Offisiell sluttermin for produksjon av B250e

Startet av M@rtin, fredag 16. juni 2017, klokken 11:00

« forrige - neste »

Oddaa

Sitat fra: PaulusA på tirsdag 26. september 2017, klokken 22:21
Interessant nok savner jeg ACC i Merca og vanlig cruise control i bilen jeg kjører til vanlig. Sier derfor ja takk begge deler
ACC er helt topp i kø, ellers er vanlig cruise å foretrekke
Hvilke fordeler har vanlig cruise control mener du? Hovedbilen vår har begge deler, har aldri vurdert å bytte fra ACC...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

Egil Fonn

Ved lav sol, snø, is og dugg på kamera/sensorer til acc kan den bli ustabil på min BMW i3.  Da er det greit og koble over til vanlig cc.
Mercedes EQC fra 31.03.20
xBMW IX 40 fra sept.2022 (solgt 12.03.25)
xJaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
xBMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
xBMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
xTesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
xMercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Amatøren

Ikke noe problem med ACC på konas Caravelle. Eneste gangen vi fikk uregelmessigheter var en gang vi kjørte i tett sludd som virkelig klistret seg på radaren. Ellers har den virket utmerket i høy/lav sol, regn og snevær. Det er vel som en kollega sier at ACC på BMW i3 er dårlig på grunn av kameraløsningen.

Vanlig cruise control på Sharan og e-up! og jeg skulle virkelig hatt ACC på de også. Gleder med til e-Golf i uke 50......
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

turfsurf

Jeg foretrekker vanlig CC foran ACC på lett trafikert motorvei. ACC bremser alt for tidlig opp når man tar igjen biler, som man må enten ligge konstant i venstre filen eller legge seg ut veldig tidlig for at bilen ikke skal begynne å bremse tidlig.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på onsdag 27. september 2017, klokken 15:37
Jeg foretrekker vanlig CC foran ACC på lett trafikert motorvei. ACC bremser alt for tidlig opp når man tar igjen biler, som man må enten ligge konstant i venstre filen eller legge seg ut veldig tidlig for at bilen ikke skal begynne å bremse tidlig.

Jepp, akkurat det samme som irriterer meg. Må bruke pedalen for å holde farten oppe når bilen begynner å bremse.
Dessuten er vanlig CC kjekt å ha om ACC ikke fungerer av en eller annen grunn, f.eks slaps på radar, motsol i kamera eller annen funksjonsfeil.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Oddaa

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 27. september 2017, klokken 17:28
Sitat fra: turfsurf på onsdag 27. september 2017, klokken 15:37
Jeg foretrekker vanlig CC foran ACC på lett trafikert motorvei. ACC bremser alt for tidlig opp når man tar igjen biler, som man må enten ligge konstant i venstre filen eller legge seg ut veldig tidlig for at bilen ikke skal begynne å bremse tidlig.

Jepp, akkurat det samme som irriterer meg. Må bruke pedalen for å holde farten oppe når bilen begynner å bremse.
Dessuten er vanlig CC kjekt å ha om ACC ikke fungerer av en eller annen grunn, f.eks slaps på radar, motsol i kamera eller annen funksjonsfeil.
Kjenner meg ikke igjen. Men implementasjonene kan være/ er ulike fra merke til merke og modell til modell selvsagt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

turfsurf

Det avhenger jo av kjørestil også. Har hatt 8 biler (4 forskjellige merker) med ACC nå, og alle hadde samme irritasjonsmoment. På i3en kan man heldigvis velge vanlig eller adaptiv.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Amatøren

Sitat fra: turfsurf på onsdag 27. september 2017, klokken 15:37
ACC bremser alt for tidlig opp når man tar igjen biler, som man må enten ligge konstant i venstre filen eller legge seg ut veldig tidlig for at bilen ikke skal begynne å bremse tidlig.

Ikke problem med konas Caravelle. Der justerer jeg avstanden (egentlig tiden til bilen foran da avstanden er avhengig av hastigheten) den skal reagere på i 5 steg. Så på motorvei hvor jeg lett kan bytte felt så setter jeg den ofte på korteste så den ikke hiver seg på bremsen for tidlig. Så her avhenger mye av hvordan ACC er konstruert av produsenten.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

turfsurf

Tja, har hatt tre VAG biler med ACC. Samme problemet med de. Det går nok heller på hva man synes er for tidlig og hvor fort man kjører.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

odahle

Ser vel forøvrig ut som det snart er tomt for biler nå, kun registrert 76 hittil denne måneden.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model X og VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D, 2022 Opel Mokka-e, 2023 VW ID Buzz, 2023 Tesla Model 3 og 2023 Tesla Model Y.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA