Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Til skrekk og advarsel om serviceinnstilling hos Tesla!

Startet av madsskon, tirsdag 11. juli 2017, klokken 15:47

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: HelectriC på onsdag 12. juli 2017, klokken 07:15
En ansatt i Norge risikerer nok ikke jobben ved å gjøre en feil. Alle kan miste noe på gulvet eller lage en ripe på et eller annet, ganske normalt mener jeg.

Nettopp! Men å ikke innrømme det/bevisst forsøke å skjule det (hvis man vet at man er skyld i det) er noe helt annet. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cirion

Sitat fra: madsskon på tirsdag 11. juli 2017, klokken 15:47Kjøp et ordentlig premium merke i stedet. For eksempel BMW.
Surt med skade på bilen, men å anbefale et så råtten merke som BMW?!? BMW er et merke jeg ALDRI komer til å kjøpe! Mer rassistiske og nedlatende selgere skal du lete lenge etter!
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

madsskon

TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Hodetelefoner

Ja tesla burde skaffe et system som tar gode bilder før og etter. Men som jeg skrev over, mange kunder gnir seg mot andres biler etc på parkeringsplassen... Vesker som dras langs sidene på andre biler..  Selv sett det flere ganger.
Klager dere forresten til Coop hvis bilen får riper og bulker når den står parkert der?

madsskon

Nei. For Coop har ikke ansvar for min bil. Dårlig sammenligning.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Brede

Sitat fra: OleJA på tirsdag 11. juli 2017, klokken 22:31
Sitat fra: Brede på tirsdag 11. juli 2017, klokken 22:24
Har Tesla sluttet å sjekke bilene sammen med kunden før service?
Sist jeg var i Trondheim så ble bilen nøye besiktiget da jeg leverte den. Så skrev vi begge under på skjemaet og var enige om bilens tilstand.

Dette har jeg aldri opplevd de snart 4 årene jeg har vært kunde ved Trd SC.

Merkelig.. Mulig de kjører eget opplegg for meg da.  ;D
Syns uansett det var en grei ordning for begge parter.

madsskon

Utrolig synd at ikke de tilbød seg å gå gjennom lakken sammen først.
Forstår likevel ikke at de ønsker å "lønne" en evig misfornøyd kunde og på den måten også en som sprer budskapet om hvordan de gjør det hos Tesla i Drammen. Til evig tid!

Det hadde kostet dem 5.000,- å slippe det.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

ApeX

#22
Sitat fra: KristofferH på onsdag 12. juli 2017, klokken 12:02
Ja tesla burde skaffe et system som tar gode bilder før og etter. Men som jeg skrev over, mange kunder gnir seg mot andres biler etc på parkeringsplassen... Vesker som dras langs sidene på andre biler..  Selv sett det flere ganger.
Klager dere forresten til Coop hvis bilen får riper og bulker når den står parkert der?

Coop har ikke ansvar for bilen din når den står der.  Når Tesla har bilen inne til service er det reglene i håndverktjenesteloven som kommer til anvendelse. Etter § 29 1. ledd, jf. § 28 kan erstatning kreves for skader som oppstår i den tiden bilen er i Teslas varetekt eller under deres kontroll.

Sitat fra: NOU1979:42 s.121 (forarbeid til hvtjl.)

Første ledd løser spørsmålet om erstatningsansvar når forbrukerens ting eller eiendom påføres skade mens den er i oppdragstakerens varetekt eller for øvrig under hans kontroll. Oppdragstakeren er ansvarlig for slik skade med mindre han godtgjør at den ikke skyldes feil eller forsømmelse fra han selv eller noen han svarer for. Bevisbyrden er altså lagt på oppdragstakeren, noe som må antas å være i samsvar med alminnelige rettsregler.

[...]

Ansvarsregelen etter første ledd, gjelder bare mens tingen er i oppdragstakerens varetekt. Oppdragstakeren blir altså ikke ansvarlig etter denne regel dersom det ikke godtgjøres at tingen er kommet i hans varetekt, eller at skaden oppsto i det tidsrom den var i hans varetekt.82

En ting er i oppdragstakerens varetekt når den er overlevert i hans besittelse. Også i andre tilfeller kan han ha tilsvarende faktisk kontroll over den ting eller eiendom arbeidet gjelder, eller over annet som tilhører forbrukeren. Presumpsjonsansvaret gjelder også i disse tilfeller. Kontrolltilfellene er særlig aktuelle når arbeidet utføres hos oppdragstakeren. Begrepet er noe skjønnsmessig, men omfatter de tilfeller hvor oppdragstakeren har slik styring og tilsvarende kontroll som i varetektssituasjonen, slik at det er rimelig å ha samme ansvarsregel.

Ansvar etter første ledd gjelder alt som er under oppdragstakerens kontroll.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

moderator 2

Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

jazzwheel

Sitat fra: Brede på tirsdag 11. juli 2017, klokken 22:24
Har Tesla sluttet å sjekke bilene sammen med kunden før service?
Sist jeg var i Trondheim så ble bilen nøye besiktiget da jeg leverte den. Så skrev vi begge under på skjemaet og var enige om bilens tilstand.

Ja, de har sluttet. Første gang jeg leverte den gjorde de det, men nå som man kan parkere bilen hvor som helst utenfor og så kaste nøkkelen i "postkassa" så blir det vanskelig. Jeg syns personlig det er greit å slippe flere av disse veldig formelle prosessene de hadde i starten da de tok mye tid.

Nordtroms

Ja jeg synes det var litt vel Amerikansk for et års tid siden. Fint at de har senket skuldrene til et litt mer nordisk nivå.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA