Prisreduksjon og luftfjæring nå inkl. På 75 utgaver.

Startet av MyMuffin, lør 22. jul 2017, kl. 08:39

« forrige - neste »

spirrevipp

Tesla har jo jobbet en stund nå med å strømlinjeforme produksjonen og eliminere valgmuligheter, så jeg tror nok det vil falle for døve ører dessverre. Men det er jo bare å si ifra og håpe at flere gjør det samme.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Nasatech

Sitat fra: Lynet på ons 26. jul 2017, kl. 11:55
Hvis mange nok sier fra til Tesla at vi ikke liker store pakker, men ønsker lange lister vi kan krysse av på slik som på andre premiummerker, så bør de høre på det. Umulig å lage en dyr pakke som skal passe alle.

De har nok samlet det for å få ned prisen på produksjonen av bilen.

1000kwh

Selger hos Tesla er på ferie, så vårt ønske om å endre til ny 75D med luft skulle sende videre. Vi gav beskjed om dette 6 dager etter at dep. ble betalt.

Fint om noen andre som har betalt depositumet kan fortelle om de har fått endret til modellen med luft :)

spirrevipp

Hvor lang tid etter at du bekreftet ga du beskjed om at du ville bytte til luft? Hvor mange dager siden er det du ga beskjed?

Tror tiden jobber litt mot deg her, så bedre å ta kontakt på nytt for å få en avklaring enn å risikere at det blir noe krøll.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

1000kwh

Sitat fra: spirrevipp på ons 26. jul 2017, kl. 12:41
Hvor lang tid etter at du bekreftet ga du beskjed om at du ville bytte til luft? Hvor mange dager siden er det du ga beskjed?

Tror tiden jobber litt mot deg her, så bedre å ta kontakt på nytt for å få en avklaring enn å risikere at det blir noe krøll.
La inn bestilling på søndag 16. juli, og bekreftet på mandag 17. juli (for å få bilen fortere). Sendte epost til Tesla på søndag 23. juli. Har snakket med selger, så nå er det jo opp til Tesla. Jeg kan jo ikke straffes for at de bruker lang tid. :/ Man kan jo endre tilvalg innen 7 dager etter bekreftet bestilling (ihht kontrakt), men spørs om de anser mitt ønske om endring av tilvalg eller helt ny bestilling.

SabreMan

Jeg fikk nettopp dette svaret fra Tesla angående kansellering av bestillingen min, så det er mulig du bare har 7 dager på å endre bestillingen gratis. Mulig dette ikke gjelder i Norge, men jeg ville sjekket det.

Since you have placed your order Tesla updated its order process across EU. Deposit for Model S and Model X are now €4000 and allow for 7 days cooling off period as opposed to 14 days.

In an event you request to change specification of the vehicle after Order has locked, Tesla will seek €500 fee to make any further changes given that vehicle has not yet entered production.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

spirrevipp

Sitat fra: 1000kwh på ons 26. jul 2017, kl. 12:44
La inn bestilling på søndag 16. juli, og bekreftet på mandag 17. juli (for å få bilen fortere). Sendte epost til Tesla på søndag 23. juli. Har snakket med selger, så nå er det jo opp til Tesla. Jeg kan jo ikke straffes for at de bruker lang tid. :/ Man kan jo endre tilvalg innen 7 dager etter bekreftet bestilling (ihht kontrakt), men spørs om de anser mitt ønske om endring av tilvalg eller helt ny bestilling.

Hvis du har fått beskjed om at det er fikset så ville jeg slappet av. Har du bare fått beskjed at det skal sendes videre så ville jeg vært litt stresset. Jeg har ikke satt meg nok inn i villkår og betingelser til å konkludere 100%, men hvis bilen går i produksjon uten luft så tror jeg Tesla blir mye vanskeligere å ha med å gjøre. Hjelper jo også lite hva oss forumnisser sier så lenge det er deg som må ta en evt. krangel med Tesla hvis dere ikke er enige.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

1000kwh

Sitat fra: spirrevipp på ons 26. jul 2017, kl. 16:29
Sitat fra: 1000kwh på ons 26. jul 2017, kl. 12:44

Hvis du har fått beskjed om at det er fikset så ville jeg slappet av. Har du bare fått beskjed at det skal sendes videre så ville jeg vært litt stresset. Jeg har ikke satt meg nok inn i villkår og betingelser til å konkludere 100%, men hvis bilen går i produksjon uten luft så tror jeg Tesla blir mye vanskeligere å ha med å gjøre. Hjelper jo også lite hva oss forumnisser sier så lenge det er deg som må ta en evt. krangel med Tesla hvis dere ikke er enige.
Kjedelig når min kontakt har ferie :P Men han skulle purre på, men inntil videre vet jeg ingenting om hva som skjer. Hadde vært greit med et klart svar. Vet liksom ikke helt hva mer jeg selv kan gjøre nå..

sjossang

Jeg bekreftet bestillingen av bilen vår den 11. juli.  Etter endringen i prisene, sendte jeg en e-post til DeliverNO for å spørre om jeg kunne få luftfjæringer istedenfor rabatten. Fikk et langt og godt svar, som dessverre oppsummerte det jeg fryktet: "Din Tesla vil bli/har blitt bygget i henhold til din bestilling. Den vil da ikke ha luftfjæring."

Nå trenger jeg ikke luftfjæring, men det hadde vært kjekt å få med siden det nå er standard. Jaja, venter uansett på bilen - og gleder meg masse!
Y LR hvit/hvit

spirrevipp

Sitat fra: 1000kwh på tor 27. jul 2017, kl. 08:16
Kjedelig når min kontakt har ferie :P Men han skulle purre på, men inntil videre vet jeg ingenting om hva som skjer. Hadde vært greit med et klart svar. Vet liksom ikke helt hva mer jeg selv kan gjøre nå..

Ja, kjedelig når selger er borte. Eneste måtte jo være hvis du kunne purre igjen evt. møte opp personlig og prate med en annen selger for å forsøke å få en avklaring hvis det ikke er for langt unna. Når de siste nyhetene kom så sendte jeg SMS til selger for å sjekke om hun var på jobb, hvis jeg ikke hadde fått kontakt så var jeg klar for å hoppe i bilen.

Har et lite håp om at jeg kan få med kurvelys/tåkelys/interiør som nå er standard siden bilen ikke er bygd, men frykter vel at bilen kommer uten.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Nasatech

Hvis dere har kjøpt på Skøyen så kan jeg anbefale Michael  Jakobsen. Flink til å følge opp og hyggelig fyr.

ModelS_Oslo88

Heisann! Min 75D ble bekreftet 20 juli, altså dagen før luftfjæring ble standard, tror du det er noe håp om å få en bil med luftfjæring? Surt å være en dag for sent! Har til gjengjeld fått en mye billigere bil med 41k i showroom discount men har sendt en Mail til selgeren og DS for det  ;D

SabreMan

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på tor 27. jul 2017, kl. 14:13
Heisann! Min 75D ble bekreftet 20 juli, altså dagen før luftfjæring ble standard, tror du det er noe håp om å få en bil med luftfjæring? Surt å være en dag for sent! Har til gjengjeld fått en mye billigere bil med 41k i showroom discount men har sendt en Mail til selgeren og DS for det  ;D

Siden de ikke hadde begynt å bygge den på det tidspunktet, tror jeg sannsynligheten er stor for at du får det.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

ModelS_Oslo88

Da ser det ut som jeg har funnet svaret selv, ingen luftfjæring på meg ser det ut som :P :P

Her er et ganske nyttig verktøy der du limer inn koden din og får opp utstyret på din bil:

http://options.teslastuff.net

ModelS_Oslo88

Håper virkelig at du har rett, SabreMan  ;D men ble ikke mer optimistisk av det jeg fant ut fra Teslastuff linken   ::)

Sitat fra: SabreMan på tor 27. jul 2017, kl. 16:10
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på tor 27. jul 2017, kl. 14:13

Siden de ikke hadde begynt å bygge den på det tidspunktet, tror jeg sannsynligheten er stor for at du får det.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA