Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brakket til ac kompressor

Startet av Stian..., torsdag 29. juni 2017, klokken 21:37

« forrige - neste »

raymond.aamodt@gmail.com

Hei,
er intressert om det fungerte med nye gummibuffere fra Biltema?
fikk du det til å fungere?
har fått akkurat samme problem på min bil.

Ronnyschafer

Hvordan endte denne saken?

Jeg fikk, i går, beskjed om at gummiknottene som er mellom brankett og karosseri (vibrasjonsdempere) måtte byttes. Disse morkner og er et kjent problem.
Problemet er at Motor Forum skal ha 600 Kr pr stk (!) Og jeg trenger 4 av de.

Noen som har gode ideer på andre løsninger eller andre leverandører?

erik e

Feil tror jeg. Det er vel ett sett med brakket.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

engolf

Nu vet jag inte vilken dimention braketterna har, men nåt i denna stil finns på bl a biltema: https://www.luftbutiken.se/reservdelar-ftx-aggregat/5945-sebovex-vibrationsdampare.html
Kan också tänka mig att Würt eller andra liknande butiker borde ha flera olika alternativ.
Man kan också dra till t ex vangbo och be de svarva passande braketter i poly:) http://vangbo.no/index.php?route=product/category&path=778

Ronnyschafer

Er du sikker?
Skulle gjerne blitt kvitt den duringen når man slår på AC, men 3600 kroner i jobb og deler virker mye synes jeg.
Han på Motor Forum sa det var gummiforinger for å forhindre vibrasjon fra ac kompressor til karosseriet....

elekTrond

Se skisse og bilder i svar #6 og #8. Du evner nok å skifte de sjøl, hvis du vil spare treogethalvttusen. :+1:
'13 Mjau

erik e

Biltemas Art.nr 63-102 eller 63-101 (34,90-49,90 kr) må være det nærmeste orginal du kan komme.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

nilsen33

Tror muligens jeg har fått dette problemet på min iOn. Hører en during når jeg skrur på ac, men bare av og til. Dessuten hører jeg en slags klunking når jeg kjører over fartsdumper. Høres ut som det kommer fra samme området. Noen som har byttet disse gummiforingene? Passer de som Biltema har?

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

nilsen33

4 slike er alt jeg trenger? Hva med denne "braketten"? Eller er det disse gummiputene som er braketten?

Trenger jeg noen muttere eller skruer?

Tror jeg må prøve meg på dette i helgen. Er det mulig for en tulling med 3,5 tommeltotter?



nilsen33

På Biltema har de ikke M5. Bør jeg kjøpe på eBay?

engolf

De jag såg på biltema såg väldigt stora och klumpiga ut, tror inte de passar.
Nu har jag inte sökt väldigt länge, bara googlade fort och hittade nåt som jag tror passar på ebay.
Det är ju snack om bara några tior, men det är klart väntetiden kan vara några veckor (frakt från kina...)

HenrikRH

Nissan Leaf Nordic 2015
Hvit perlemor, Bose Sound system
Levert av Vestfold Auto

Påkjørt bakfra og kondemnert juni 2017.
-


Citroen Z-Cero 2012 med Webasto

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA