Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

PH Turbin 2 20" på Model X

Startet av msater, tirsdag 25. juli 2017, klokken 18:45

« forrige - neste »

Magga


koffeld

Jeg gjorde akkurat som du tenker å gjøre, fikk sommerdekk på originalfelgene og kjøpte gunmetal ph turbin 2 + vinterdekk. Byttet sommerdekkene over til nye felger og satte vinterdekk på slipstream.

Absolutt fornøyd. Eneste irritasjonsmoment var bolter, synes de pyntedekslene til boltene på slipstream er noe stort tull. Men nå fikk jeg byttet de til vanlige bolter så da er alt greit!




Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

msater

BMW iX50 - levert 17.01.2022
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

Magga

Sitat fra: koffeld på torsdag 11. oktober 2018, klokken 00:14
Jeg gjorde akkurat som du tenker å gjøre, fikk sommerdekk på originalfelgene og kjøpte gunmetal ph turbin 2 + vinterdekk. Byttet sommerdekkene over til nye felger og satte vinterdekk på slipstream.

Absolutt fornøyd. Eneste irritasjonsmoment var bolter, synes de pyntedekslene til boltene på slipstream er noe stort tull. Men nå fikk jeg byttet de til vanlige bolter så da er alt greit!




Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette så veldig bra ut! Jeg får svart bil, men regner med at det blir seende like bra ut.
Spørsmål; Var innom dekkmann her forleden og de mente at felgene (PH turbin) burde være 9x20'' foran og 10x20'' bak, siden dekkbredde er 275 bak (og 255 foran). Hva gjorde du? Ser flere tilbyr vinterhjulpakke hvor alle fire felgene er 9x20'', men dekkene er fortsatt 255 og 275. De mener dette skal gå fint. Noen erfaringer?
Er teslas orginalfelger (20'' slipstream) hhv 9x20'' og 10x20'' foran og bak?

o.b.lix

Jeg har gjort det samme (PH turbin til sommdekk, original til vinterdekk), og her er hva min dekkpusher svarte på det samme spørsmål:

PH-Turbin Felgen kommer kun i èn bredde vektgodkjent til Tesla X, men begge dekkdimensjonene passer på den felgen.
Skal man over på to bredder felg blir det helt andre felger og helt annen prisklasse for å oppnå vektgodkjent og to bredder.


Bruker altså 255 foran og 275 bak på både sommer og vinterdekk.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Magga

#20
Sitat fra: o.b.lix på torsdag 11. oktober 2018, klokken 11:43
Jeg har gjort det samme (PH turbin til sommdekk, original til vinterdekk), og her er hva min dekkpusher svarte på det samme spørsmål:

PH-Turbin Felgen kommer kun i èn bredde vektgodkjent til Tesla X, men begge dekkdimensjonene passer på den felgen.
Skal man over på to bredder felg blir det helt andre felger og helt annen prisklasse for å oppnå vektgodkjent og to bredder.


Bruker altså 255 foran og 275 bak på både sommer og vinterdekk.

OK! Takk for hjelpen! Da går jeg for 9x20'' på alle fire.

koffeld

Sitat fra: msater på torsdag 11. oktober 2018, klokken 09:51
Bruker du turbin-boltene på slipstream?

Megahjul hadde liggende et sett brukte bolter til Tesla S (tipper 19" Cyclone) som passet også til Slipstream.  Synes det ser helt fint ut og nå kan jeg etterstramme boltene uten å måtte drive å dille med kapsler.
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

koffeld

Slik ser det forresten ut på langt fra nyvasket bil i dag


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA