare hatt bilen i 4 uker og ikke kjørt så mange langturer. Ristet nok litt før jeg byttet sensorene også, men merket spesielt idag da jeg kjørte til Sarpsborg fra Oslo. Det er ikke slik at det rister i hele bilen, men litt vibrasjoner som merkes under kjøring. Da jeg dro på litt i 120 km + i en sving, så merka jeg det ekstra godt.

Geir K.

#4
Start med å få hjulene avbalansert, virker ikke som dem gjorde det ved sensor skifte.
Rister det når du kjører i motorvei hastighet eller kun under akselerasjon?
Hyundai Ioniq electric 2017, Marina blue, teknikk og skinn.

Kito76

Kun motorvei hastighet. Kanskje litt dumt spørsmål.... kan hjulene avbalanseres "løs" eller må det være montert bilen?

Kito76

Vet ikke om det er best å dra til dekkforhandler for avbalansering pånytt eller kjøre direkte til Tesla North for sjekk. Beste hadde vært om de prøvekjøre bilen og deretter sette opp en time for fiks. Veldig opp og ned at Tesls North tar drop-inn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA