Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Otovo-anlegg og produksjonslogging

Startet av zbk, lørdag 24. juni 2017, klokken 15:45

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: zbk på tirsdag 29. august 2017, klokken 00:12
Venter i spenning   8)

Nå må du ikke bli amper(e) mens du venter ;D

Husk: "den som har ventet forgjeves - har ikke ventet lenge nok" ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

ravn

Sitat fra: P85TMS på onsdag 30. august 2017, klokken 08:25
Ikke hold pusten. Har purret i alle ledd, men får ikke noe svar.

Blir stort innhugg i Otovo/nabostrøm når alle lysekundene plutselig skal ha etterbetalt for overproduksjonen :)
Selv fikk jeg sms fra Lyse i dag om å melde inn målerstand, så automatisk avlesning fungerer iallefall ikke...
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ravn

Hvorfor kunne de ikke sagt det før? Og alltid lettere å skylde på enda en part, hehe.

Men takk for at du holder oss oppdatert.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ravn

Ja jeg er ganske sjokkert over Lyse sin kundeservice her.

På "min side" (uavhengig av om jeg logger inn på lyse.no eller lysenett.no) viser at de hadde en "elektronisk overførsel" av målerstand (forbruk) den 1/9. Thats it. Produksjon står fremdeles på 1/1/1970

Pratet med min kontakt i Lyse som har tittelen "Prosjektleder Montasje".
Spurte blandt annet om ikke avlesning skal gå hver time, ikke en gang i måneden. Svaret var: "Det er jeg usikker på, må nesten bare vente og se."

Videre skyldte han på Otovo:"Har fått tilbakemelding om at denne skal nå være i ordren og registrert fra 19.06.2017.
Det er viktig at strømleverandøren din sender en forespørsel til oss, på vanlig måte, får å få produksjonsdata. Dette er ikke noe de får automatisk."

Jeg snakker med Otovo som sier at de er i kontakt med Lyse ukentlig, men svaret de får fra Lyse er at "systemet er nede akkurat nå", "skal sende lister i morgen", "det er noe som ikke virker med AMS". Osv.

Nå har jeg Lyse litt i halsen fra før pga dårlige kundeservice på Altibox, men her kan man ikke bytte leverandør.

Kanskje noen burde kontakte NVE og klage det inn?


Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

zbk

På lysenett sine sider har nå siste avlesning stått på 7.august i en måned. Siste avlesing viser 1.januar 1970!? Finner ingen informasjon på kundesidene om hvorvidt jeg er registrert plusskunde eller ikke.

Er møkk lei hele greia etter hvert. Har nå (i følge inverteren) produsert drøye 2200kWt siden oppstarten ved St.Hans, men aner fortsatt ikke noe som helst om hvor mye jeg bruker direkte og hvor mye som har gått ut på nettet.

Følelsen nå er uansett at noen stjeler overskuddsstrømmen min... Jeg tror ikke lenger på at jeg får korrekte data fra Lyse helt siden oppstarten. Er det noen som har fått dette ordnet og kan bekrefte at historisk informasjon blir korrekt?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

ravn

På min AMS måler fra lyse så kan jeg veksle mellom å se kwh inn og kwh ut av huset ved å trykke på knappen til høyre.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ravn

Logget meg forresten inn på Otovo nå og ser at "Avventer AMS data" er borte, men står 0wh produksjon.
Holder ikke pusten...
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

zbk

Sjekka hos meg også og nå står det "Avventer tilkobling fra netteier", så det ser ut for å ha skjedd de siste ukene (men for alt jeg vet er det bare noen som har endra en tekststreng i koden).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

ravn

Snakket med Otovo igjen nå siden deres "min side" hadde endret seg, svaret som følger:

"Jeg ser at vi ikke har mottatt noen produksjonsdata fra Lyse siden oppstart i mai. Vi tar kontakt med Lyse og purrer."

Ikke noe nytt der i gården.

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

RaBalder

For noen "grauthuer"  :(

Tipper ansvaret for å få dette i orden er ramlet mellom noen stoler.

Amigakongen

Fikk min første regning fra Hafslund nett denne uken. Trudde de hadde glemt meg. :P
Fikk nettregning fra anlegget blei satt opp i mars og frem til nå. :o
2015 BMW I3 - 11800km

ravn

Ja nå fikk jeg nok en sms fra Lyse om å lese av strømmen.
Så langt har de klart en automatisk avlesning siden mai.
Og betalt for overproduksjon kan jeg se langt etter.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

zbk

Bare surr hos meg også. Ingenting skjer med produksjonsregistrering og nå har måleren sluttet å sende avlesninger (for snart 6 uker siden, viser det deg). Lett forbanna og frustrert etter tre måneder med tullball.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Muffinman

#28
Sitat fra: P85TMS på tirsdag 22. august 2017, klokken 22:27
Det er sikkert andre også, men det er Lyse Elnett ja.
Men at det ikke fungerer hos meg er ene og alene Otovo og deres mangel på kontrollfunksjoner sin feil. De har ikke fulgt opp ferdigmelding, tilknytningsavtale osv. Når slikt ikke er iorden, så har jeg full forståelse for at ikke netteier godkjenner installasjonen.
Akkurat samme historien som hos meg for et år siden. Installatøren ferdigmeldte ikke anlegget til netteier før i desember etter først mye venting, deretter diverse sjekking på hvorfor måleren aldri ble byttet. Installert i slutten av august. Virker som det manglet kontrollfunksjoner på det meste, både på at installatør hadde gjort jobben skikkelig og at alt var i orden med netteier.

Muffinman

Sitat fra: zbk på fredag 15. september 2017, klokken 10:01
Jeg tror ikke lenger på at jeg får korrekte data fra Lyse helt siden oppstarten. Er det noen som har fått dette ordnet og kan bekrefte at historisk informasjon blir korrekt?
Tok mange måneder etter at måleren var oppe og gikk før data var tilgjengelig her. Og nå kan det gå 3-6 uker mellom hver gang det oppdateres. Ikke Lyse riktignok, men her var dataene tatt vare på selv om netteier tok sin gode tid med å utlevere dem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA