Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Homelink-problemer på ny bil

Startet av krister461, lørdag 22. juli 2017, klokken 16:18

« forrige - neste »

krister461

Hallais,

Jeg har en gammel garasjeportåpner som har fungert fint med mine to forrige Model S.

Husker jeg slet med å programmere den første, men etter tips om å holde fjernkontrollen nedi frunken funket det fint.

På den andre bruker jeg flere forsøk, men ikke veldig mange.

På min nyeste (med facelift) har jeg brukt mange(!) forsøk uten å få bilen til å lære. Jeg har nye batterier i fjernkontrollen (vi har bare en) og den åpner porten fint på 50 meters avstand.

Finnes det noen verdifulle tips der ute?

krl

Hvor lenge har du forsøkt? Og er du sikker på at batteriet i portåpneren ikke er dårlig, slik at den slutter å sende etter en liten stund? Det virker som om homelink krever signal en god stund for å låse seg på det.

krister461

Har forsøkt å holde den inne i opp til ett minutt. Batteriet er nytt som nevnt, men godt mulig at fjernkontrollen ikke er her tipp topp lenger...

aness

Sitat fra: krister461 på lørdag 22. juli 2017, klokken 17:34
Har forsøkt å holde den inne i opp til ett minutt. Batteriet er nytt som nevnt, men godt mulig at fjernkontrollen ikke er her tipp topp lenger...

Åpner den på 50m så burde ikke bilen ha noen problemer med å plukke den opp på noen cm..

På min ikke-facelift fant jeg ut at rett sted å holde fjernkontrollen var 10-20 cm til venstre for T-en i front, på utsiden.

En del fjernkontroller sender bare signal i noen sekunder uansett hvor lenge knappen holdes inne, prøv heller å trykke knappen inn på nytt etter 10 sek.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA