Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

Mateusz

Det komt nye ladere ved E39 i Ålesund, Shell Vegsund, Recharge 8x150kw CCS og 2 60kW CHAdeMO.
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Panduck

#901
Begynner å bli bra på innlandsporten nå. Circle K har flere ladere, MER har byttet ut sine to 50kW ladere med flere kempower, og nå kommer det flere Kople-ladere på samme lokasjon...

Vises ikke på dette bildet, men det blir lader for "bil med henger" også.

Toalmar

Da kommer det Uno X Hurtigladestasjon på Gol, nærmere bestemt utenfor Rema 1000.
På disse så gjør man betalingen kontaktløse, enten med kort. mobiltelefon eller smartklokke.
Vet ikke noe om når de skal åpnes, men det ser ut til å være rett rundt hjørnet

https://unox.no/uno-x-e-mobility

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

knute

#903
Nok et minidykk i nobil.no databasen.
Her er det jeg fant av interesse siden sist:

Eviny

Rema 1000 Søreide
2x350 kW CCS, 250 + 200 kW CCS, 50 kW Chademo


Ragde Charge

Trysilsenteret
2x 250 kW CCS, 2x 200 kW CCS, 2x 135 kW CCS

Hemsedal / Ulsåk (I nærheten av Fossheim Hotell og Kiwi)
2x 250 kW CCS, 2x 200 kW CCS, 2x 135 kW CCS


Recharge

Rema 1000 Lystlunden
Oppgradering fra 2x50 kW CCS/Chademo -> 2x 225 kW CCS + 50 kW Chademo

Esso Yttere
6x 225 kW CCS

Soknedal (Spar / Coop Extra)
8x150 kW CCS, 2x 50 kW Chademo


Circle K

Circle K Kiellands plass
Utvidelse/oppgradering med 4x 300 kW CCS (allerede nevnt i #899)

Circle K Økern
Utvidelse med 2x 300 kW CCS
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Tut tut

Sitat fra: knute på søndag 11. september 2022, klokken 10:01
På parkeringsplassen rett utenfor Hønefoss kirke, så har Kople fått satt opp en haug med AC-ladere, og en par hurtigladere. Totalt 8x CCS, ingen Chademo.
Igjen har Kople satt opp litt spesielle ladere. En fra Siemens, som ved Norefjellsporten, og tre fra StarCharge som jeg aldri har sett noen andre steder før.

Det er eitt Chademo-punkt. Mogleg det ikkje var aktivt i starten.

knute

Endelig skjer det noe med utvidelsen på CK Ringdalskogen i Larvik.
Første aktivitet var i mars i år, men først nå er nye ladere skrudd opp.

Det er nå satt opp 3x Hyperchargers.
300 kW per lader, med 2x CCS og 1x Chademo per lader.

Det gjenstår fortsatt arbeid, ingen av laderne har strøm per nå.

MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Mateusz

I Ålesund så plasserte Recharge mange Kempower 150kw ladere på Shell nær E39 når Moa og noen 150kw ladere på Esso ikkje langt fra moa. Så Ålesund har nå gode lademuligheter. 
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Caffe

På Berkåk sør for Trondheim holder Recharge på å bygge ut sin ladestasjon rett ved siden av Tesla sin. Dette opplyste anleggsarbeidere jeg snakket med på stedet igår.
--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

vinterdekk

#908
Ser at alle ladestasjonene til Ishavsveien er operative nå. Den siste stasjonen som skulle komme i Utsjok krysset har havnet ved Levajok Lodge. Det er ett fint sted med en liten kafe og overnattingsmulighet, så det er ikke så dum plassering. Dette er sikkert en liten gladsak for elbilforeningen ettersom 2020 var år null for sammenhengende infrastruktur i Finnmark.

https://www.ishavsveien.no/
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

RJK

#909
Hmmm, den er ikke kommet opp på Chargefinder.no ennå...

Kunne kanskje ført til at jeg ikke hadde trengt ene stoppet jeg måtte gjøre da jeg kjørte fra Kirkenes til Kautokeino via Karasjok, om den hadde vært der i fjor sommer.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

vinterdekk

Sitat fra: RJK på lørdag 05. november 2022, klokken 11:41
Hmmm, den er ikke kommet opp på Chargefinder.no ennå...

Kunne kanskje ført til at jeg ikke hadde trengt ene stoppet jeg måtte gjøre da jeg kjørte fra Kirkenes til Kautokeino via Karasjok, om den hadde vært der i fjor sommer.

Den fanges nok opp i flere systemer snart. :+1:
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

goggo

#911
Nye Circle K ladere ved Sørlandsparken, nærmere bestemt i Avenyen foran Biltema og Tesla.
Det er tre stk 300kW ladere, med plass til en til. Alle laderne har 2xCCS og 1xChademo

Det er fin layout her, med mulighet for å lade både personbil med henger og lastebiler.
Jeg ser lastebilene og Taxiene i området oftest bruker Recharge laderne på YX Hånes, her er det veldig trangt rundt laderne og lastebilene må rygge inn mellom bensinpumpene for å komme til laderne.
Kanskje Circle K håper på å få noe av denne trafikken?

mvh
Hugo
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

goggo

Noen som vet noe om ståa på utbyggingen på Grelland? Sist jeg kjørte der for noen uker siden så var det fremdeles ikke noe aktivitet på Circle K utbyggingen på nordgående og det var selvfølgelig fullt på de "gamle" Circle K laderne.
Men det så ut som det var noe graving på gang på sørgående. Er det Recharge som bytter ut sine 2 gamle 50kW ladere med noe annet? en del Kempower stolper her ville være ideelt, da det ofte er fullt på MER laderne og disse (MER) har dessuten en stygg tendens til å feile når det er stor trafikk. Vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt avbrutt midt i ladingen her mens jeg sitter inne på BurgerKing og nyter min fishburger...

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

RJK

Litt på siden av temaet, men i anledning Circle K's 20-års jubileum spanderer de nå kopp og kaffe-avtale ut 2023 på ladekunder som er registrert som Circle K Extra-kunder.

Flaks at jeg så mailen nå, da jeg straks er på tur ut og må innom en lader på veien, og Ionity som regel ligger ved Circle K-stasjoner.

I tillegg har de og tilbud på burgere, så da kan jeg slå til på dette tilbudet samtidig.

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

goggo

Bra goodwill gest fra Circle K der ja.

Da lurer jeg bare på hva vi får i julegave fra alle de andre ladeoperatørene i år :)

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA