Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor jeg trolig ikke henter ut min Model 3

Startet av AppleKnocker, fredag 04. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

vegard89

Sitat fra: tiger`n på lørdag 05. august 2017, klokken 14:04
Bare for syns skyld? Tror ikke du følger med helt. Tesla bytter DU-er i øst og vest hele tiden.
90-batterier har de også byttet mye av,er visst kontaktor eller noe som feiler.

Ja, det har jeg og merket! På finn står det bestandig at dette er byttet.
Skulle jo tro at en elmotor var en enkel sak, de skryter selv over at de få bevegelige delene gjør at man verken trenger vedlikehold eller å bekymre seg for at det ikke holder lenge.

Noen som vet hva som konkret går galt med dem?

Generelt er det jo mye større sjanse for at ting ryker i begynnelsen av levetiden enn sent, det er derfor f.eks kjøleskapsprodusenter gjerne gir 10 års garanti, fordi det ikke koster dem noe ekstra. Ryker det, så ryker det i de første årene.

ladov

Hvis jeg ikke husker helt feil så var det mange DU det ikke var feil på i det hele tatt, det var en litt dårlig festet kabel som lå inntil noe som vibrerte.. Når DU ble byttet ble kabelen festen skikkelig og da ble lyden borte. Tesla byttet visst en del DUer før de fant ut av dette..


På en tur med Zoen hørte jeg plutselig dunkelyder bakfra, i *hver* eneste sving.. Først skjønte jeg ikke en dritt og bekymret meg for hva det kunne være men etter å ha tenkt meg om litt stakk jeg hånden bak setet og fant 'feilen'. En fotball på gulvet.. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

peik

#17
Sitat fra: nix på søndag 06. august 2017, klokken 21:28
Res ID starter iallefall på 364...
Men det er ikke så viktig, det er jo ikke lett å overføre dette til andre uansett har jeg skjønt.
Jeg tror heller ikke det er mulig. Man må nok kjøpe bilen selv for deretter å videreselge bilen som "bruktbil".

Når det gjelder årsak til kansellering var det lille sedanlokket bak som var utslagsgivende sammen med usikkerhet rundt rekkevidde.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA