Oppgradert performance - hva med biler på vei?

Startet av krister461, lørdag 01. juli 2017, klokken 18:07

« forrige - neste »

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

turfsurf

De gjorde akkurat det samme med X100D. Vår ble bestilt i januar uten oppgradert lader, men lenge før levering ble dette inkludert samt prisen redusert. Fikk prisreduksjon men ikke oppgradert lader. Og som flere andre her, du skal ha ett meget spesielt bruksmønster for at dette skal være viktig. Kan kanskje få en tier ekstra med strøm på ett kjøpesenter i ny og ne, men det er stort sett det. Hadde 22kW lader på vår forrige S, det var ikke en eneste gang jeg tenkte noe sånt som "hva skulle jeg gjort uten dobbeltlader".
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rolf Gjerdsjø

Jeg fikk også bekreftet fra Tesla i dag at min (bekreftet 13/6, bygget i disse dager) får performance-oppgradering men ikke lader-oppgradering. Laderen er som nevnt før kun av akademisk interesse likevel, da bilen får tilgang på maks 7,4 kW i garasjen hjemme uansett.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

MrBacardi

Noen som har sjekket med Tesla om man kan kjøpe oppgraderingen til gamle biler? Spørs vel litt på hvor stor hw-endringen er.
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

keepitsimple

Ren spekulasjon:

Jeg har aldri forstått hvorfør 90D/85D skulle levere 20 % raskere aks. enn 75D/70D. Batteristørrelsen er ikke så mye mindre.

Det gir heller ingen mening å ha ulike motorer på bilene som ikke er performance da det bare gir fler mulige problemer. Så jeg tror 75D/70D er strypt og at det er veldig lite som skiljer hw mellom 85D/90D og 75/70D. Med det sagt, Tesla vil kanskje heller at folk kjøper nye biler foran oppgraderer gamle..
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

o.b.lix

85 og 90 har 400v batteri
75 har 350v batteri

Derfor forskjellig effekt...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

krister461

Fikk utlevert min S75D i dag (bekreftet 8.5) og der var hastighetsoppgraderingen på plass.

Dashboard for Tesla klokket den til 4,5s på 0-100 med ca 70% batteri. :)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Gidder du å knipse et bilde av batteri-taggen?

Bøy deg ned bak høyre (passasjerside) fremhjul, stikk mobilen under og se etter det hvite klistremerket på batteripakken. Mulig du må dreie litt på rattet for å få et klart bilde
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

krister461


spirrevipp

2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Knut Røe


krister461

Sitat fra: tiger`n på torsdag 20. juli 2017, klokken 22:56
wtf, du har kjøpt en 85D
Ser ut til at jeg har fått et 85 kWh batteri som er software-begrenset til 75. Er i så fall superhappy. Lurer riktignok på hvorfor. :)

Marinius95

Det hadde jo vært nydelig om dette stemmer på de nye. Slipper slitasje med å lade til "100%". Og vil da i teorien ikke ta lengre tid fra 80-100%
Veldig spent på om min egen 75D kommer med dette!

Sent from my SM-G955F using Tapatalk


lunitiks

Mistenkte dette ja. Kontrollspørsmålet er nå: Har du optionskode "BR05"?

Skal være mulig å finne på din My Tesla side, høyreklikke på View specs, kopiere lenkeadressen inn i word eller noe, let etter BR05
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA