Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Demonstason av Nissan ProPilot

Startet av trondhla, tirsdag 25. juli 2017, klokken 22:13

« forrige - neste »

trondhla

Selvkjørende biler kommer fra alle kanter nå om dagen, også fra Nissan.
Her i videoen under kan man se hvordan ProPilot som systemet kalles der virker under realistiske forhold. Dette er ikke en produksjonsklar modell må vite siden strømforbruket er på hele 1,5 kW. Ikke helt heldig i en elbil.

https://www.youtube.com/watch?v=cfRqNAhAe6c

(Hvilke tagger brukes for å legge inn en YT link embedded?)

JimmyVolatile


Løve

Noen som ikke tror at det vil være fullt ut autonome biler på norske veier lenge før 2025?

fws

Jeg ser at denne bilen har et annet ratt, og displayet i dashboret er en skjerm. Lurer på om dette er hentet fra den nye Leafen som kommer...?
Nissan Leaf 2018

saftsuse

#4
Sitat fra: Løve på torsdag 03. august 2017, klokken 09:43
Noen som ikke tror at det vil være fullt ut autonome biler på norske veier lenge før 2025?

Imponerende av Nissan.  Men jeg er skeptisk. Jeg er 45 år og jeg håper at autonom kjøring kommer i løpet av min livstid!
Så jeg tror ikke full autonom kjøring kommer før 2025.

Det er også derfor jeg trekker på smilebåndet hver gang noen prøver å bortforklare at Tesla m3 vil være farlig i trafikken fordi alt styres på en skjerm. F.eks bare det å gjøre en enkel justering av luftdyser så er man nødt til å ta blikket fra veien i flere sekunder.
Og svaret er: ikke noe problem, "snart" er det autopilot så du trenger ikke å følge med på veien.
For meg så er det svaret naivt. For det første kan jeg kjøpe den uten AP og for det andre så er jeg rimelig sikker på at min 2019 mod t3 vil være spiker innen autonom kjøring kommer. ( argh, der gikk planen om å koble bilen til Tesla nettverket, slik at den kan tjene penger som drosje mens jeg sover, i vasken også   ::))

Obs, det er svaret på hvorfor det ikke er trafikkfarlig med alt på en skjerm som gjør at jeg smiler. For jeg gir selvfølgelig bilen en sjanse. Kanskje blir man vandt til å trykke på skjermen mens man fremdeles ser på veien. Akkurat slik jeg nå kan styre all luft fra varmt til kaldt, fra vindu til ansikt til bein ved å vri på tre brytere mens jeg ser på veien. 
Men jeg kjenner jeg er skeptisk til alt på en skjerm...
Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

Øggen

Ei anna form for pro-pilot. Veldig stilig det Nissan gjer her
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA