Oppgradert performance - hva med biler på vei?

Startet av krister461, lørdag 01. juli 2017, klokken 18:07

« forrige - neste »

Somni

Regner med Tesla svarer på dette om noen med en slik bil etterlyser informasjon om dette.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

lunitiks

La meg oppklare forvirringen. Eventuelt gjøre kaoset komplett  :)

Code+++++= Badge
BT60X025BP00BR00DV2W60
BT70X025BP00BR00DV2W70
BT70X025BP00BR00DV4W70D
BTX5BT70BR02DV2W70
BTX5BT70BR02DV4W70D
BTX5X025BP00BR00DV2W75
BTX5X025BP00BR00DV4W75D
BT85X025BP00BR00DV2W85
BT85X025BP00BR00DV4W85D
PBT85X024BP00BR00DV2WP85
PBT85X024BP00BR00DV2WP85+
BTX4X025DV2W90
BTX4X025BP00BR01DV4W90D
PX4DX024BP01BR01DV4WP90D
BTX4X024BP00DV4WP90D
BTX4X024BP01DV4WP90DL
BTX6X025BP00BR00DV4W100D
PX6DX024BP01DV4WP100DL
BTX6X024BP01BR00DV4WP100DL

... Der X024 er Performance package, og X025 er No Performance package; BP00 er No Ludicrous og BP01 er Ludicrous Upgrade; DV2W er bakhjulsdrift og DV4W er awd.

(Kilder: Delekatalog, Design Studio, elbilforum, TMC.)

BTX8 er det altså det nyeste nye, som vi foreløpig ikke vet så mye om annet enn hva vi har erfart i denne tråden  :)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

chaglen

Kan de som fikk 85-pakken (og som bestilte 75) høre med Tesla om hvorfor de fikk dette? Så langt har noen bare sjekket om de får 85 og da har svaret vært "nei, dette vet vi ikke noe om...". Kanskje mer interessant å vite hvorfor noen fikk det i utgangspunktet.
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

Bushy

Det er vel noen 85 pakker de hadde til overs da. Dumt å kaste dem. Kan være fra for eks mitt 85 batteri som konka. Bygd opp igjen nytt å satt det i noen 75 biler... er vel ikke den helt store forskjellen. Og de er strupet til 75 regner jeg med. Noen vinner i Lotto andre vinner i tesla bestillinger
S75D sept. 17

aness

Sitat fra: chaglen på fredag 21. juli 2017, klokken 11:27
Kanskje mer interessant å vite hvorfor noen fikk det i utgangspunktet.

Noen ganger har man flaks, er vel neppe noen som klager på å få utlevert noe som er bedre enn det de bestilte?

chaglen

Det er ikke snakk om å klage, men forstå *hvorfor* de som fikk 85 fikk det...er det ikke essensen av det vi prøver å finne ut av her?
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

SUNPWRD

Noen som vet om noen av de omtalte kodene viser nye og gamle motorer? Jeg har bestilt S75D og får 75kWh batteri. Selger opplyste om at min bil ville få nye motorer. Burde jeg kunne se dette i kodene?
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

krister461

Sitat fra: Somni på fredag 21. juli 2017, klokken 11:18
Regner med Tesla svarer på dette om noen med en slik bil etterlyser informasjon om dette.
Selger hadde ingen info til meg om hvorfor jeg hadde fått 85 kWh. :) Kanskje info kommer etterhvert når støvet har lagt seg litt... :)

lunitiks

#173
Sitat fra: Argi på fredag 21. juli 2017, klokken 12:05
Noen som vet om noen av de omtalte kodene viser nye og gamle motorer? Jeg har bestilt S75D og får 75kWh batteri. Selger opplyste om at min bil ville få nye motorer. Burde jeg kunne se dette i kodene?
Ryktet er at de nye motorene (inverterne?) har kode DU00 eller DU01. Der DU00 er den nye lille, bakre DU'en, mens DU01 er den nye store, bakre DU'en.

Ta dette med en liten, eller stor, klype salt.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

akseln

Er litt usikker på om A-en i delenummeret "1107172-00-A" faktisk er en god ting. Tidligere er det snakket om "refurbished A pack". A-en gjenntegegner de første batteriene Tesla produserte. Skal bl.a. ha dårligere ladefart på SUC. Kan jo hende at dette ikke lenger er gyldig for batteripakker produsert i 2017.

chaglen

Artikkel om oppgradering av motorene/inverterne: https://electrek.co/2017/07/04/tesla-electric-motor-update/

"We now learn that the new hardware includes an updated version of Tesla's rear drive unit."

"The company didn't want to comment on the new drive unit, but it would have to be a significant update since it's enabling a quicker 0 to 60 mph acceleration by over 1 full second."

2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

hawkman

Venter på X75D, bekreftet 11/5-17. Har både BR05 og BTX8 i spec.
Ankom Drammen 10/7, ikke hørt et pip fra Tesla om utlevering. :'(
S85 - April 2014
70D - Desember 2015
BMW i3 94Ah - Januar 2017
X75D - Bestilt 11/5-2017

Saberhagen

Nettopp vært ute og sjekket bilen min.

S 75D AP2
Bestilt: 06.05.17
Utlevert: 30.06.17

Bilen har et 85kwh merkelapp under.

85kWh, 400DC
1107172-00-A

Vil dette si at jeg har performance oppgradering?

lunitiks

Du har i hvert fall et P85D ludicrous batteri. For lite info til å vite om du har ny(e) DU
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Saberhagen

Sitat fra: lunitiks på fredag 21. juli 2017, klokken 12:58
Du har i hvert fall et P85D ludicrous batteri. For lite info til å vite om du har ny(e) DU

Hvordan kan jeg sjekke dette? Min "View spec" på MyTesla er borte siden bilen har blitt utlevert. 

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA