Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Type2 (hurtig)ladepunkt.

Startet av chimay1969, fredag 23. juni 2017, klokken 11:40

« forrige - neste »

chimay1969

Når det står at ladestasjon har TYPE 2, Fast 43KW, Cable is attached to the charge point, betyr det da at jeg kan bruke den kabeln rett inn i ladeporten eller må jeg allikevel ha en adapter?

snd

P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

chimay1969

Ok, takk. Men hvorfor selger for eksempel Grønne mil type2-til-type2 kabel? Hva skal man med det? Trodde kanskje kabeln inneholdt noe intelligens som eller at pluggen var litt annerledes på Tesla? https://gronnemil.no/butikk/ladekabler/type-2-til-type-2

Ganrak

Det er en del type 2 ladepunkter som ikke har kabel. Må ha med egen. Jeg glemte å ta med en gang på tur med min Mercedes B-electric, glemmer ikke det igjen.. Da måtte jeg bruke vanlig støpsel. Det er sånn på de fleste Fortum-stasjoner ihvertfall.
Tesla X90D 2017
Mercedes B-Electric

Espen Hugaas Andersen

#4
Det finnes noen få 43 kW Type 2 ladepunkter rundt omkring. Disse har fast kabel.

Sånn ca alle 16A enfase (3,7 kW), 32A enfase (7,4 kW), 16A trefase (11 kW) og 32A trefase (22 kW) Type 2 ladepunktene har ikke fast kabel, og man må ta med kabel selv.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

snd

Det er et krav om fastmontert kabel for type 2 ladestasjoner med høy effektuttak (43 kW).
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

chimay1969

Toppen, takk alle for svarene deres!!! :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA