Da har jeg vært med i den "eksklusive" klubben av Ford Focus Electric eiere i en uke.

Sålangt svarer bilen til forventningene. Foreløpig kun til og fra jobb som er ca 46km t/r. Så har ikke fått testet ut hvor langt jeg kan tøye rekkevidden. Snittforbruk t/r ifølge logg ca 160wh/km.
Ser ut som, og kjører som en standard Focus, bortsett fra at det ikke er noe lyd når man setter i gang.
Litt dekkstøy i 80-90kmh, men det er vel vanskelig å ikke legge merke til da det ikke er noe annet som lager lyd.
Kan man klare seg med det litt begrensede bagasjerommet så er dette et veldig godt alternativ i dag.
(hvis man da klarer å få tak i en

).
Noen betraktinger:
- Man må bestille skinnseter for å få varme i setene (Var klar over det før jeg bestilte, så det er på plass)
- Type2 ladekabel følger ikke med, medfølgende ladekabel er 10A.
- Ikke adaptiv cruisecontrol, så man må passe avstand selv. Ikke noe problem, men kan bli litt ekkelt når man er vant til det fra den andre bilen.
- Sync3, Fords siste versjon av infotainment, med støtte for Android Auto og Car Play. AA var plug & play på min telefon.
Men den integrerte navigasjonen er også veldig bra, med mulighet for å søke etter ladestasjoner i nærheten.
Ladestasjoner skal oppdateres automatisk dersom kobler bilen til nett (Wifi f.eks hjemme)
- App for status og kontroll, rask oppdatering av status på bil. Også sporing av bilens posisjon
- Forvarming kun med ladekabel tilkoblet, og tidspunkt må settes i kalender. Har ikke funnet funksjon for "start nå"