Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Circle K Nidarvoll (E6 Trondheim-sør) har nå fått en ny hypercharger. Denne vil gi inntil 150kW når den brukes alene, og inntil 75kW når 2 biler er koblet til, kun CCS. I tillegg har Circle K 3 stk. 50kW, mens Grønn Kontakt har 2 stk. 50kW ladere, alle tradisjonelle Tritium-ladere med CCS/Chademo. I umiddelbar nærhet er det en restaurant fra den gyldne måke, en Bunnpris og en Thai Takeaway i tilfelle Teslabjørn skal lade :-)

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

RJK

Sitat fra: Amatøren på torsdag 30. juli 2020, klokken 15:29
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 30. juli 2020, klokken 13:53
... og en Thai Takeaway i tilfelle Teslabjørn skal lade :-)
🤣

Sikkert veldig interessant med Thai Take-away for flere enn han. Mange steder er det jo bare bensinstasjon i nærheten, eller en hamburgerkjede som MacDonalds, Burger King eller Max.

Og for egen del, jeg elsker Thai-mat, så det hadde vært en oppgradering for alle steder som hadde fått en slik.

:-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på torsdag 30. juli 2020, klokken 20:25


Og for egen del, jeg elsker Thai-mat, så det hadde vært en oppgradering for alle steder som hadde fått en slik.


+ ca 100 på den!
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: RJK på torsdag 30. juli 2020, klokken 20:25
Sitat fra: Amatøren på torsdag 30. juli 2020, klokken 15:29
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 30. juli 2020, klokken 13:53
... og en Thai Takeaway i tilfelle Teslabjørn skal lade :-)
🤣

Sikkert veldig interessant med Thai Take-away for flere enn han. Mange steder er det jo bare bensinstasjon i nærheten, eller en hamburgerkjede som MacDonalds, Burger King eller Max.

Og for egen del, jeg elsker Thai-mat, så det hadde vært en oppgradering for alle steder som hadde fått en slik.

:-)

Thai er topp, eller f.eks sushi. Men helst også med sitteplasser, er ikke videre glad i å spise i bilen...;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RJK

#575
Har ingenting imot at det er fast-food-tilbydere på ladestasjonene eller i umiddelbar nærhet, men ønsker absolutt alternativer. Derfor ville det vært fint med ladere også nærhet til sentrale lokasjoner og kjøpesentre.

Og ja, sitteplasser er en god fordel. Men jeg skjønner ikke helt at vi fremdeles skal ha det slik at hvert sted skal ha sine egne lokaler. Typisk i bl.a. Asia og sikkert i land langt nærmere oss, er at man har områder satt av til veikroer, der flere tilbydere har sine små stalls, og så deler de et område med sitteplasser.

Litt som de har food quarters i en eller to etasjer i sine shopping malls, hvor ene etasjen kanskje er mer dedikerte restauranter med egne sitteplasser. Ladestasjoner er jo en glimrende anledning til å starte opp lignende, siden hver kunde fort blir på samme sted i alt fra 30-60 minutter, avhengig av hvor mye det må lades, og ladefarten til bilen.

Vi har noen typiske pausesteder, men som oftest er det en veikro, gjerne med motell-drift, og så er det et stykke unna fra dette stedet og dets parkeringsplasser, til neste sted man kan stoppe for å skaffe seg mat. Men lite samarbeid med andre etablissement, og ikke alle steder som har sett behovet for å bygge opp ladeinfrastruktur til kunder.

Mener det var en food truck som serverer thaimat på strekka til Bergen. Noen som husker og kan hinte til hva jeg skal søke etter, for jeg sliter litt med å finne den jeg ser etter. Fikk lyst til å ta turen i morgen...

EDIT: Fant artikkelen:

https://www.nrk.no/vestland/voldsom-okning-i-thai-mat-fra-vogn-1.13606856
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ThomasEL

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på søndag 26. juli 2020, klokken 20:18
De 2 nye 150 kW laderne på Circle K Bamble blir driftssatt på tirsdag eller onsdag. Det blir siste utvidelse i år, men Circle K har ytterligere planer for utvidelse til neste sommersesong.

Ble det ikke noe igangsettelse av de to siste 150kW stolpene denne uka likevel..?

Eller bare appen som ikke er oppdatert med to nye punkter?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Lars C. Krogenæs

Vet ikke så mye, men ser 2stk nye nå er i appen. Ser også at det er mulighet for å booke tid 30min frem i tid. Har ikke hørt noe om dette før, så om det er en bug eller feature er jeg usikker på, men kommer tilbake når jeg vet mer....
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

ThomasEL

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 31. juli 2020, klokken 15:07
Vet ikke så mye, men ser 2stk nye nå er i appen. Ser også at det er mulighet for å booke tid 30min frem i tid. Har ikke hørt noe om dette før, så om det er en bug eller feature er jeg usikker på, men kommer tilbake når jeg vet mer....

Ja, ser nå at de har dukket opp i appen i løpet av dagen i dag👍👍👏
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Lars C. Krogenæs

Da er muligheten for å reservere lader fjernet. Å holde av an lader i 30 minutter før ankomst ser vi ikke på som fornuftig. Jeg hadde blitt ganske irritert hvis jeg kom til en lader som var ledig, men som jeg ikke kunne bruke, fordi noen hadde booket den om 30 minutter...

Lederens kapasitet er også justert til 150kW i appen, som de andre. Lynladerne kan i teorien kan levere 175kW på biler med høyere batterispenning enn det som er vanlig. Ville kanskje tro dette gjelder Porsches batteribil.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

geear

Må ikke den ha enten 400 eller 800? Bruker en begrenset innebygget trafo eller noe ved 400V?

Kires

Fant ikke noe om det her så kan opplyse om at Kople har satt opp 2x150kwh (som kan lade 4x75) og 2 50 kwh ladere på Hvervenmoen i Hønefoss ved Jula, Power. De har allerede endel ladere 1 minutt unna ved XXL.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

RJK

Selv om Circle K ikke er på eiersiden i Ionity, så er det en kjennsgjerning at de laderne kommer på Circel K-stasjoner. Altså virker det som Circle K konkurrerer med Ionity på egen grunn, bare at det blir eksklusivt. Der Ionity kommer, vil du ikke finne Circle K-ladere og motsatt.

Men samtidig, burde ikke Circle K "utnytte" fordelen med ladere på eget område, og vise disse i appen sin, om så som "fremmed lader"? Det skal jo tross alt være mulig å lade hos Ionity med Circle K-app/brikke. Da burde jo laderne vises i appen, slik at Circle K får visst at "vi" har ladere hos oss?

Gjelder forsåvidt GK og Fortum C&D-laderne som også befinner seg på Circle K's område. Det tiltrekker kunder til stasjonene, siden mange velger å handle litt når de først stopper for å lade. Og klarer de å få folk til å bruke appen for å finne ladere, fordi den viser "alle", så vil kanskje endel foretrekke de laderne man kan finne på Circlwe K sitt område.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Lars C. Krogenæs

Du har rett i det du skriver. Appen som Circle K bruker har en teknisk begrensning slik at den bare greier å vise ladestasjoner som er Circle K sine egne ladestasjoner.

Vi håper å endre dette i fremtiden, da vi ønsker at så mange som mulig lader på våre stasjoner, enten det er på våre egne eller en av våre partnere sine.

På nettsidene våre circlekcharge.no har vi kontroll og da lagt ut kart over alle stasjoner med lademulighet.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

RJK

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 07. august 2020, klokken 23:42
Du har rett i det du skriver. Appen som Circle K bruker har en teknisk begrensning slik at den bare greier å vise ladestasjoner som er Circle K sine egne ladestasjoner.

Vi håper å endre dette i fremtiden, da vi ønsker at så mange som mulig lader på våre stasjoner, enten det er på våre egne eller en av våre partnere sine.

På nettsidene våre circlekcharge.no har vi kontroll og da lagt ut kart over alle stasjoner med lademulighet.


Har sjekket ut kartet på nettsidene, og sett dette, som egentlig gjør det enda merkeligere at dere har en slik begrensning.

Chargemap er veldig fin på den måten, selv om heller ikke den er "komplett". Der kan du se laderne, og de "farges" forskjellig i forhold til om det er egne som kan betales via app, eller det er andres ladere, men da ser du hvem som er operaøren, ihvertfall for de den klarer å se, og når den klarer å vise prisene for de som ikke har betalt tilgang til appen...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA