Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

New performance enhancements

Startet av plvr, lørdag 01. juli 2017, klokken 18:07

« forrige - neste »

Vidar1979

Sitat fra: krister461 på søndag 02. juli 2017, klokken 23:18


Sitat fra: Vidar1979 på søndag 02. juli 2017, klokken 23:15
Hvorfor kansellere hvis den ikke har oppdatert ytelse? Ser ikke helt den store forskjellen. Selv har jeg VIN204xxx

Hva er det du ikke ser forskjell på? Ett sekund bedre ytelse?

Andre betaler flere hundre tusen for å oppgradere ytelsen til en 100D...
Fossilbilen jeg har i dag tar 0-100 på 8-ish men hvordan den drar fra 80-120 betyr langt mer for meg enn 0-100 som er mer av akademisk interesse.



mthoring

Sitat fra: Vidar1979 på søndag 02. juli 2017, klokken 23:30
Fossilbilen jeg har i dag tar 0-100 på 8-ish men hvordan den drar fra 80-120 betyr langt mer for meg enn 0-100 som er mer av akademisk interesse.

Er det grunn til å tro at 80-120 ikke også vil gå raskere med oppdatert bil?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Kim Kim

Er egentlig helt naturlig og smart at denne oppgraderingen på akselerasjon kommer nå rett før model 3 blir sluppet.

Vil nok gi kjøpere flere grunner til å velge S over 3
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Hodetelefoner

Sitat fra: Vidar1979 på søndag 02. juli 2017, klokken 23:30
Sitat fra: krister461 på søndag 02. juli 2017, klokken 23:18


Sitat fra: Vidar1979 på søndag 02. juli 2017, klokken 23:15
Hvorfor kansellere hvis den ikke har oppdatert ytelse? Ser ikke helt den store forskjellen. Selv har jeg VIN204xxx

Hva er det du ikke ser forskjell på? Ett sekund bedre ytelse?

Andre betaler flere hundre tusen for å oppgradere ytelsen til en 100D...
Fossilbilen jeg har i dag tar 0-100 på 8-ish men hvordan den drar fra 80-120 betyr langt mer for meg enn 0-100 som er mer av akademisk interesse.
UT av kryss, over veien etc.. 0-50kmt betyr alt.. En Leaf, ampera og tesla smetter raskere over veien enn bmw m3.  Det sparer folk mye tid på :)

GOS

Sitat fra: mthoring på søndag 02. juli 2017, klokken 23:33
Er det grunn til å tro at 80-120 ikke også vil gå raskere med oppdatert bil?

Mest sannsynlig så er det ingen forskjell der.

På de gamle så var så godt som all forskjell på P og S fra 0-80, videre opp så er de mer eller mindre lik.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Cookie Monster

#65
Er nok helt klart en forskjell også i 80-120. Ser ut som de er justert de opp ca 80-90 hk så de er samme som 85D/90D. Toppeffekten er stort sett rundt 60-70 km/t men de holder bra med effekt opp til 120-130
Derimot når man kommer opp i 150-160 blir forskjellen ganske liten.

Er en god del mer effekt enn forskjellen på P85D uten ludi og 85D var. Så de nye 75D er et kupp og er heldig de som har bestilt de til 0.25% og enda ikke fått levert.

Gjenstår enda å få det bekreftet men tipper ganske så sikkert at de har fått ny computer styrt kontaktor/sikringer slik som Ludi som gjør at de kan hente ut mer maks effekt siden de har bedre kontroll.
For tviler de har gjort slik som P utgavene at de drar hardt fra stillestående. Det for å spare DU så forbedringene kommer 95% sikkert i hovedsak der man ligger til vanlig når man drar på ved forbikjøring og akselerasjonsfelt.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

krokus

Men når kan man vente seg en offisiell uttalelse fra Tesla på dette?
I mitt tilfelle sol bestilte i slutten av mai med levering i AUG/SEPT. hadde det vært greit å vite noe mens man enda kan foreta seg noen valg....
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

rmr

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 03. juli 2017, klokken 09:12
Er nok helt klart en forskjell også i 80-120. Ser ut som de er justert de opp ca 80-90 hk så de er samme som 85D/90D. Toppeffekten er stort sett rundt 60-70 km/t men de holder bra med effekt opp til 120-130
Derimot når man kommer opp i 150-160 blir forskjellen ganske liten.

Er en god del mer effekt enn forskjellen på P85D uten ludi og 85D var. Så de nye 75D er et kupp og er heldig de som har bestilt de til 0.25% og enda ikke fått levert.

Hva mener du med ikke levert?

Jeg får min S75D med luft 19 juli, bilen står i Drammen.

Kan jeg "kreve " at jeg får oppdatert lader + ny performance mener du?

Hadde vært fantastisk
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Cookie Monster

Kan ikke poste bildet her men har notat fra Tesla hvor det står at alle ikke leverte 75D og 100D vil få denne oppgraderingen. De som er levert ut får ikke. Unntaket er 75 Rwd som det spesifikt nevnes at må være produsert uke 6/19.

Tesla er fult klar over at hvis de ikke gjør det på de som er på vei vil mange ikke hente bilene som blir mye ekstra jobb for de.

Man kan heller ikke "kreve" noen ting sånn sett, siden bilen er jo levert som bestilt. Så må bare bli sett på som en bonus.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

rmr

Da hører jeg med de, og håper det ordner seg
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Cookie Monster

#70
Nå sendes det vist ut mail med info fra Tesla.

Alle 75D og 100D levert 01.07.17 og senere får og rwd fra 19 juni.


Oppgradert lader er bare i sw ja.

På 75D er motor og inverter mest sannsynlig samme som før. Siden 75D/90D/100D har alle samme små DU og de har jo ca samme effekt som nye 75D. Så er nok en endring på selve batteripakken. Mest sannsynlig bare ny kontaktor/sikringer som kan byttes fra undersiden.

På rwd er det nok ny inverter eller at de bare bruker Sport utgaven av den store DU på alle.


2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 03. juli 2017, klokken 09:39
Nå sendes det vist ut mail med info fra Tesla.

Alle 75D og 100D levert fra og med 01.07.17 får og rwd fra 19 juni.

Litt synd at forumet ikke har en "liker"-knapp akkurat nå. Men jeg liker altså!  ;D
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

podd123

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 03. juli 2017, klokken 09:39
Nå sendes det vist ut mail med info fra Tesla.

Alle 75D og 100D levert 01.07.17 og senere får og rwd fra 19 juni.


Oppgradert lader er bare i sw ja.

På 75D er motor og inverter mest sannsynlig samme som før. Siden 75D/90D/100D har alle samme små DU og de har jo ca samme effekt som nye 75D. Så er nok en endring på selve batteripakken. Mest sannsynlig bare ny kontaktor/sikringer som kan byttes fra undersiden.

På rwd er det nok ny inverter eller at de bare bruker Sport utgaven av den store DU på alle.

Hei, tolker da dette som at biler som er produsert i Juni (X75D) får oppgradering? Vil man få oppgradert lader eller bare ytelsen?

Takk for svar:)

Tuten

Ah, herlig. Da føler jeg at jeg har gjort et godt kjøp av denne 75D'en.
2017 Model S 75D

Saberhagen

J*ævla kjipt at jeg hentet ut min den 30.06. Får spørre de på Tesla veldig pent om jeg kan få denne oppgraderingen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA